Citat:
Ursprungligen postat av
Worse-than-Useless
Jo, för att mannen sluddrar något om att springa (på/över/längs) gatan bevisar onekligen att han är övertygad terrorist vars enda agenda är att spränga hela Stockholm där och då, med hjälp av den obefintliga armatur han diskret förvarar i sitt linne...
Jag har aldrig påstått att man ska tycka synd om och dalta med brottslingar (eller idioter heller för den delen, även om jag själv just nu misslyckas med det, då jag känner viss empati med din totala brist på förstånd). Däremot påstår jag att det är väldigt orimligt att medelst batong (och en helt vidrig teknik som bara den egentligen är föremål för utredning, då tvåhandsfattade slag mot ryggraden inte kan vara försvarbart) och polishund utsatte en berusad person för grovt våld. Personen gör sig kanske skyldig till LOB, och är intressant då han tidigare varit inblandad (inte nödvändigtvis GM) i ett slagsmål tidigare.
Det du förespråkar är värre än gamla testamentets prat om öga för öga, tand för tand. Du pratar om att det är helt rätt att ge en berusad människa som står och svamlar stryk så till den grad att allvarliga men riskeras.
Jag måste ju då få fråga - de gånger polisen omhändertagit dig (vilket ju skett); hade du känt dig glad och stolt över hur rättfärdigt polismakten behandlat dig, ifall de också då skulle ha slagit dig med batong helt utan anledning?
jadå lilla flickebarnet grina som en liten bebis du och kalla mig dum för jag inte håller med dig,visar ju snarare på att du är lågbegåvad men men
du verkar inte vara läskunnig i det svenska språket,jag sa aldrig att det är rätt för polisen att springa runt och ge berusade stryk till höger och vänster.men här handlar det om en hotfull berusad som vägrar göra som han blir tillsagd ,stor skillnad vännen
en gång har polisen gripit mig,har inga klagomål jag gjorde som jag blev tillsagd dom var lugna och trevliga,behövde inte ens ha handbojor på mig ,fick prata med en åklagare erkände ringa narkotika brott på stationen och fick böter ,snabbt och enkelt,hade jag inte gjort som jag blivit tillsagt eller hota med att mörda poliserna och hela områden runt om mig,hade jag fått skylla mig själv om dom inte använder silkesvantar när dom ska gripa mig
vi har lagar och regler i sverige,och vi har en poliskår som ska skydda allmänheten och upprätt hålla lag och ordning,ogillar man sånt kan man flytta från sverige