2013-07-12, 19:11
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Man ska ta alla bombhot på allvar, inget man skojar om som ni kanske märkt

en knapptryckning på hans mobiltelefon sen ''boom'' Men nej, det skulle aldrig hända i Sverige..

varför börja slå med batong då? borde skjutit han i huvet
Citera
2013-07-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5mygarn
Spelar väl ingen roll vilket kön polisen har, det där beteendet är ju helt sjukt. Det är en person som INTE ska vara polis.
Men just att det är en kvinna och kvinnornas roll är ju att sprida lugn visar vilket otroligt misslyckad värvning de gjort i att anställa just den kvinnan.

Mer personligt tycker jag bara, äckliga jävla snuthora. Kan inte någon bara spöa på henne, bara för att.

Det har ALLT att göra med kön. Kvinnor är så svaga att de inte kan utföra jobbet som det ska utföras. Därför använder de våld för att kompensera.

Kvinnliga poliser och brandmän är en allmän fara
Citera
2013-07-12, 19:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
vi har lagar och regler i sverige,och vi har en poliskår som ska skydda allmänheten och upprätt hålla lag och ordning,ogillar man sånt kan man flytta från sverige
Så alla som inte är rättspositivister och/eller anser att ändamålet inte rättfärdigar medlen borde flytta? Hör du inte hur orimligt det låter?
Citera
2013-07-12, 19:13
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Kan inte du komma hit och glänsa med dina enorma kunnighet och berätta hur ofta bombdåd utförs av fulla män efter en utekväll? Och hur brukar det i så fall gå till? Kanske är det så att han skulle ha preparerat gatan med bomber innan han gick ut för att sedan avsluta festandet genom att spränga en gata. Eller det vanligaste kanske är att bombmännen har med sig bomberna på fyllerundan för att sedan när fyllan slagit till sätta ut dem och spränga gatan. Upplys oss okunniga!

så det är en omöjlighet enligt dig att preparera en gata med bomber sen gå ut och festa,jag säger inte att det var så,men det kan vara så och han kunde ha menat allvar med hotet
Citera
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Det har ALLT att göra med kön. Kvinnor är så svaga att de inte kan utföra jobbet som det ska utföras. Därför använder de våld för att kompensera.

bra poäng där. hade det varit en man hade kanske killen lagt sig ner direkt. hon kanske borde hotat med batongen först, nu kom den fram och till användning direkt (vad vi kan se i klippet iallafall)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Tycker kvinnan brusar upp sig alldeles för lätt. Men vet ju dock inte vad som hände innan filmen, vad killen hade gjort.

Att hon dunkar på med batong förstår jag. Då killen har ett grepp om hennes hund.
Är en situation där jag tycker det är HELT rätt med några slag med batongen, men 14 slag är inte försvarsbart. 5-6 hade jag inte sett som något problem.

Hunden i sig måste vara väldigt ny för den verkar väldigt osäker på situationen.

Du är också helt dum i kolan eller?

Man skall inte använda mer våld än nöden kräver. Denna fitta till polis hoppas jag blir av med sin polis-legitimation och börjar sälja plopp på en bensinstation istället. Där hör hon hemma.
Citera
Medlem
thomas24s avatar
Personligen vill jag inte döma polisen innan hennes egen version kommit fram. Vi vet inte vad som hände innan filmen började rulla och vi vet inte vad som fick henne att reagera som hon gjorde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilhelmKryss
Först gör man i ordning några sprängladdningar som man gömmer på en gata. Sen går man på krogen och blir full, blir sedan arg och slår sönder en fönsterruta för att slutligen invänta polis för att genomföra sin diaboliska plan.

Något sådant scenario du tänkt dig att den kallblodige norrlänningen planerat, och den modige polisen avvärjde?

Ingen normalbegåvad människa kan väll tro på detta.

Det är ju uppenbarligen bara så att snuten kända för att gripa och spöa på denna person.

Att hitta på dumma ursäkter är bara fånigt
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. På tiden när fylleri och gatuslagsmål var väldigt frekventa i Stockholm (på tiden då polismän hade sablar) så inrättades en särskild organisation för att hantera fyllon, bråkmakare och annars störiga individer (prostituerade tex.). Denna organisation bestod av halta, lytta, döva och synskadade gamla gubbar och kärringar som skötte hanteringen av dylika individer för att dryga ut sina pensionskassor samtidigt som de utförde andra tjänster som tex. portväkterier mm.
Givetvis är det pinsamt att se polisen så otroligt misslyckas med uppgifter som egentligen inte kräver någon utbildning alls för att utföras. Är det som så att vår PHS på något vis helt enkelt felutbildar sina studenter?

2. Jag tror nästan att Scotland Yard borde överta ansvaret för att utbilda svenska poliser.
Jag har själv en anekdot från en gång när jag var ute i Stockholm. Jag sitter på en bar på söder med vänner då ett antal poliser kommer in. En polis ber mig att ställa mig upp för att prata. Han ställer sig extremt nära mig med mig mot väggen och börjar prata om att jag är berusad. Jag var förvisso berusad men knappast värre än en vanlig utekväll, och även om jag varit extremt berusad så såg jag ingenting som rättfärdigade sättet som han förde samtalet på.

Intrycket jag fick från hela situationen var att polisen ville statuera någon form av exempel och försökte provocera mig till att tappa behärskningen, så att de därmed kunde göra någon form av ingripande. Som tur är så har jag väldigt bra tålamod (även när jag är full) och bemötte hans otrevligheter med trevliga och ärliga svar tillbaka. Detta pågick i flera minuter tills polisen till slut tröttnade och gick därifrån utan att ens säga något.

Så nu hände inget mer än att vi pratade ett tag och polisen lämnade platsen, men jag tror aldrig att jag har aldrig blivit så oprovocerat och otrevligt bemött av någon person i mitt liv tidigare. Om polisen hade bett mig lämna stället p.g.a. fylla så hade jag accepterat det utan problem, men jag hade extremt svårt att acceptera hur polisen använde sin bricka som ett maktmedel för att försöka provocera fram en situation. Alla på plats (även icke-vänner) undrade vad det var som hade hänt egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Det finns ingen anledning att brusa upp. Hade jag varit snut hade jag skjutit honom efter en sekund. Men nu är jag inte polis, jag har ingen utbildning och jag är mer kriminell än laglydig, och hade jag varit där hade jag slagit honom bara för att han hade ett svettigt linne på sig.

Har du inte insett att snuten, speciellt i storstäderna, är krogvakter med hybris förrän nu är det fan du som är dum i huvudet. Visst, skjut snuten, jag kunde inte bry mig mindre. Men skjut norrlänningen på samma gång för att han var så jävla jobbig.
Om du erkänner att du är kriminell och inte ser något problem med att polisen skjuter icke våldsamma personer på plats så kanske du borde inse att du diskvalificerar dig själv från diskussioner om hur polisen bör agera i olika situationer.
Citera
2013-07-12, 19:14
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
så det är en omöjlighet enligt dig att preparera en gata med bomber sen gå ut och festa,jag säger inte att det var så,men det kan vara så och han kunde ha menat allvar med hotet

Det kan också vara så att ingenting existerar på riktigt och allt du kan vara säker på är att du har/är ett medvetande.

Men är det rimligt?!
Citera
2013-07-12, 19:15
Medlem
netopyrs avatar
Citat:

det låter helt enormt orimligt och fånigt. hon borde inte vara polis om hon tog det på fullt allvar.
Citera
2013-07-12, 19:15
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Så jävla sant.

Jag förstår inte ens varför folk blir upprörda. Är man så jävla fastsydd i soffan att man inte redan är medveten om problemet är det fan illa. En dryg jävla norrlänning som står och gapar förtjänar fan stryk om man jämför med andra bkillar och tjejer som fått smaka på batongslag helt utan grund. Bara för att det är nyhetstorka så snappar pressen upp det här och Flashback som en gång var ett undergroundforum blir förvånade? Vad fan är det här, känns som familjeliv ibland.

hade detta avhandlats på flashback för 10-15 år sedan hade tonen mot polisen varit betydligt grövre.
att polisen använder mer våld än nödvändigt lär hända titt som tätt och ibland är det i mitt tycke också befogat. vet att det hänt t.ex. efter vansinneskörningar där allmänheten utsatts stor fara. om man däremot tappar humöret över en störig fylltratt är man på fel plats, alla är väl helt inte gjorda för det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in