2013-07-12, 13:37
Medlem
[quote=Grp03|44279475]
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Om du inte förstår innebörden av SIGINT, TELINT, HUMINT och RUMINT så är du ute ur diskussionen.

Frågan är om DU förstår innebörden av INT i den allra snävaste bemärkelsen?
Citera
2013-07-12, 13:37
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag känner inte TB! men har pratat med folk som känner henne så därför vet jag saker om henne.

Jag tror att MTGM har gömt kroppen på en plats där han känner sig trygg och bekväm, detta ger honom en känsla av att ha kontroll över situationen som annars är så kaotisk. AJ vill ha kontroll, när han inte får det blir han våldsam. Aj var ordförande i NSF = kontroll
Jag förstår honom gott på det planet. Kontroll är viktigt. Full kontroll. Det skulle behövas mer av det i samhället idag... Just saying...
Citera
2013-07-12, 13:39
Medlem
Det här fallet är oerhört fascinerande på många plan. Hittas inte kropp och ingen blir fälld, kan det bli ett av de största mordgåtorna i Sverige. Nu hoppas och tror jag dock att det kommer att lösas.

Förmodligen så simpelt, att kroppen är väl gömd bland sten & stockar, alternativt i någon källare/lokal. I*a hittas förhoppningsvis snart.
Citera
2013-07-12, 13:42
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
D använde inte själv droger… allt som står på facebook är inte sant.
Jag hade för mig att det stod skrivet av han själv. Men det kanske det inte gjorde. Jag letade nu, men hittade det inte.
Citera
2013-07-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har bara kollat Volvon som är utbränd, och den har krok.

Släp med kista då.
Citera
2013-07-12, 13:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Det här fallet är oerhört fascinerande på många plan. Hittas inte kropp och ingen blir fälld, kan det bli ett av de största mordgåtorna i Sverige. Nu hoppas och tror jag dock att det kommer att lösas.

Förmodligen så simpelt, att kroppen är väl gömd bland sten & stockar, alternativt i någon källare/lokal. I*a hittas förhoppningsvis snart.
Eller ikastad ifrån någon klippavsats, med stort djup i en sjö, de känt till. Det skulle ju knappast ge några spår. Så det borde kanske dykas där och vid vägbroar.
Citera
2013-07-12, 13:45
Medlem
atskitvlasovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Kan någon av de inblandade fått ideer från denna händelse från Juli 2008.
De borde i vart fall känna till vilka det var eftersom de tillhör samma åsiktsgäng.
De kanske tillockmed fanss med på ett hörn.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/lidkoping-atal-for-mord-i-godselbrunn

Precis, det här har flygit förbi i huvudet några gånger. Ni som missat detta - läs!
Citera
2013-07-12, 13:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men om han har smockat till henne och därefter lämnat lght. Han ångrar sig och återvänder, kanske efter att inte fått svar på telefon.
Han beger sig tillbaks till lght några och då är hon död, han inser att han kommer att bli misstänkt och flyttar kroppen.

Skulle det hålla, om han säger att han drog direkt och inte visste att hon blödde. Kan han klara sig undan med "brott mot griftefriden" då, eller riskerar han att åka dit för dråp?

Jag vet inte vilken grad av von Willebrands sjukdom IF har, men rent teoretiskt så kan några utslagna tänder räcka för för att man förblöder. Har hon kanske slagit i huvudet, typ skadat skalpen, då är det riktigt farligt.

Då polisen hade sagt att det var så mycket blod att ingen kunnat överleva det, så rör det sig nog inte om inre blödningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skulle gissa att det blir misshandel och vållande till annans död, samt griftefridsbrott.
Och om han lämnade en orolig IF, men åkte tillbaks dit några timmar senare, då han ringt utan att få svar och hittade IF död i lght. Vad blir domen då?

Han har ju försökt att gardera sig genom att berätta om IFs oro. Jag antar att det är mot PT han vill rikta misstankarna.

PT säger att AJ, som grädde moset, sagt att han skulle gå och pussa på PTs son, vilket nog retade PT nåt fruktansvärt.
Men vad sa PT till AJ? Kontrade han med att säga att AJ var chanslös när det gällde IF, för IF och PT skulle försöka igen, så det så.

Brast det då för AJ, hade IF invaggat honom i nån slags tro om att det var det två, och samtalet med PT fick honom att se rött.

Man vet ju inte, men kanske skulle PTs släktingar låtit honom åka till Trollhättan, då kanske facit sett annorlunda ut.

Nån som vet om, och ev hur, påverkade AJ och IF var den kvällen.
Citera
2013-07-12, 13:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atskitvlasovit
Precis, det här har flygit förbi i huvudet några gånger. Ni som missat detta - läs!
Och därför inte kastat henne i en gödselbrunn då hon kanske skulle hittas efter en vecka?
Har det förresten varit några spekulationer att hon skulle gömts åt Vedum/Götene-hållet?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-12 kl. 13:57.
Citera
2013-07-12, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och om han lämnade en orolig IF, men åkte tillbaks dit några timmar senare, då han ringt utan att få svar och hittade IF död i lght. Vad blir domen då?
Det beror på vad hon dött av. Är det sjukdom, olycka utan vållande eller självmord, så blir det griftefridsbrott, men är han vållande till dödsfallet så ligger mord genom likgiltighet nära till hands. Det beror på om han borde ha insett att hon var i livsfara när han gick.
Citera
2013-07-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det blev inte kladdigt på vägen upp, och på vägen ner hade de lärt sig hur kistan skulle stå.

Nej, det begriper även jag men jag har uppfattat det så att bilden är tagen på det våningsplan där lägenheten var belägen. Dvs att dropparna är utanför lägenhetsdörren mot hissen och det utsmetade närmare hissen. Vilket skulle innebära att de kom till vid borttransporterandet av kroppen. Är detta mitt antagande fel? Menar du att bilden är tagen i entréplanet och att dropparna alltså är alldeles vid porten? I så fall är ju alla spekulationer om transport till källaren helt på tok.
Citera
2013-07-12, 13:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej, det begriper även jag men jag har uppfattat det så att bilden är tagen på det våningsplan där lägenheten var belägen. Dvs att dropparna är utanför lägenhetsdörren mot hissen och det utsmetade närmare hissen. Vilket skulle innebära att de kom till vid borttransporterandet av kroppen. Är detta mitt antagande fel? Menar du att bilden är tagen i entréplanet och att dropparna alltså är alldeles vid porten? I så fall är ju alla spekulationer om transport till källaren helt på tok.
Jag har uppfattat att bilden är tagen på entréplanet. Därför har jag frågat om ingången till källaren finns på entréplanet eller om man åker hissen en trappa till för att komma dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in