2013-07-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
så du anser inte att det är hotfullt att hota med att spränga en hel gata och mörda kanske tusentals oskyldiga,så fort han hotade med en bomb fanns det inget att förhandla om längre,då ska han oskadliggöras omgående för att skydda allmänheten ,vilken poliskvinnan gjorde
Inser man inte att "hoten" saknar verklighetsförankring när det kommer från ett förvirrat fyllo ska man inte vara polis, snacka om att sakna omdöme. Dessutom är batong inget foglighetsverktyg.
Citera
2013-07-12, 20:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
För att de är under 18, är snutar själva eller aldrig haft med grisen att göra.
Där vill jag hålla med, folk med sunt förnuft har inte den realtionen till de blåvita. De är inte o lita på, slår oskyldiga o agerar aggresivt trots skötsamma medborgare,fördedömliga ungdomar o i sin helhet bra klimat på gatorna.

Men nej, köra new york stilen är ju högsta mode, slå o skjuta först.
Citera
2013-07-12, 20:27
Avslutad
Ett mer "klockrent" läge att använda pepparspray har väl sällan skådats !
Om han misshandlat två st som polisen påstår (inte bara puttat på lite) så kom ju batongslagen som en karmas lag.
Citera
2013-07-12, 20:28
Medlem
Åklagare skall inleda utredning, anser direkt att det rör sig om omotiverat våld...
http://mobil.dn.se/sthlm/polisaklagare-solklar-misstanke-om-brott/
Citera
Medlem
Min första tanke är varför hon befaller honom på marken, har han begått något brott? Inte vad det verkar av artikeln. Och min andra ska hon inte kunna ta avstånd och försöka lugna ner situationen istället för att spöa på honom?
Citera
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Det där snut-beteendet börjar kännas mer regel än undantag, speciellt mot fyllon. Är dock förvånad att hon gjorde det så öppet när folk var i närheten. Vet flertal som blivit både misshandlade och grovt misshandlade av snuten. Oftast då de varit berusade men lugna (dock oftast sagt något otrevligt tidigare innan de sätts i bilen, eller vägrat en sketen order som att lägga sig ned).

En bra snut kallar väl på förstärkning i detta fall, men ni ser ju vilka som kommer in i "övermakten".

Bli inte förvånad (ni som lovordar polisen här) om de sätter er i polisbilen för LOB lugnt och sansat, men så fort de kör iväg och ingen ser så bankar de skiten ur er. Och vad kan du göra då? Absolut inget. Polisanmäler du anmäler de dig för våld mot tjänsteman.
I Tingsrättsförhandlingarna får du iaf reda på vilka de är. (uppmanar ingen till något olagligt här vill jag påpeka).

De kommer inte hamna i den situationen för de är dumma får , sånt här gör de mot folk som inte följer order .
Citera
2013-07-12, 20:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Nej, en ny svensk Rodney King är född.

Vi har ganska hårt klimat i storstäderna. Mannen en vit sådan har sig självt att skylla. Beteendet tidigare försvarade det omilda bemötandet. Den mannen kunde enligt mig gått på en oskyldig krogbesökare. Hans aggressioner gick ut över fel människa haha.
Citera
2013-07-12, 20:30
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Varför gjorde man inte så här mot patrasket i Husby som tände eld på saker?

Nä ett fyllo ska få smaka och värstingarna daltar vi med. Polislogik när den är som bäst.

Btw: Blev han biten?? Han var ju drillad och höll hunden i selen....
Citera
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
han fick ju inte chansen att ta upp nån mobil för hon ingrepp direkt

Haha, enligt vittnena (dn.se) så var han inte hotfull, men du såg förstås att hon direkt "ingrepp".
Kanske ingrepp hon direkt, men hon ingrep inte direkt enligt videon iaf.

Aja, orkar inte ens läsa skräpet du skriver. Men kom inte till fb och lipa när du blir utsatt för samma sak.
Citera
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMamba007
Min första tanke är varför hon befaller honom på marken, har han begått något brott? Inte vad det verkar av artikeln. Och min andra ska hon inte kunna ta avstånd och försöka lugna ner situationen istället för att spöa på honom?

han hotar med att spränga hela gatan vilket är ett ganska allvarligt brott ,och hon måste då ingrippa omgående
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Ett mer "klockrent" läge att använda pepparspray har väl sällan skådats !
Om han misshandlat två st som polisen påstår (inte bara puttat på lite) så kom ju batongslagen som en karmas lag.

Han tittade ju på henne. Uppenbart våld mot tjänsteman!
Citera
2013-07-12, 20:32
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Haha, enligt vittnena (dn.se) så var han inte hotfull, men du såg förstås att hon direkt "ingrepp".
Kanske ingrepp hon direkt, men hon ingrep inte direkt enligt videon iaf.

Aja, orkar inte ens läsa skräpet du skriver. Men kom inte till fb och lipa när du blir utsatt för samma sak.

för hans fylle kompisar går det ju verkligen att lita på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in