2013-07-12, 12:23
Medlem
Mattematikens avatar
USA använder övervåld.

Självklart har man hört historier hur poliser här i Sverige beter sig som.. grisar

Men det är inget vi kan jämföra med USA.. eller övriga världen för den delen också.

(Enlig mig, visa respekt så får du respekt tillbaka)

Men klippet du visade starka tecken på övervåld.

Må väl.
Citera
2013-07-12, 12:24
Medlem
Vem är poliskvinnan!?
Citera
2013-07-12, 12:24
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Poliserna har väl tittat på sina kollegor i USA. Där slår man först, och frågar....nej, man frågar inte heller. Här var det ju en svensk som blev attackerad, så han kommer får troligen betala alla rättegångskostnader, samt betala skadestånd till staten. Poliskvinnan borde absolut hanterat detta på ett smidigare sätt. Killen är ju packad, och då gör man ju saker lite knäppt. Hon är olämplig som polis tycker jag.

Mm. Han är körd tror jag. "Är du sugen på att testa" går att tolka som ett hot, speciellt då han tidigare pratat om att spränga gatan. Ingen normal människa hade tagit det som ett skarpt läge såklart, men hon är snut och kommer därför undan med det. Jävla skitbeteende från en skitsnut.
Citera
2013-07-12, 12:27
Medlem
Sixsmiths avatar
Helt rätt! Önskar polisen kunde och tordes använda mer #spöa upp skiten# av stor i käft ungdomar o fyllkaxiga. Utan att alltid bli anmäld för övervåld och dessutom ditsatt själva av sina kollegor. .
Gärna införa stening vid stadens port också. Så kanske vi får bukt med elaka arga unga män.
Citera
2013-07-12, 12:27
Medlem
Napis avatar
Det där verkar vara totalt omotiverat, både bussa hunden och mata slag då han försöker värja sig för hunden.
Gissar på att den här polisen jobbat klart inom polismyndigheten, hon bör även bli dömd för misshandel/grov misshandel.
Det finns ju dock saker som inte visas på filmen, tex varför ambulansen är där.
Ska den hjälpa honom eller något offer efter hans fylle framfart? Någon som sitter på mer info?
Senast redigerad av Napi 2013-07-12 kl. 12:31.
Citera
2013-07-12, 12:28
Medlem
Yrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5mygarn
Vem är poliskvinnan!?
Det var min första tanke också. Men det känns lite onödigt att luska fram hennes namn och paja hennes liv. Hon tappade kontrollen och det bästa skulle vara att hon inser att hon är olämplig för den här sortens jobb och blir ICA-kassörska eller bibliotekarie istället.
Citera
2013-07-12, 12:29
Medlem
Tjejen i klänning torkar sig under näsan och verkar blöda. De verkar ju inte tycka att polisen gjorde fel..... Borde inte de ha ifrågasatt henne då.
Sen tycker jag att hon kunde löst det där på annat sätt.
Han hade nog kunnat snackas ner.....
Citera
2013-07-12, 12:29
Medlem
Nepposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Det där verkar vara totalt omotiverat, både bussa hunden och mata slag då han försöker värja sig för hunden.
Gissar på att den här polisen jobbat klart inom polismyndigheten, hon bör även bli dömd för misshandel/grov misshandel.

Grov misshandel? cmon, 3 slag i sidan kan väll knappast vara grovt?
Citera
2013-07-12, 12:32
Medlem
codetracers avatar
Tror inte hon fattar att någon filmar och då visar sig den äkta sida hur hon egentligen är. Hon tittar i alla fall inte bakåt mot kameran. Hoppas hon får inre tjänst resten av sin tid på kåren.
Citera
2013-07-12, 12:35
Medlem
Napis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Grov misshandel? cmon, 3 slag i sidan kan väll knappast vara grovt?

1kan vara grovt om det vill sig illa.
Dessutom räknade jag det till 12slag inte 3.

Citat:
3 Grov misshandel som kan ge fängelse i lägst ett och högst tio år enligt 3 kap. 6 § brottsbalken (1962:700).
Vid bedömningen av om misshandeln är grov, ska särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet.

Jag syftar till att hon vevar okontrollerat, ser ut att träffa i ryggen.
Samtidigt har hon en hund som attackerar och hon fortsätter även att slå då han ligger på marken.
Det är dock inte min plats att avgöra om detta är särskilt rått eller hänsynslöst.
Senast redigerad av Napi 2013-07-12 kl. 12:37.
Citera
2013-07-12, 12:36
Medlem
Jag är emot kvinnohat. Till exempel idioter som hetsar mot damlandslaget och så. Men när det gäller våldskåta snutar eller högerpolitiker är det OK. Dock ej journalister.

Den här bruden är en liten snutfitta. Säkert fått för lite kuk. Höhö. Har mindervärdeskomplex så hon måste spöa en obeväpnad berusad man med sin batong. Grattis, haggan! Du är så jävla stark.
Citera
2013-07-12, 12:37
Avslutad
Jag får inte filmen att fungera.. Finns det backup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in