2013-07-12, 15:00
Medlem
Någon som kan ta fram namnet på den vidriga polisfittan?
Citera
2013-07-12, 15:01
Medlem
Boredbynoobss avatar
Praktexempel på vaför kvinnor inte lämpar sig för att bli poliser

Nu säger jag inte att det inte hade kunnat ske även med en manlig polis, men överlag tar det längre tid innan dem får PMS-damp som den här damen och börjar slå iaf.
Citera
2013-07-12, 15:03
Medlem
När mannen väl lagt sig ner, vad gör polisen då? Jo, hon släpper uppmärksamheten från honom och böjer sig ned (med huvudet inom räckhåll för mannen, ponera att han haft en kniv på sig...)för att knyta skosnöret! Om mannen verkligen utgjorde det hot som skulle berättigat ingripandet med hund och batong så skulle hon genast satt på honom handfängsel. Mycket osäker polis...
Citera
Medlem
attackspades avatar
En annan underlig sak i hennes agerande efter att ha använt såpass mycket våld borde väll ett knä i ryggen och handfängelse åka på sekunden efter han ligger på backen om han nu var så farlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ett minne blott snart, nu är det pondus o prestige inom polisen att få skjuta, använda sin fjäderbatong mm. Mer attackbeägen o skjutglad. Det bådar inte gott.

1. Det är väl snarare en saknad av prestige och den totala avsaknaden av pondus som medför hela situationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
filmen verkar vara borta, men någon kanske har tagt backup?

Och just det, sånt här händer hela tiden, varje dag.
Ofta mycket mer utstuderat och oprovocerat än i detta fallet.

Skillnaden är bara att det händer på natten, eller i polisbilen, eller i fyllecellen, eller någon annanstans där ingen ser.
Jag menar, om polisen gör såhär öppet, vad tror ni sker bakom stängda dörrar, när dom är arga på riktigt?

Men ja, det drabbar ju i första hand hemlösa, narkomaner, alkoholister, eller på annat sätt socialt utslagna människor så man kan ju förstå att genomsnittsmedborgaren har bättre saker för sig att bry sig om.

Edit- borttaget
Senast redigerad av bitterblond 2013-07-12 kl. 15:21.
Citera
2013-07-12, 15:04
Bannlyst
Det där är tjänstefel och horan kommer förlora jobbet och betala en saftig summa skadestånd till mannen, sannammina ord.
Citera
2013-07-12, 15:04
Medlem
Skartaks avatar
Måste vara härligt att vara snut, att kunna bete sig som en kriminell och komma undan med det. Jag känner att polisens uppgift huvudsakligen består i att sätta vanligt folk på plats, dom finns då fan inte där för att hjälpa oss, blir jag utsatt för ett brott går jag inte till snuten.
Citera
2013-07-12, 15:06
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.

Tror också att polisen kände sig lite osäker att göra ett "vanligt" ingripande och istället för att riskera att mannen rycker sig loss eller brottar ner polisen när hon försöker ta ner honom kör på lite gammalt hederligt övervåld.

Hade aldrig lett till detta om polisen antingen var lite självsäkrare, fysiskt starkare eller hade en partner som kunde hjälpt henne.

Brukar inte poliser nästan alltid vara i par?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det är väl snarare en saknad av prestige och den totala avsaknaden av pondus som medför hela situationen.
Sant, fast det stämmer ju i mitt ex oxå fast felriktat då.

Hoppas på tjänstefel o avskedan men det är väl en utopi.
Citera
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Det där är tjänstefel och horan kommer förlora jobbet och betala en saftig summa skadestånd till mannen, sannammina ord.
Tveksamt. De två civilare som trakasserade en kille som filmade dem när de konfronterade några ungar i tunnelbanan i Stockholm fick ju knappt en tillsägelse ens.
Citera
2013-07-12, 15:07
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Brukar vara på polisens sida men här tycker jag det är oprovocerat våld. Hon går från 10 till 100 på någon sekund och skriker att han ska lägga sig ner, där hon knappt ger honom 10 sekunder att reagera innan hon bussar hundfan (Som vägrar hålla käften) på honom och sedan måttar slag efter slag (även när han ligger ner)

Jag hoppas hon får det hett om öronen nu, jävligt hett. Idiot som går på när mannen i fråga är lugn som en filbunke och bara sluddrar massa goja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in