2013-07-12, 18:09
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigStrumpa
Jag blir så jävla förbannad på detta. Aftonbladet och dn gnäller på polisen.

Om du har slagit sönder en glasruta, står och skriker att du ska spränga gatan och vägrar att lagga dig ner när polisen säger det så är det självklart att polisen ska få till våld.

Sverige, landet dar inte polisen får göra ett skit utan att det blir årets mediacirkus.

Håller med. Det ska daltas så förbannat i detta landet med drägg, ligister och annat avskräde. Gör som polisen säger så blir det inga problem. Hoppas hon inte blir avskedad, utan kan fortsätta hålla drägget i schack.
Citera
2013-07-12, 18:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Om personen förutom att vara drogpåverkad dessutom är misstänkt för flera grova brott, verkar psykiskt instabil och dessutom vägrar följa polisorder sitter nog några batongslag fint.

Vad är det för multipla grova brott du pratar om människa?

Av erfarenhet genom de yrken jag har haft, ser jag inte några tecken på psykisk instabilitet (vad nu du menar med de orden). En typisk fylla är vad jag ser och hör.

Så nu i din värld så ska inte bara vi medborgare bli misshandlade för att vi är fulla och då lätt säger dumma saker. Vi är även, enligt dig, grova brottslingar och psykiskt instabila när vi har tagit några öl för mycket.
Citera
2013-07-12, 18:10
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
Poliskvinnan gör rätt i att gå i aktion om hennes order i det här fallet inte efterföljs. Dock så håller jag med om att det dessvärre blev ganska explosionsartat.
Sure, det köper jag. Däremot borde han ha fått mer än några sekunder på sig att ta sig ner till marken efter att hon beordrat honom att göra det. Han ser mest förvirrad ut och det blir liksom inte till det bättre att hon börjar gorma och ger sig på honom direkt efter. Att försöka samtala med honom och tillkalla kollegor till platsen hade varit ett betydligt bättre förhållningssätt.
Citera
2013-07-12, 18:11
Medlem
herrcarlssons avatar
Vet inte vad som är värst. Snutgrishoran eller den puckade jävla norrlänningen. Nej våldsam kanske han inte var, men han vägrade ju ändå lägga sig ner. Den stora frågan är ju vad det är för bög-hund som man med en arm kan hålla bort utan några som helst problem.

Edit: Hörde nu att hon bara sa "pass på" så hunden gjorde nog rätt.
Senast redigerad av herrcarlsson 2013-07-12 kl. 18:15.
Citera
2013-07-12, 18:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
För att han ska släppa hunden...

Hahaha! För att han ska släppa hunden?

Ja. För hunden håller han ju i för att han tänkt sno med sig den hem. Han ligger ju så klart på marken och tänker "det var mig en riktigt trevlig och fin hund. Den vill jag ha!"
Citera
2013-07-12, 18:16
Medlem
IngenAningAssos avatar
Den kvinnan ska INTE vara polis. Hoppas hon åker dit för grov misshandel och blir av med sitt yrke!
Citera
2013-07-12, 18:16
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Så hans mummlande om att spränga gator var direkt riktat som hot mot henne?

Så det är rimligt att klubba ner honom endast några sekunder efter att hon har beordrat honom att lägga sig ner? Får du måhända ökad reaktionsförmåga under grav alkohol- och/eller drogpåverkan?

så det ska vara ok enligt dig att hota med terrordåd och att mörda tusentals människor,ja hennes ingripande är rimligt då han uppträde extremt hotfullt och vägrade samarbeta,dessutom kunde han varit beväpnad,men efter hans hot om terrordåd är det hennes uppgift som polis att neutralisera han för allas säkerhetsskull ,och när fan sa jag att jag får ökad reaktionsförmåga av droger är du dum eller nåt, nej det får jag inte,men jag har ALDRIG blivit illa behandlat av polis eller ordningsvakter för jag gör som dom säger,jag tjafsar inte eller HOTAR som i detta fall ,springer du runt och hotar bråkar och vägrar lyda polisen så kan dom ta till våld ,hans eget val han kunde ha samarbetat och sluppit men valde med frivilja att hålla på som ett svin, jag har blivit gripen ett par gånger och är dömd för ringa narkotika brott ,men inte fan sitter jag och grinar och gnäller på polisen för det som en liten fitta,,dom gör sitt jobb vi har lagar i detta land,om de inte passar kan man flytta,och jag är glad att vi har lagar för det håller monster borta från gatorna
Citera
2013-07-12, 18:18
Medlem
MeanMEs avatar
Förundersökning inledd mot polisen map tjänstefel alt misshandel av åklagare med utgångspunkt från filmen.
Citat:
Åklagaren: ”Utdelas mycket våld”
Mats Åhlund, överåklagare och chef vid riksenheten för polismål, har tittat på filmen.
– Och den har gjort att jag har inlett en förundersökning. Jag finner att det finns anledning att anta att brott har begåtts, säger Mats Åhlund till Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124606.ab
Citera
2013-07-12, 18:19
Medlem
Ducken11s avatar
Så explosionsartat kan det bli när man tryckt för mycket testosteron i röven som kvinna.

De har ju en hellugn konversation när hon från ingenstans börjar gorma sinnessjukt aggresivt som de värsta psykosfallet jag sett, han stog ju i chocktillstånd helt blixtstilla när hon psykosade sönder och han var nog mest överraskad då hon gick från söt konstapel till ... det hon blev på 0,1 sekunder. för att sedan ytterligare 1,5sekunder senare bussa hunden och slå som en besatt galning med batong.

Fyfan, hon borde ju definitivt låsas in. Om inte annat på st görans mentalavdelning.

Att hon ens kom ut som patrullerande polis med polishund är ännu mer häpnadsväckande, man tappar ju helt o hållet de lilla hopp man har kvar för polisväsendet efter ha sett de här klippet.
Citera
2013-07-12, 18:20
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Sure, det köper jag. Däremot borde han ha fått mer än några sekunder på sig att ta sig ner till marken efter att hon beordrat honom att göra det. Han ser mest förvirrad ut och det blir liksom inte till det bättre att hon börjar gorma och ger sig på honom direkt efter. Att försöka samtala med honom och tillkalla kollegor till platsen hade varit ett betydligt bättre förhållningssätt.

och kanske lite fritidsgårdar också ,nja va puttinuttigt ,det är pga av den extrema vänster synen och daltande med brottslingar som gör sverige till brottslingarnas mecka ,sätt hårt mot hårt
Citera
2013-07-12, 18:22
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Jag tyckte det såg ut som att hon blev förbannad på personen i fråga, dvs hon reagerade emotionellt vilket fick henne att gallskrika, vilket fick hunden att gå till attack.

Som andra nämnt så borde ju hon fattat att hon inte kan få en person att lägga sig ner samtidigt som en hund anfaller; helt naturligt att personen försöker värja sig.

Det är pms besvär som tar över hennes agerande. Kvinnor har en tendens att utagera mer emotionellt och mindre rationellt.
Citera
2013-07-12, 18:22
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
så det ska vara ok enligt dig att hota med terrordåd och att mörda tusentals människor[...]
Du greppar efter halmstrån...
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
och när fan sa jag att jag får ökad reaktionsförmåga av droger är du dum eller nåt, nej det får jag inte
Nej, det har jag aldrig påstått att du har sagt heller. Min poäng var att det är orimligt att förvänta sig att en gravt alkoholpåverkad person skulle ta sig ner på marken på bara fem sekunder efter att polisen har beordrat honom.

Jag skulle starkt rekommendera att du nyktrar till. Ditt inlägg är osammanhängande och jobbigt att läsa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in