2013-07-12, 15:26
Bannlyst
Basår, KTH. Vi ses
Citera
2013-07-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
även om man står som reserv efter andra urvalet så har man chans att komma in. Folk kommer inte dyka upp och det finns folk som ångrar sig och andra väljer att jobba istället för att gå på utbildningen. Så chans har man..

Hoppas verkligen på det! Men då tar universitetet kontakt med en va? Så man inte behöver gå på uppropet i alla fall och hoppas att folk inte dyker upp?
Citera
2013-07-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutklas
Hoppas verkligen på det! Men då tar universitetet kontakt med en va? Så man inte behöver gå på uppropet i alla fall och hoppas att folk inte dyker upp?
Nej. Men se till att dina kontaktuppgifter på antagning.se stämmer. särskilt telefonnummer då dom brukar ringa en. Dom ringer en gång. Om du inte svarar; förlorar plats.
Citera
2013-07-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victor1987
Tja grabbar fick nyss reda på mit antagningsbesked, jag söker in på fastighet och finans på kth med 1,2 på hp hur ser min prognos ut enligt FB eliten?

Kompletteringsgruppen(BII)

Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 57

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 6
Högskoleprov(HP)

Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 25

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 20

Ingen som vill höfta och ge en liten hint? snälla
Citera
2013-07-12, 15:31
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Är reserv på samtliga ansökningar förutom min lägst prioriterade, borde jag tacka ja till alla reserv platser nu eller vad borde jag tänka på?

bump
Citera
2013-07-12, 15:31
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lindstrom
Antagen till Teknisk fysik & elektroteknik vid Linköping som förstahandsval. Aboslut inte dåligt, men nu känner jag mig dock mer sugen på Maskinteknik. Tyvärr är det struket då det är längre ner i min anmälan, och det är inte markerat för återanmälan. Det står inget om att jag är reserv, heller. Finns det icke något sätt att komma in ändå?

Är det struket så är sen anmälan det enda alternativet, men om programmet är populärt och man tar inga sena anmälningar så är det troligen kört att komma in där inför HT2013.
Citera
2013-07-12, 15:32
Medlem
anton mordarens avatar
Antagen till mitt förstahandsval, Teknisk Matematik på Chalmers. Vem bör jag vända mig till för att få tidigare erhållna högskolepoäng tillgodoräknade? Är det något som sker rutinmässigt eller kan det bli ett jävla meck?
Citera
2013-07-12, 15:37
Medlem
lighten-ups avatar
Såg just att någon blivit antagen med det kanske lägsta meritvärdet någonsin

http://oi44.tinypic.com/2b86ps.jpg
Citera
2013-07-12, 15:38
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analgetisk.potens
Då kan man se hur stort överintaget brukar vara, men inte så mycket mer. Eller?

Som jag förstod det var antalet "Antagna" i urval 2 på sidan antalet personer som stått i reserv och fått en plats, men det kanske inte stämmer? I sådana fall kanske jag inte är lika säker som jag trodde.

Är själv på reservplats 6 på gymnasiebetygen till Civilingenjör Informationsteknologi i Uppsala.
Citera
Medlem
consultezs avatar
Reservplats 61, Tekniskt basår på Chalmers...

Antar att det inte blir att studera igen då på ett tag, och skriva högskoleprov så länge!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpistolero
11:e reserv i HP-gruppen till ekonomprogrammet analytisk inriktning vid Handels i Göteborg. Har jag någon chans? 61 antagna.

Testar att bumpa. Någon som har en aning?
Citera
2013-07-12, 15:40
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Såg just att någon blivit antagen med kanske det lägsta meritvärdet någonsin

http://oi44.tinypic.com/2b86ps.jpg

Scchhh! Lägg inte ut mina betyg sådär.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera