Citat:
Ursprungligen postat av
Smegma
Vilken jävla snutfitta! Jag hör till dom som anser at polisen i vissa fall är aningen mesiga och borde ta i mer med hårdhandskarna.
Men detta är ju övervåld så att det skriker om det. Snutfittan släpper hunden och matar slag gång efter annan på den berusade personen - som i sig är ett offer som sökt hjälp genom att krossa en ruta.
Om inte denna situationen blivit filmad så hade jag ALDRIG trott på det. ALDRIG!
Detta ärende hoppas jag följs upp av flitiga Flashbackare för Snutfittan ska bort ifrån gatan.

Det som visas i klippet är inte direkt ovanligt, det är sällan det fångas på film eftersom poliser är inte korkade nog att bete sig så när dom vet att dom blir filmade. Tänk efter lite, vilket yrke väljer en psykopat som söker makt som gillar att trycka ner människor? Polis. Alla poliser är såklart inte så men det är många.
Alla som har haft mycket kontakt med polis (kriminella) vet att dom är ett gäng fittor allihop, men när en "kriminell" klagar på polisen så är det "kriminellas" fel eftersom han/hon inte lyder polisen.
Jag reagerade faktiskt inte så mycket på klippet, jag har hört flera berättelser som är mycket mycket värre. Eftersom poliser alltid "tar hand om sina egna" så görs det inget.
Det som kommer hända i detta fall är att polisen gör en intern inredning, kvinnan lär få ta en paus, sen när saker lugnat sig kommer hon tillbaka som om inget hade hänt, media har hittat något annat att skriva om, flashbackarna har någon annan tråd att skriva i, och svenska polisens fitterier fortsätter.