2013-07-12, 15:42
Medlem
0-0-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han slutade väl för att han mådde riktigt dåligt av pillren, såg att han pratade med nån tjej om det på Facebook.

Det han kasta och sluta med var Mirtazapin. Men det har blivit bekräftat nu att han även hade annat ut skrivet. Troligen benso och det är inget folk brukar känna på det sättet med utan mår i stället väldigt bra. Kan ju vara så att han fortsatt med det andra. Men hur som fick vi veta av hans vän att han slutat med det med efter en tid.

Men jag vet av erfarenhet att de flesta som börja äta sånt slutar inte så fort med det även om de gärna säger att de slutat. Så jag tycker vi håller det öppet vad gäller Ds piller knaprande eller inte.

Jag tror i alla fall att han fortsatt med just dessa.
Citera
2013-07-12, 15:42
Medlem
Någon som vet ifall MPS letade runt Lextorp?
Citera
2013-07-12, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Han har inga pillerproblem utan slutade ganska strax efter han fått dom utskrivna, vilket kanske gav en kort abstinens klarade av de och klarade sig helt utan tabletter vilket är mycket starkt gjort av honom.
Så sorry inga benzo heller…
Ni som spekulerar tycker det är lite tråkigt att jag förstör era teorier hela tiden eller?

Jag tror också att han lade av med det han knaprade.
Men jag tror ingalunda att ångesten var som bortblåst.
Nu i häktet, och avsaknaden av sol och sällskap, lär inte göra ångesten enklare att hantera i kombo med dilemmat att skydda någon från ett brott han eg. inte har initial inblandning i.

Pajjsaren: Gör det rätta - berätta !
Citera
2013-07-12, 15:49
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Fast hur kan han veta vilka han får biverkningar av ?
Får känslan att han la av med det han knaprade, till förmån för ett pillerfritt liv. Pillrena i sig kan bidra till ångesten, typ "jag klarar inte livet utan dem-jag är ett psykfall"

Om han åt en sort tabletter innan han fick de nya utskrivna och han mådde bra av dem. Så är det väl rätt uppenbart att han sluta med de nya som han fick utskrivet och fortsätta käka de gamla tabletterna ist för att blanda dem.

Men om han åt massa tabletter har väl kanske inte med eventuellt mord/dråp som AJ troligtvis utförde?
Inte mer än att DB kanske druckit och tagit några tabletter och tycker att det skulle vara fräckt att hjälpa AJ med detta som han nyss gjort
Citera
2013-07-12, 15:55
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Han har inga pillerproblem utan slutade ganska strax efter han fått dom utskrivna, vilket kanske gav en kort abstinens klarade av de och klarade sig helt utan tabletter vilket är mycket starkt gjort av honom.
Så sorry inga benzo heller…
Ni som spekulerar tycker det är lite tråkigt att jag förstör era teorier hela tiden eller?
För mig har du inte förstört någonting. Jag berättade hur jag har tolkat hans texter på Facebook och jag tror till och med att han någonstans nämnde Xanor (som faktiskt är en sjujävlars stark benzo). Men jag har inte lyckats hitta den texten igen. Den är gömd där, bland all annan wall of text som finns skriven. Det blev för mycket huvudvärk för att jag skulle orka och det skäms jag inte för att erkänna.

Om man ska komma någonvart med allt det här måste man först och främst få lite förståelse för vilka de här personerna är. Menar inte att man ska snacka skit om dem, men det anser jag inte att jag har gjort. Jag försöker bara att förstå vad han är för typ av person.
Citera
2013-07-12, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Om han åt en sort tabletter innan han fick de nya utskrivna och han mådde bra av dem. Så är det väl rätt uppenbart att han sluta med de nya som han fick utskrivet och fortsätta käka de gamla tabletterna ist för att blanda dem.

Men om han åt massa tabletter har väl kanske inte med eventuellt mord/dråp som AJ troligtvis utförde?
Inte mer än att DB kanske druckit och tagit några tabletter och tycker att det skulle vara fräckt att hjälpa AJ med detta som han nyss gjort

Ja, så kan det vara.

Nej, förundran över hur lätt det är skaffa hjälp för ett berått mord gör ju att iaf. jag är rätt säker på att sådana här diskussioner & planering har gjorts förr, om än i generella ordalag.

Men att gå från ord till handling kräver sin nyttiga idiot. AJ är bra på att omge sig med sådana, antagligen sedan dagarna i NSF.
Citera
2013-07-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a

Nej det gjorde dom inte.
Citera
2013-07-12, 16:20
Bannlyst
Om man tar ett djupt andetag och sen....
Ponerar att du just haft ihjäl en vän i dennes hem, vad gör du? Tänk att du har panik mm och att du inom 30 minuter skall ha en plan på transporten mm... Vad gör du?
Ser dig omkring efter nån resväska låda vad som. rulla in i en matta.. ringer nån...
Flera anhöriga ringer så man vet att du är där...
Så vad sker, du har en mc och 2 halvkriminella vänner. Dina kläder är blodiga.
Sen ut med liket? men vart... Tiden går... Hur blir du va med beviset snabbt och lätt.

Alltså du kan inte i mysa underkläder och söka på internet...
Så kom ni fram till något vettigt eller halvklantig lösning? baserat på nån väns hem som det ser ut idag.

Seriöst kom ni på något under 30 min? Testar man så har man lättare att förstå hur GM resonerar...
Citera
2013-07-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, så kan det vara.

Nej, förundran över hur lätt det är skaffa hjälp för ett berått mord gör ju att iaf. jag är rätt säker på att sådana här diskussioner & planering har gjorts förr, om än i generella ordalag.

Men att gå från ord till handling kräver sin nyttiga idiot. AJ är bra på att omge sig med sådana, antagligen sedan dagarna i NSF.

Han har säkert haft kompisar som inspirerat honom.
Se länken i mitt inlägg 8721 sid 727 i denna tråd.
Citera
2013-07-12, 16:36
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ponerar att du just haft ihjäl en vän i dennes hem, vad gör du? Tänk att du har panik mm och att du inom 30 minuter skall ha en plan på transporten mm... Vad gör du?
Ser dig omkring efter nån resväska låda vad som. rulla in i en matta.. ringer nån...
Sen ut med liket? men vart... Tiden går... Hur blir du va med beviset snabbt och lätt.

Så kom ni fram till något vettigt eller halvklantig lösning? baserat på nån väns hem som det ser ut idag.

Seriöst kom ni på något under 30 min? Testar man så har man lättare att förstå hur GM resonerar...
Det är skitbra att du lägger fram frågeställningen så här, för det är nog det som behövs.

Funderar på hur jag själv hade gjort. Fan, det är svårt. Jag har aldrig dödat någon och sysslar inte med kriminalitet. Men för mig uppstår problem nummer ett redan vid en sådan här fråga: hur dog offret? Ska man anta att det var knivar inblandat? För även om offret har blödarsjukan kan åtminstone jag tycka att det vore lite väl att förblöda efter en hård käftsmäll. Men jag ska inte snacka för jag vet inte riktigt vad blödarsjukan innebär, mer exakt.

Man vet ju inte om offret dog av att armen åkte av heller. Då har man två delar att hålla koll på. Det borde vara lättare att stycka upp en kropp om en arm redan är av, för då borde det ha blivit avdramatiserat och därmed blir det troligen relativt enkelt att fortsätta på samma spår genom att skära upp lagom stora bitar, packa in och sedan dra ut med dessa. Jag vet inte.

Man hade väl rullat in offret i en matta då. Det låter som det mest praktiska. Men den rullen kan man knappast bära runt på själv, va. Det blir tungt. En person på var ände och sedan ner med kebabrullen till en bil (den uppbrända bilen?).

Om det var ångest, panik och misstag med i bilden är det inte säkert att gömstället för liket är vidare svårhittat, mer än att man då ska hitta den exakta platsen (som kanske är så kass att ingen ens letar där). Kroppen kanske är dumpad längs en större väg (inte någon motorväg, men vete fan vilka vägar de har i Trollhättan). Alltså in bakom ett buskage eller något.

Men samtidigt kände några av er detektivgrabbar en liklukt på ett av de där bergen eller vad det var. Någon skrev att det luktade död grävling haha och det vet jag fan inte vad det luktar för något, men borde inte alla lik lukta typ likadant? Eller det kanske är naivt att tro.
Citera
2013-07-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Direkt jag hade läst denna text så hade jag kommit på 8 olika ställen, risken för upptäckt direkt (om det skedde mitt i natten) var ju inte så stor då ingen kunnat komma (dörren där nere i trappen låst) så egentligen fanns det gott om tid att fundera ut allt beroende på hur kall och beräknande man är.
Citera
2013-07-12, 16:37
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a

Japp...det har letats där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in