Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men om han har smockat till henne och därefter lämnat lght. Han ångrar sig och återvänder, kanske efter att inte fått svar på telefon.
Han beger sig tillbaks till lght några och då är hon död, han inser att han kommer att bli misstänkt och flyttar kroppen.
Skulle det hålla, om han säger att han drog direkt och inte visste att hon blödde. Kan han klara sig undan med "brott mot griftefriden" då, eller riskerar han att åka dit för dråp?
Jag vet inte vilken grad av von Willebrands sjukdom IF har, men rent teoretiskt så kan några utslagna tänder räcka för för att man förblöder. Har hon kanske slagit i huvudet, typ skadat skalpen, då är det riktigt farligt.
Då polisen hade sagt att det var så mycket blod att ingen kunnat överleva det, så rör det sig nog inte om inre blödningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag skulle gissa att det blir misshandel och vållande till annans död, samt griftefridsbrott.
Och om han lämnade en orolig IF, men åkte tillbaks dit några timmar senare, då han ringt utan att få svar och hittade IF död i lght. Vad blir domen då?
Han har ju försökt att gardera sig genom att berätta om IFs oro. Jag antar att det är mot PT han vill rikta misstankarna.
PT säger att AJ, som grädde moset, sagt att han skulle gå och pussa på PTs son, vilket nog retade PT nåt fruktansvärt.
Men vad sa PT till AJ? Kontrade han med att säga att AJ var chanslös när det gällde IF, för IF och PT skulle försöka igen, så det så.
Brast det då för AJ, hade IF invaggat honom i nån slags tro om att det var det två, och samtalet med PT fick honom att se rött.
Man vet ju inte, men kanske skulle PTs släktingar låtit honom åka till Trollhättan, då kanske facit sett annorlunda ut.
Nån som vet om, och ev hur, påverkade AJ och IF var den kvällen.