2013-07-12, 18:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Han har 4-5 bilar till

De är väl avställda? Frågan var hur tog han sig till Halland?
Citera
2013-07-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nej.
AJ har ett polskt MC-kort som inte gäller i Sverige, då han har indraget svenskt körkort.
Så det blev en olovlig körning till att börja med.

DB:s körkort är indraget.

FH har dock.

Det polska körkortet är med 99% säkerhet ett skämt. Han skrev det för att han inte har något MC-kort.
Citera
2013-07-12, 18:46
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fminfil.org%2Fa9scc9b3b6%2 FDB.pdf

Hoppas detta duger

Ber om ursäkt till alla i tråden. DB måste ljugit för min källa. Hon är iaf 100% säker på att han har körkort.
Citera
2013-07-12, 18:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Bästa fröken ST i Flakeberg!

Jag vet inte om du eller någon bekant till dig följer denna tråd. Men om du läser de senaste två timmarnas inlägg så kan du se en tendens som du knappast kommer att uppskatta. Det finns en tendens att peka ut din pojkvän FH som den ende skyldige och att DB skulle skydda honom. Uppenbarligen har du inte gett FH alibi så det ligger nära till hands att tro att han helt saknar alibi för den där olyckliga natten. Om nu vissa personer går in för att lasta skulden på honom så kanske de lyckas i synnerhet om det finns andra saker som vid behov kan grävas upp och läggas honom eller andra dig närstående till last.

Jag tror att FH är en hygglig kille som fått en snedstart i livet. Huset har inte gått bra, bilarna har fått körförbud och han har kört ändå men det finns inget som helst belägg för något annat än att han har fått en lite dålig start i livet. Är han kanske en som ställer upp för vänner, kanske för mycket för sitt eget bästa?

Kanske tror han till och med att GM inte alls är GM utan att han hjälper GM från att bli oskyldigt anklagad? Inte vet jag.

Men om du läser tråden så ser du att det finns en ryktesspridning kring vad som hände som syftar till att kasta in helt andra i smeten än de som faktiskt var där. Snart kanske FH helt saknar någon som säger sig varit med honom den där natten och kanske går det att bevisa att han hade bilen... Vad tror du kan hända då?

Eftersom FH har ett rent register egentligen så kanske ett samarbete från hans sida kan ge villkorligt. Jag vet inte om det är så. Men om jag vore i dina kläder så skulle jag fundera om det kärleksfullaste kanske vore att själv gå till polisen och berätta vad du eventuellt vet om det hela. Kanske sätter du din älskade i klistret men kanske är det vad han behöver för att komma på rätt köl i den här frågan och som sagt det kan bli att det helt kapsejsar för honom...

Sen kan det givetvis vara så att alla de utpekade i den här tråden är utsatta för en hemsk konspiration, men även om det vore så är det bättre att samarbeta med polisen än att inte göra det.

Vänligen Reimer d.y.
Citera
2013-07-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fminfil.org%2Fa9scc9b3b6%2 FDB.pdf

Hoppas detta duger
Vad e det ? Kan inte ladda ner det
Citera
2013-07-12, 18:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ber om ursäkt till alla i tråden. DB måste ljugit för min källa. Hon är iaf 100% säker på att han har körkort.

Det finns givetvis möjligheten att du är en lojal vän till DB som kanske är lite för okritisk till uppgifter du får. Om jag saknade körkort t.ex. skulle jag inte berätta det för mina vänner... vad skulle vitsen vara med det? På samma sätt så skulle jag sila informationen om jag varit med på någon fuffensresa en lördag, söndagnatt. Kanske är du missinformerad. Fundera på det!
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-12 kl. 18:57. Anledning: Stavfelning
Citera
2013-07-12, 18:54
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Vad e det ? Kan inte ladda ner det

Ja får upp det. Man får trycka på ladda ner

Testa här då
http://minfil.org/a9scc9b3b6/DB.pdf
Citera
2013-07-12, 18:59
Medlem
Citat:

Du borde nog sluta säga 100% säker nu och inse att din källa ljuger om allt och inte bara körkortet.
Citera
2013-07-12, 18:59
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det finns givetvis möjligheten att du är en lojal vän till DB som kanske är lite för okritisk till uppgifter du får. Om jag saknade körkort t.ex. skulle jag inte berätta det för mina vänner... vad skulle vitsen vara med det? På samma sätt så skulle jag sila informationen om jag varit med på någon fuffensresa en lördag, söndagnatt. Kanske är du misinformerad. Fundera på det!

Känner inte DB, har aldrig ens träffat honom, men han verkar vara en go gubbe. Min kvinnliga arbetskamrat känner honom relativt väl och hänger i hans raggar/rockabillykretsar. Så jag litar på henne. Men hon hade fel denna gång. Men jag är säker på att allt hon berättat om honom kan inte vara fel.
Citera
2013-07-12, 19:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0-0-0-0
Det han kasta och sluta med var Mirtazapin. Men det har blivit bekräftat nu att han även hade annat ut skrivet. Troligen benso och det är inget folk brukar känna på det sättet med utan mår i stället väldigt bra. Kan ju vara så att han fortsatt med det andra. Men hur som fick vi veta av hans vän att han slutat med det med efter en tid.

Men jag vet av erfarenhet att de flesta som börja äta sånt slutar inte så fort med det även om de gärna säger att de slutat. Så jag tycker vi håller det öppet vad gäller Ds piller knaprande eller inte.

Jag tror i alla fall att han fortsatt med just dessa.
Men snälla nån, det har väl inte blivit bekräftat att han har ätit andra piller?
Citera
2013-07-12, 19:03
Medlem
Citat:
Känner inte DB, har aldrig ens träffat honom, men han verkar vara en go gubbe. Min kvinnliga arbetskamrat känner honom relativt väl och hänger i hans raggar/rockabillykretsar. Så jag litar på henne. Men hon hade fel denna gång. Men jag är säker på att allt hon berättat om honom kan inte vara fel.
Ok du kan ju ha motiv till att försvara D.B men att dra in folk med alibi måste väl du inse är suspekt.
Och vara så säker när du säger emot uppgifter som utan större svårighet går att få tag på är lite korkat.
Citera
2013-07-12, 19:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

OK Men säg att du själv hade mördat någon. Då skulle du givetvis tänka ut en bra historia. När dina vänner får veta att du är misstänkt så berättar du för dem alltihopa och är det bra vänner till dig så har du stor chans att de tror dig. Då kan du också räkna med att dina vänner blir så upprörda över de falska anklagelserna mot dig att de börjar tala med andra om vilken bra kille du är och sprider vidare den dissinformation som du velat plantera...

Samtidigt är det bra att vi får läsa den här i tråden för dissinformation är en bra informationskälla om man vet att det är dissinformation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in