2013-07-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
Det var min första tanke också. Men det känns lite onödigt att luska fram hennes namn och paja hennes liv. Hon tappade kontrollen och det bästa skulle vara att hon inser att hon är olämplig för den här sortens jobb och blir ICA-kassörska eller bibliotekarie istället.

Lite onödigt? Det är det ända rätta. Outa skiten ur henne, tänd eld på hennes hem.
Standard snutbeteende dock, de är lika äckliga allihopa med sitt "vi & dom" tänk, det är poliser som står för den mesta delen av våldet på gatorna.
Citera
2013-07-12, 18:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Det har ju varit ett antal sprängdåd i Stockholm den senaste tiden, så sent som idag detonerade en sprängladdning på Östermalm. Om en man som nyss slagit sönder ett skyltfönster börjar prata om att spränga hela gatan så är det klart att det är provocerande för polisen. Hon kanske faktiskt trodde att det fanns sprängmedel i närheten och att mannen menade allvar.

Vänd på det och säg att poliskvinnan struntat i mannen, åkt därifrån och gatan 10 minuter senare skakats av en sprängladdning som skördat två människoliv. Hade man inte pratat om tjänstefel då också?

ja, Isåfall så betedde hon sig verkligen på ett fullständigt idiotiskt sätt. Killen har gömt en sprängladdning på området, och istället för att be killen föra fram armarna så att hon kan handfängsla honom och sedan evakuera människor från området, samtidigt som hon ringer in förstärkning och tekniska roteln, så jagar hon runt människan med batongen och hunden i högsta hugg..
Citera
2013-07-12, 18:53
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
[...]hon kan omöjligt avgöra om han kan verkställa sina hot eller inte[...]
Har du sett samma video som alla andra här? Var skulle han förvara bomberna, menar du? Under hans tshirt och jeans?
Citera
2013-07-12, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

i det här fallet var det inte befogat att utöva våld som första prioritering av situationen att döma, hon borde försökt sätta handfängsel på honom istället för att stå där och skrika till sig uppmärksamhet. hade gärningsmännen då försökt göra fysiskt motstånd, då skulle det vara aktuellt att utöva viss typ av våld mot honom.

hon borde åtalas för tjänstefel, en sån som inte klarar av att behärska sig och bete sig rättmäktigt borde bli av med sin tjänst omgående.
Citera
2013-07-12, 18:55
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Har du sett samma video som alla andra här? Var skulle han förvara bomberna, menar du? Under hans tshirt och jeans?

Och var kanske betongslagen hennes sätt att försöka desarmera den eventuella bomben?

Bara kvinnan och GanjaMoon vet....
Citera
2013-07-12, 18:56
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantlyInDespair
Det som visas i klippet är inte direkt ovanligt, det är sällan det fångas på film eftersom poliser är inte korkade nog att bete sig så när dom vet att dom blir filmade. Tänk efter lite, vilket yrke väljer en psykopat som söker makt som gillar att trycka ner människor? Polis. Alla poliser är såklart inte så men det är många. Alla som har haft mycket kontakt med polis (kriminella) vet att dom är ett gäng fittor allihop, men när en "kriminell" klagar på polisen så är det "kriminellas" fel eftersom han/hon inte lyder polisen.

Jag reagerade faktiskt inte så mycket på klippet, jag har hört flera berättelser som är mycket mycket värre. Eftersom poliser alltid "tar hand om sina egna" så görs det inget.

Det som kommer hända i detta fall är att polisen gör en intern inredning, kvinnan lär få ta en paus, sen när saker lugnat sig kommer hon tillbaka som om inget hade hänt, media har hittat något annat att skriva om, flashbackarna har någon annan tråd att skriva i, och svenska polisens fitterier fortsätter.

Så jävla sant.

Jag förstår inte ens varför folk blir upprörda. Är man så jävla fastsydd i soffan att man inte redan är medveten om problemet är det fan illa. En dryg jävla norrlänning som står och gapar förtjänar fan stryk om man jämför med andra bkillar och tjejer som fått smaka på batongslag helt utan grund. Bara för att det är nyhetstorka så snappar pressen upp det här och Flashback som en gång var ett undergroundforum blir förvånade? Vad fan är det här, känns som familjeliv ibland.
Citera
2013-07-12, 18:58
Bannlyst
Vad heter polisfittan? Poliser är väl offentliga . Vill veta vad hon heter och vart hon bor. Sedan får hon besök av Piteå-maffian
Citera
2013-07-12, 18:59
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worse-than-Useless
Jo, för att mannen sluddrar något om att springa (på/över/längs) gatan bevisar onekligen att han är övertygad terrorist vars enda agenda är att spränga hela Stockholm där och då, med hjälp av den obefintliga armatur han diskret förvarar i sitt linne...

Jag har aldrig påstått att man ska tycka synd om och dalta med brottslingar (eller idioter heller för den delen, även om jag själv just nu misslyckas med det, då jag känner viss empati med din totala brist på förstånd). Däremot påstår jag att det är väldigt orimligt att medelst batong (och en helt vidrig teknik som bara den egentligen är föremål för utredning, då tvåhandsfattade slag mot ryggraden inte kan vara försvarbart) och polishund utsatte en berusad person för grovt våld. Personen gör sig kanske skyldig till LOB, och är intressant då han tidigare varit inblandad (inte nödvändigtvis GM) i ett slagsmål tidigare.

Det du förespråkar är värre än gamla testamentets prat om öga för öga, tand för tand. Du pratar om att det är helt rätt att ge en berusad människa som står och svamlar stryk så till den grad att allvarliga men riskeras.

Jag måste ju då få fråga - de gånger polisen omhändertagit dig (vilket ju skett); hade du känt dig glad och stolt över hur rättfärdigt polismakten behandlat dig, ifall de också då skulle ha slagit dig med batong helt utan anledning?

jadå lilla flickebarnet grina som en liten bebis du och kalla mig dum för jag inte håller med dig,visar ju snarare på att du är lågbegåvad men men

du verkar inte vara läskunnig i det svenska språket,jag sa aldrig att det är rätt för polisen att springa runt och ge berusade stryk till höger och vänster.men här handlar det om en hotfull berusad som vägrar göra som han blir tillsagd ,stor skillnad vännen

en gång har polisen gripit mig,har inga klagomål jag gjorde som jag blev tillsagd dom var lugna och trevliga,behövde inte ens ha handbojor på mig ,fick prata med en åklagare erkände ringa narkotika brott på stationen och fick böter ,snabbt och enkelt,hade jag inte gjort som jag blivit tillsagt eller hota med att mörda poliserna och hela områden runt om mig,hade jag fått skylla mig själv om dom inte använder silkesvantar när dom ska gripa mig

vi har lagar och regler i sverige,och vi har en poliskår som ska skydda allmänheten och upprätt hålla lag och ordning,ogillar man sånt kan man flytta från sverige
Citera
2013-07-12, 19:00
Medlem
wemas avatar
Citat:
jadå lilla flickebarnet grina som en liten bebis du och kalla mig dum för jag inte håller med dig,visar ju snarare på att du är lågbegåvad men men

du verkar inte vara läskunnig i det svenska språket,jag sa aldrig att det är rätt för polisen att springa runt och ge berusade stryk till höger och vänster.men här handlar det om en hotfull berusad som vägrar göra som han blir tillsagd ,stor skillnad vännen

en gång har polisen gripit mig,har inga klagomål jag gjorde som jag blev tillsagd dom var lugna och trevliga,behövde inte ens ha handbojor på mig ,fick prata med en åklagare erkände ringa narkotika brott på stationen och fick böter ,snabbt och enkelt,hade jag inte gjort som jag blivit tillsagt eller hota med att mörda poliserna och hela områden runt om mig,hade jag fått skylla mig själv om dom inte använder silkesvantar när dom ska gripa mig

vi har lagar och regler i sverige,och vi har en poliskår som ska skydda allmänheten och upprätt hålla lag och ordning,ogillar man sånt kan man flytta från sverige

Varför följer du inte sveriges lagar och regler då?

OnT
Det är såklart ett givet fall av övervåld vi ser i videon. Dock vet vi inte exakt vad som leder upp till ögonblicket då filmen börjar rulla. Att se det som troligt att mannen har kapacitet att "spränga hela gatan" kan ju bara idioter tro på. Hade hon fortsatt snacka med honom så hade det löst sig smidigare. Under tiden hade hon kunnat vänta på förstärkning.
Senast redigerad av wema 2013-07-12 kl. 19:02.
Citera
2013-07-12, 19:01
Medlem
Tycker kvinnan brusar upp sig alldeles för lätt. Men vet ju dock inte vad som hände innan filmen, vad killen hade gjort.

Att hon dunkar på med batong förstår jag. Då killen har ett grepp om hennes hund.
Är en situation där jag tycker det är HELT rätt med några slag med batongen, men 14 slag är inte försvarsbart. 5-6 hade jag inte sett som något problem.

Hunden i sig måste vara väldigt ny för den verkar väldigt osäker på situationen.
Citera
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Så åklagaren som startade en förundersökning ska lämna landet då?
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Vet inte om det redan skrivits om i tråden men norrlänningen är faktiskt anmäld för "skadegörelse av hund" enligt svd. Dock inte våldsamt motstånd eller våld mot tjänsteman.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polis-utreds-for-overvald-efter-film_8342668.svd

Hemskt vad han misshandlade den där hunden alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in