2013-07-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det tror jag inte, han är väl inte mer än 61år?

I juni var han i alla fall i tjänsts vid länskriminalen i Göteborg.
Citera
2013-07-12, 14:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
I juni var han i alla fall i tjänsts vid länskriminalen i Göteborg.
När det finns en misstänkt är åklagare förundersökningsledare.
Citera
2013-07-12, 14:08
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är bilskroten ett inhägnat område eller kommer man in dit nattetid?

Tänker du på Svenäcker så är det grindar men dåligt inhägnat. Ibland är grindarna öppna men vanligtvis inte nattetid. Tror att området används av kommunen för att krossa sten. Ev. så har privatpersoner tillgång till byggnader/verkstad fortfarande. DBs kompis?
Citera
2013-07-12, 14:09
Medlem
Nicke08s avatar
Om nu det är för risky att dra till DB efter dådet pga DB:s bostads läge intill macken & restaurangen. Ja då kanske AJ drog till FH som var den förste att bli gripen efter AJ blev släppt. Men var höll FH:s sambo hus då hus under tiden? Hur ser det ut på FH:s ägor? Var det inte enbart ett ruckel som står på hans mark? Obebott? Kanske det perfekta stället att vila ut 48 timmar?
Citera
2013-07-12, 14:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Nej, det begriper även jag men jag har uppfattat det så att bilden är tagen på det våningsplan där lägenheten var belägen. Dvs att dropparna är utanför lägenhetsdörren mot hissen och det utsmetade närmare hissen. Vilket skulle innebära att de kom till vid borttransporterandet av kroppen. Är detta mitt antagande fel? Menar du att bilden är tagen i entréplanet och att dropparna alltså är alldeles vid porten? I så fall är ju alla spekulationer om transport till källaren helt på tok.
Jag har, liksom Q, tolkat det som att bilden är tagen i entréplanet.
Jag tycker att elementet till höger och prånget till vänster tyder på det.
Jag har aldrig sett element på planen ovan entrén, inte heller ett sånt där prång in i väggen.

Men jag kanske är ute och cyklar, i så fall en tandem med Quarrel.
Citera
2013-07-12, 14:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Om nu det är för risky att dra till DB efter dådet pga DB:s bostads läge intill macken & restaurangen. Ja då kanske AJ drog till FH som var den förste att bli gripen efter AJ blev släppt. Men var höll FH:s sambo hus då hus under tiden? Hur ser det ut på FH:s ägor? Var det inte enbart ett ruckel som står på hans mark? Obebott? Kanske det perfekta stället att vila ut 48 timmar?
Huset står tomt så det är min huvudteori att de använt FH, s gård till en början, utan dennes vetskap.
FH och tjejen bodde i en annan kommun vad jag förstått.
Citera
2013-07-12, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har, liksom Q, tolkat det som att bilden är tagen i entréplanet.
Jag tycker att elementet till höger och prånget till vänster tyder på det.
Jag har aldrig sett element på planen ovan entrén, inte heller ett sånt där prång in i väggen.

Men jag kanske är ute och cyklar, i så fall en tandem med Quarrel.

Så här tolkar jag bilden, det finns två trappor i huset, en ½-trappa och en spiraltrappa:
https://www.flashback.org/p44274302#p44274302
Citera
2013-07-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror på vad hon dött av. Är det sjukdom, olycka utan vållande eller självmord, så blir det griftefridsbrott, men är han vållande till dödsfallet så ligger mord genom likgiltighet nära till hands. Det beror på om han borde ha insett att hon var i livsfara när han gick.

I motsats till den annars synnerligt stringente Quarrel vill jag mena att om man är vållande, alltså culpös, torde mord eller dråp vara uteslutet då uppsåt krävs.
Citera
2013-07-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har uppfattat att bilden är tagen på entréplanet. Därför har jag frågat om ingången till källaren finns på entréplanet eller om man åker hissen en trappa till för att komma dit.

Om det skulle vara som du uppfattat det så MÅSTE ju tidningsbudet ha sett blodet när han skulle ut genom porten. Här har ju diskuterats att budet inte alls behövs se det då hen för att komma ner till entréplanet inte behövde passera blodet utan kunde direkt springa ner för en trappa i andra änden av korridoren. Hm, kan någon som VET hur det ser ut i porten hjälpa oss lite, var är bilden tagen? På det plan där lägenheten är belägen eller på entréplanet???
Citera
2013-07-12, 14:19
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Huset står tomt så det är min huvudteori att de använt FH, s gård till en början, utan dennes vetskap.
FH och tjejen bodde i en annan kommun vad jag förstått.

Då är det är en viktig pusselbit. Dags att uppdatera kartan också med FH:s ställe där han bor med sambo. För det är väl FH:s ruckel som är placerad på kartan? Hur skall vi ta reda på FH:s görande under tiden lördag fram till gripandet? Hans sambo jobbar på Tre Älgar enligt uppgift. Borde finnas mycket uppgifter ute på gatan som folk snappat upp. DB och sambon till FH jobbar på Tre Älgar. Polisen borde pressat detta ställe rejält på uppgifter. Varför har inget kommit fram?
Citera
2013-07-12, 14:23
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Om det skulle vara som du uppfattat det så MÅSTE ju tidningsbudet ha sett blodet när han skulle ut genom porten. Här har ju diskuterats att budet inte alls behövs se det då hen för att komma ner till entréplanet inte behövde passera blodet utan kunde direkt springa ner för en trappa i andra änden av korridoren. Hm, kan någon som VET hur det ser ut i porten hjälpa oss lite, var är bilden tagen? På det plan där lägenheten är belägen eller på entréplanet???

Entreplanet är väl det troligaste , annars skulle blodet inte vara placerat där det är. Så vida dom valde att bära henne ner för spiraltrappan.
Citera
2013-07-12, 14:24
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Jag hade för mig att det stod skrivet av han själv. Men det kanske det inte gjorde. Jag letade nu, men hittade det inte.

Va pga medicineringen, vilket inte är konstigt om man äter efter allt han gått igenom.
Dessa är starkt beroende framkallande, vilket ger abstinens… han är stark och kämpade på utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in