gråter HH för att han anser sig ha dålig sångröst? det visste jag inte.
själv anser jag honom vara en fantastisk sångare som har känsla,har soul, i rösten. det handlar ibland om betydligt mer än en "ren och klar" röst. om känslan saknas är en "ren" röst inte värd. ta carola. "perfekt" röst men utan känsla. Håkan Hellströms röst är bräcklig, men har KÄNSLAN. Den är underbar
Tycks inte finnas någon ända på vad denne man kan komma undan med. Allt han rör vid blir till guld, hans musik är synnerligen medryckande, tjejerna avgudar honom och han är förmodligen på god väg att bli rik som ett troll.
Men finns det inga spöken i Håkans garderob? Finns det något smaskigt skrivet om honom i pressen? Några privata observationer?
Såsom boende i Göteborg och bekant med kretsen kring några av hans tidiga band har jag stött på honom ett flertal gånger, dock utan att vara tjenis på något sätt. HH gav ett trevligt intryck, det framgick tidigt att han hade stora planer. Dessutom är han bra på fotboll.
Ett tillfälle minns jag specifikt dock: Tror det var på en svartklubb i Göteborgs hamn, och HH kommer plötsligt fram till mig (han spelade då med Broder daniel) och börjar berätta om sitt hultsfredbesök (BD hade spelning där veckan innan). Utan att egentligen känna mig på något sätt börjar han berätta om hur många brudar han legat med under dessa dagar, hur bra det var och hur de såg ut osv. Utan att jag ens hade frågat. Hur han tagit kokain och snortat det ur någos navel med hjälp av en 1000 kronorssedel.
Utan att jag ens hade frågat.
Detta stämmer inte riktigt med det helylleideal han odlat de senaste åren.
Jag tycker förvisso att han verkar vara en skön prick. Men finns det inte något att gräva fram om honom?
den här då - han STJÄL sin musik. Då talar vi inte om samplingar eller covers, slynan stjäl rakt av utan att ge cred. Även då det är så uppenbart så är det ingen som säger ett knyst. . .
den här då - han STJÄL sin musik. Då talar vi inte om samplingar eller covers, slynan stjäl rakt av utan att ge cred. Även då det är så uppenbart så är det ingen som säger ett knyst. . .
Nej då. Ingen säger nåt. Förutom artiklar i dom två största kvällstidningarna i landet och en jävla massa diskussioner på Internet-forum lite överallt. Men förutom det så är det jävligt tyst om det. Så du har rätt.
Jag vet att han deltog i en intervju i Café för ett tag sedan och det var bara en fråga han inte ville besvara och det var varför han blev tvungen att byta skola (från någon i frölunda till Samskolan)
Jag vet att han deltog i en intervju i Café för ett tag sedan och det var bara en fråga han inte ville besvara och det var varför han blev tvungen att byta skola (från någon i frölunda till Samskolan)
Nån måste sitta på svaret!
'
Tror han hade snott en plånbok från en klasskamrat i gympasalen. Snackade med en kompis just nu som påstod detta, men det kan ju ha varit rent förtal.