2013-07-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Nu följer mannen inte polisens direktiv verkar det som, så på det viset får han skylla sig själv. Det nämligen låter som hon beordrar honom att lägga sig ner. Sen misstänker polisen kanske att hon inte har tillräcklig fysisk styrka att brotta ner mannen. Då kan det bli så här. Inte bra för någon part i det hela.

Hade detta varit i USA hade polisen förmodligen använt en tazer.

Följa Polisens direktiv ? skoja du ? om filmen är oklippt så Hinner ju han inte ens reagera innan hunden hoppar på honom !

1.Hon börja säga "ska du spränga gatan? ska du spränga gatan? LÄGG DIG NER! LÄGG DIG NER" Hunden börja flyga på den fulle personen som inte ens hinner uppfattar vad hon sa... Notis han var full reaktions tid Noll ? så det är inget att skylla sig själv ?

2 Han får ingen chans att ligga ner .. vem skulle vilja lägga sig ner när en hund är på en ? samtidgt som hon slår på honom vem fan vill lägga sig då? man vill fly människan är skapad att fly när man känner sig hotad...
Citera
2013-07-12, 13:00
Medlem
kezz89s avatar
Det där var la ingenting?

Borde slagit mer egentligen för han lyssnade inte på polisen ord.
Citera
2013-07-12, 13:01
Medlem
codetracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Givetvis får vi som vanligt aldrig se hur det hela började utan det skall alltid börja filmas mitt i.
Vi har ingen aning om vad mannen gjort innan.

Folk blir trötta på dig som påstår att saker händer innan filmen startar. Hade personen i fråga varit aggessiv eller likande mot annan eller Polisen skulle dom inte lugnt och fint diskutera första 10 sekunderna av filmen innan Polisen får spelet. En tjänsteman ska ha träning att hantera onyktra personer <PUNKT>!.
Senast redigerad av codetracer 2013-07-12 kl. 13:04.
Citera
2013-07-12, 13:02
Medlem
Riddarhusets avatar
Hon var ju lite snabb kanske men hade det varit en muslim som sa att han skulle spränga gatan var hon för långsam.
Bra ingripande i stort. Jag känner mig trygg med polisen när jag ser detta
Citera
2013-07-12, 13:03
Medlem
skeggmuffs avatar
Denna kvinna har absolut inget i polisyrket att göra. Är ju bara någon sekund från det att hon för första gången skriker åt honom att lägga sig ner tills att hon bussar hunden på honom samt går lös med sin batong. Han lär ju inte ens ha uppfattat vad hon sa innan hon började överösa honom med slag. ( med tvåhandsgrepp dessutom )
Citera
2013-07-12, 13:04
Medlem
Inte så lätt att hänga med när man är full och har en schäfer hängandes i armen.
Citera
2013-07-12, 13:08
Medlem
ventriloquist.s avatar
Nervös. Vet ej hur hon ska hantera situationen. Tror att det funkar att få ett utbrott och sen är hon lika borta i huvudet som den fulla mannen.

Det här var roligt att se.
Citera
2013-07-12, 13:10
Medlem
Guldvivas avatar
Mannen hotar ju med att spränga hela gatan? Vad skulle polisen gjort, gått iväg därifrån som inget har hänt? Sverige behöver fler poliser som henne.
Citera
2013-07-12, 13:10
Medlem
Nepposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
1kan vara grovt om det vill sig illa.
Dessutom räknade jag det till 12slag inte 3.

Okej, det visste jag inte.
Beror helt på vad man anser är slag
Citera
2013-07-12, 13:11
Medlem
Jag tyckte det såg ut som att hon blev förbannad på personen i fråga, dvs hon reagerade emotionellt vilket fick henne att gallskrika, vilket fick hunden att gå till attack.

Som andra nämnt så borde ju hon fattat att hon inte kan få en person att lägga sig ner samtidigt som en hund anfaller; helt naturligt att personen försöker värja sig.
Citera
2013-07-12, 13:11
Medlem
attackspades avatar
Var väll inte direkt smidigt agerat av polisen. Men hur full man än är så är det dumt att snacka om att spränga saker framför en polis, man bör nog lyda order efter det eller räkna med att bli nedtagen på ett eller annat sätt.

Men att skicka hunden för batongslagen är väll att gå i fel ordning på våldstrappan och det kan nog ge henne vissa problem.

Sen ser hunden ut att bita mot skrevet och om den träffar rätt där kan man fan bli steril samt en penis fattigare om har riktigt oflyt.
Citera
2013-07-12, 13:12
Medlem
Paladins avatar
En riktig amatör till polis. Fy fasen alltså. Det där med att använda rätt mängd våld vid upptrappning etc har hon tydligen inte lärt sig alls. Hon kör på med batong och hund direkt. Vilken stjärna!

Nä allvarligt. Maken till osmidigare lösning får man nog leta efter! Något att använda som varnande exempel på hur man inte bör göra på PHS möjligen?!

Icke våldsam, full svennebanan och hon tar till alla trick hon har i princip.... Eller jaja, hon sköt inte åtminstone tack och lov

Med andra ord; kan man inte som polis hantera en ensam full svennebanan med ölkagge som fylleslöddrar lite trams utan att slå han gul och blå och låta en hund bita hejvilt i honom då gör man något riktigt fel! Förutsatt att det vi ser i filmen är det som hänt.

Byt jobb!
Senast redigerad av Paladin 2013-07-12 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in