2013-07-12, 15:14
Medlem
Huffpuffens avatar
Ett tips till er som står som reserv och undrar hur stora chanser ni har att komma in,

Sök upp utbildningen på http://statistik.vhs.se/ och kolla hur många antagna det har varit de tidigare terminerna i urval 2!
Citera
2013-07-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Ett tips till er som står som reserv och undrar hur stora chanser ni har att komma in,

Sök upp utbildningen på http://statistik.vhs.se/ och kolla hur många antagna det har varit de tidigare terminerna i urval 2!
Hur tänker du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Sifoner99
.
Du är antagen.
Senast redigerad av mark.knopfler 2013-07-12 kl. 15:22.
Citera
2013-07-12, 15:19
Medlem
Costanza101s avatar
Är reserv på samtliga ansökningar förutom min lägst prioriterade, borde jag tacka ja till alla reserv platser nu eller vad borde jag tänka på?
Citera
Medlem
analgetisk.potenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen

Då kan man se hur stort överintaget brukar vara, men inte så mycket mer. Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Sifoner99
.

Ja, du kan känna dig lugn.
Citera
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Varför kunde de bara inte släppt in mig också? Reservplats 1 är nog störigare än reservplats 10 .
För att byråkrati och fyrkantighet är Sveriges stolthet
Citera
Medlem
Om man fortfarande står som reserv efter urval 2 kan man ju bli inkallad efter att folk inte har registrerat sig/gått på upprop. Är det före nollningen? Det borde det väl vara?
Citera
2013-07-12, 15:20
Medlem
Om man har blivit antagen till en utbildning, kan man då samtidigt stå reserv på en annan samtidigt som man accepterat den man kommit in på? eller måste man lämna den man blivit antagen på ifall man står som reserv på andra ?
Citera
2013-07-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebbieh
Visst är det så att man måste veta de exakta datumen när terminerna börjar/slutar för att kunna ansöka? Det borde gå att kolla med någon på universitetet, eller hur? Om man inte vill vänta till informationen fylls i automatiskt efter urval 2 (om jag förstått det rätt) vill säga.
Jo, men det finns egentligen ingen mening att söka csn-bidrag redan nu om man inte har en tidigare studiestart än andra.
Citera
2013-07-12, 15:21
Medlem
Tja grabbar fick nyss reda på mit antagningsbesked, jag söker in på fastighet och finans på kth med 1,2 på hp hur ser min prognos ut enligt FB eliten?

Kompletteringsgruppen(BII)

Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 57

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 6
Högskoleprov(HP)

Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 25

Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 20
Citera
2013-07-12, 15:22
Medlem
[quote=mika123|44285970]Om du inte har kompletterat dina betyg så är du inte med i B2-gruppen. Alltså så har du noll chans.[/QUOTE

Nu är jag ute och cyklar. Jag menar andra urvalet i B1 såklart
Citera
2013-07-12, 15:23
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutklas
Om man fortfarande står som reserv efter urval 2 kan man ju bli inkallad efter att folk inte har registrerat sig/gått på upprop. Är det före nollningen? Det borde det väl vara?

även om man står som reserv efter andra urvalet så har man chans att komma in. Folk kommer inte dyka upp och det finns folk som ångrar sig och andra väljer att jobba istället för att gå på utbildningen. Så chans har man..
Citera
2013-07-12, 15:23
Medlem
Rebbiehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Jo, men det finns egentligen ingen mening att söka csn-bidrag redan nu om man inte har en tidigare studiestart än andra.

Jag behöver dock söka lite tidigare eftersom min ansökan kan ta lite längre tid att ta beslut om. Men då är det bara att kolla upp terminsstart och terminsslut och sedan ansöka helt enkelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in