2013-07-12, 18:39
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Knappast, oavsett om föraren är utvecklingsstörd skall den lyda attack, hugg, på osv. Denne hunden fick kval om vem som var föraren o om den skulle lyda grabben med halsbandet i näven eller en panikslagen kvinna.

samma tanke slog mig också när jag tittade på klippet.. jyckar har som bekant ganska bra förmåga att känna av sin ägares auktoritet. tillhör själv den skaran som sällan har några synpunkter på hur polisen sköter sitt men här verkar det rinna över totalt.

ingen tvekan om att fylltratten lär varit sjukt påfrestande men samtidigt kommer det med jobbet och lär inte heller kommit som en överaskning. tappar man fattningen såpass har man kanske valt fel yrke och det lär inte bli bättre heller. ge istället en polisen en tjänst där denne slipper hamna i dessa situationer.
Citera
2013-07-12, 18:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Det här händer i princip varje helg i varje stad i hela Sverige skillnaden mot det här är att istället för en hund så brukar de vara två snutar oftast manliga som går lös på batongen när de ska "gripa" någon förfriskad stackare! Jag hoppas verkligen den slynan hamnar i en liknande situation där någon börjar slå henne utan att hon kan göra nåt tillbaka!

Jaha! Å vad hade blivit bättre av det tror du?

Hon blir säkert en bättre polis efter att ha själv blivit misshandlad, ska du se.

Snarare kanske det är just därför hon blivit så här labil. Hon har fått stryk av vidriga lättkränkta män tidigare i sitt liv. Våldsspiralen tänjer ut sig och förpestar oss andra.

Ni som förespråkar våld, jag lider med er.
Citera
2013-07-12, 18:40
Medlem
letspanics avatar
Poliskvinnan blir förvirrad och rädd och börjar därför veva på piteåmongot.
Citera
2013-07-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
du kanske gillar terrorism och att man ska spränga gator i Stockholm lilla vännen,min skeva världsbild,menar då du den att brottslingar inte daltas med tyckas synd om och man ska skylla allt på offren,det är snarare din i sverige skeva världsbild lilla gubben ,dom flesta delar inte den åsikten

Jo, för att mannen sluddrar något om att springa (på/över/längs) gatan bevisar onekligen att han är övertygad terrorist vars enda agenda är att spränga hela Stockholm där och då, med hjälp av den obefintliga armatur han diskret förvarar i sitt linne...

Jag har aldrig påstått att man ska tycka synd om och dalta med brottslingar (eller idioter heller för den delen, även om jag själv just nu misslyckas med det, då jag känner viss empati med din totala brist på förstånd). Däremot påstår jag att det är väldigt orimligt att medelst batong (och en helt vidrig teknik som bara den egentligen är föremål för utredning, då tvåhandsfattade slag mot ryggraden inte kan vara försvarbart) och polishund utsatte en berusad person för grovt våld. Personen gör sig kanske skyldig till LOB, och är intressant då han tidigare varit inblandad (inte nödvändigtvis GM) i ett slagsmål tidigare.

Det du förespråkar är värre än gamla testamentets prat om öga för öga, tand för tand. Du pratar om att det är helt rätt att ge en berusad människa som står och svamlar stryk så till den grad att allvarliga men riskeras.

Jag måste ju då få fråga - de gånger polisen omhändertagit dig (vilket ju skett); hade du känt dig glad och stolt över hur rättfärdigt polismakten behandlat dig, ifall de också då skulle ha slagit dig med batong helt utan anledning?
Citera
2013-07-12, 18:45
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Jag är säker på att när du står i kön utanför någon pub/bar och något norrlandsfyllo säger att han ska spränga gatan, ja, då springer du därifrån fort som fan?!

Eller, har du kanske de fem hjärnceller som krävs för att förstå att det inte ligger något verkligt hot bakom de orden?

Jag gissar på alternativ två.

Jag har inge behov av att pimpla i mig lösningsmedel bara för det är helg

och hur fan kan du din dumma horunge veta om det är verkligt hot eller inte ,så inga människor på denna planet har någonsin begått ett terrordåd ,du är ju fan dum på riktigt ,hon kan omöjligt avgöra om han kan verkställa sina hot eller inte,vad skulle ha hänt om hon inte hade ingripit och han sen faktiskt hade genomfört ett bombdåd och flera hundra hade död kanske tusentals,hon tog det säkra före det osäkra
Citera
2013-07-12, 18:45
Medlem
tuffkatts avatar
Onödigt av mannen - Onödigt av kvinnan i uniform.

Finns inte så mycket mer att säga. Mannen är berusad, fortsätter att upprepa om hon vill testa, nämner någonting om sprängning, vägrar att lägga sig ned när polisen ber honom.

Sedan anser jag att det är onödigt att använda betong så mycket som hon gör. Det hade räckt att släppa hunden på honom.
Citera
2013-07-12, 18:47
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Onödigt av mannen - Onödigt av kvinnan i uniform.

Finns inte så mycket mer att säga. Mannen är berusad, fortsätter att upprepa om hon vill testa, nämner någonting om sprängning, vägrar att lägga sig ned när polisen ber honom.

Sedan anser jag att det är onödigt att använda betong så mycket som hon gör. Det hade räckt att släppa hunden på honom.
Hade räckt att kalla på förstärkning och hålla koll på honom så han inte lämnar platsen och gör mer djävulskap. I Stockholms innerstad kan det inte ta mer än ett par minuter innan förstärkning anländer.
Senast redigerad av buffalo 2013-07-12 kl. 18:49.
Citera
2013-07-12, 18:47
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

och hur fan kan du din dumma horunge veta om det är verkligt hot eller inte ,så inga människor på denna planet har någonsin begått ett terrordåd ,du är ju fan dum på riktigt ,hon kan omöjligt avgöra om han kan verkställa sina hot eller inte,vad skulle ha hänt om hon inte hade ingripit och han sen faktiskt hade genomfört ett bombdåd och flera hundra hade död kanske tusentals,hon tog det säkra före det osäkra

Lugna sig nu lite knarkis.

Hur jag kan veta?!
Enkelt, för att jag inte är en idiot.

Jag tar ditt (något upphetsade svar) som att du hade sprungit bort från kön... och gatan naturligtvis.
Citera
2013-07-12, 18:49
Medlem
ElegantlyInDespairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Vilken jävla snutfitta! Jag hör till dom som anser at polisen i vissa fall är aningen mesiga och borde ta i mer med hårdhandskarna.

Men detta är ju övervåld så att det skriker om det. Snutfittan släpper hunden och matar slag gång efter annan på den berusade personen - som i sig är ett offer som sökt hjälp genom att krossa en ruta.

Om inte denna situationen blivit filmad så hade jag ALDRIG trott på det. ALDRIG!

Detta ärende hoppas jag följs upp av flitiga Flashbackare för Snutfittan ska bort ifrån gatan.

Det som visas i klippet är inte direkt ovanligt, det är sällan det fångas på film eftersom poliser är inte korkade nog att bete sig så när dom vet att dom blir filmade. Tänk efter lite, vilket yrke väljer en psykopat som söker makt som gillar att trycka ner människor? Polis. Alla poliser är såklart inte så men det är många. Alla som har haft mycket kontakt med polis (kriminella) vet att dom är ett gäng fittor allihop, men när en "kriminell" klagar på polisen så är det "kriminellas" fel eftersom han/hon inte lyder polisen.

Jag reagerade faktiskt inte så mycket på klippet, jag har hört flera berättelser som är mycket mycket värre. Eftersom poliser alltid "tar hand om sina egna" så görs det inget.

Det som kommer hända i detta fall är att polisen gör en intern inredning, kvinnan lär få ta en paus, sen när saker lugnat sig kommer hon tillbaka som om inget hade hänt, media har hittat något annat att skriva om, flashbackarna har någon annan tråd att skriva i, och svenska polisens fitterier fortsätter.
Citera
2013-07-12, 18:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Det handlar inte om hurvida hans hot var äkta (hur man nu kan vara så jävla förståndshandikappad att man kan tro det), utan hurvida våldet var befogat.
Citera
2013-07-12, 18:50
Medlem
Citat:

Jag drar slutsatsen att du helt saknar minsta lilla social kompetens.

Blev det klarlagt, är en anmälan för skadegörelse på hunden verkligen gjord? I så fall måste ju det försvaga den (nu lyckligtvis åtalade) polisens trovärdighet ganska rejält, och därmed öka sannolikheten för fällande dom för henne?
Citera
2013-07-12, 18:52
Bannlyst
Jävla luder till polis. Fy fan snacka om att använda övervåld. Kan man som privatperson anmäla henne för misshandel efter att ha sett videon? Den fulla snubben var ju inte ens våldsam bara lite på örat. Ok att han inte lägger sig ner men att bussa hunden på honom och gå lös med batongen som en idiot det kan inte vara ett bra ingripande från denna kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in