2013-07-12, 11:42
Medlem
sleipner8s avatar
Har en liten fundering!
Är smältugnarna på vargön Alloys igång på helgerna?
Känner AJ eller någon av de andra någon som jobbar där!
Jag vet att ugnarna får agera krimatorium åt djur så....allt som hamnar i ugnen där försvinner för alltid!

http://www.vargonalloys.se/
Senast redigerad av sleipner8 2013-07-12 kl. 11:45.
Citera
2013-07-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skulle gissa att det blir misshandel och vållande till annans död, samt griftefridsbrott.
Har någon blivit dömd för mord/vålande till annans död när kroppen är försvunnen?
Citera
2013-07-12, 11:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Försvunnen MC
Jag
Om man kombinerar teserna:
Iik
- att AJ inte hade telefon med sig eller avstängd för att inte kunna bli spårad
- att han inte vill kännas vid sin MC (som varit på roadtrip med timmarna innan han beger sig till polisen med advokat)
- att han inte kan sättas i teknisk samband med DB/FH, genom samatalslistor/mastningar

Så skulle en slutsats vara att han kört med MCn med kläder som kan lämna spår från sig, dvs. han körde för att hämta hjälp och kommunicera med DB/FH efter brottet.

Det som talar mot är att lämna en 1,5-årig unge. Den risken är värd att ta om man inte har några alternativ, dvs. han hade inte telefonen med sig, OCH/ELLER att det skedde på sådan tid att risken för att barnet vaknar är liten.
O
Tidpunkten för brottet kan då antas vara mellan 3-6 på morgonen
Detta i kombination med att AJ inte kan häktas (ingen teknisk bevisning eller vittnen), medans DB/FH sitter bakom galler, talar för att det finns bevis eller utsagor som inte stämmer dem mellan.

Ett antagande är att DB/FH har skött hela efterjobbet medans AJ dragit iväg, och/eller har inte lyckats synka sina förehavanden väl nog dem mellan.
AJ däremot har inget att synka, eftersom han de facto gjorde något annat, planerade roadtrip, eller helt enkelt har en enkel story att hålla sig till, han har inte haft kontakt med DB/FH.

En viss uppförsbacke väntar utredningen.
Om mobiltelefoner inte använts, och de har bra lokalkännedom, så blir det inte lätt att hitta kroppen.
Det positiva är att ingen av DB/FH verkar vara psykiskt stabila att klara en låååång häktning.

Vi får hoppas på det senare.
Jag tror vi måste kunna vara öppna för att brottet kan ha hänt från midnatt, och framåt.
Citera
2013-07-12, 11:43
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Mjo... Vet du vad pappan hade för sjukdom? Jag försökte att hitta mer info om det, men jag lyckades inte. För en kort stund fick jag för mig att han dött av en överdos, men det blev snart klart för mig att det där "abstinenssnacket" som gick på facebook i själva verket handlade om D's oförmåga att låta bli knarket, om jag förstod det hela rätt.

D's pappa avled efter en mycket kort tids sjukdom, han är inte uppväxt i en missbrukande familj!
D använde inte själv droger… allt som står på facebook är inte sant.

Å snälla, ang att dom va ute och fiskade-ja då har dom naturligtvis dumpat en kropp??
Tänk er bilden, Tre killar bär en död kropp för att dumpa i en sjö… och helt plötsligt släpper man kroppen för att uppdatera sin status(?)
Så dum kan ingen vara…
Citera
2013-07-12, 11:46
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
D's pappa avled efter en mycket kort tids sjukdom, han är inte uppväxt i en missbrukande familj!

Å snälla, ang att dom va ute och fiskade-ja då har dom naturligtvis dumpat en kropp??
Tänk er bilden, Tre killar bär en död kropp för att dumpa i en sjö… och helt plötsligt släpper man kroppen för att uppdatera sin status(?)
Så dum kan ingen vara…

Hur känner du DB? Förstår inte ett ord av ditt andra stycke? Vaddå släppa kroppen och uppdatera sin status?
Citera
2013-07-12, 11:47
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm

Så dum kan ingen vara…
Vän till D.B, eller? Med tanke på ditt nick misstänker jag så.

Det personen innan skrev om abstinens kan väl ha med ångestdämpande skiten som D.B käkade?
Senast redigerad av eribabsi 2013-07-12 kl. 11:51.
Citera
2013-07-12, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror vi måste kunna vara öppna för att brottet kan ha hänt från midnatt, och framåt.

Ja, men samtalet mellan AJ och PT begränsar tiden. Vad finns det för uppgifter på den tiden ?
Citera
2013-07-12, 11:54
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har någon blivit dömd för mord/vålande till annans död när kroppen är försvunnen?

Thomas Quick 8 gånger
Citera
2013-07-12, 11:54
Medlem
vet ej vart bilen hittades exakt,, men i närheten tror jag dump plats finns vad finns för tänkbart, typ vatten drag ,öde hus mm säg 3-5 kilometer från bilen tror det var rätt bråttom att få bort bevis i bilen
Citera
2013-07-12, 11:55
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Har en liten fundering!
Är smältugnarna på vargön Alloys igång på helgerna?
Känner AJ eller någon av de andra någon som jobbar där!
Jag vet att ugnarna får agera krimatorium åt djur så....allt som hamnar i ugnen där försvinner för alltid!

http://www.vargonalloys.se/
Smältverk brukar väl köra 24/7 i skift när dem opererar?
Citera
2013-07-12, 11:58
Medlem
Kan någon av de inblandade fått ideer från denna händelse från Juli 2008.
De borde i vart fall känna till vilka det var eftersom de tillhör samma åsiktsgäng.
De kanske tillockmed fanss med på ett hörn.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/lidkoping-atal-for-mord-i-godselbrunn
Citera
2013-07-12, 11:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, men samtalet mellan AJ och PT begränsar tiden. Vad finns det för uppgifter på den tiden ?
Vi har väl inte fått några uppgifter om det, så min tanke är att det samtalet t.o.m kan ha skett innan id*s pappa pratade med dom. Jag tror inte det är något man berättar för sin pappa, alla minst när en ostabil AJ sitter vid ens sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in