2013-07-12, 08:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tänker man på barnens bästa så umgås man inte ens i sådana här kretsar. Än mindre försvarar folk i dessa kretsar. T*B har inte skrivit här på ett tag nej men det är inte för hennes barns bästa, utan för att försöka rädda sitt eget skinn då hon har flera konkreta misstankar mot sig som hon inte kunnat svara inför.

Nu är det väl som så att det inte var med AJ som TB umgicks denna kväll. Vi vet inte alls om de umgåtts mycket på det sista så den verkliga relationen är okänd.

Däremot slog det mig precis att om jag har mördat någon och vet att Lotta känner flera som den mördade Berit, ja då skulle jag kunna ringa Lotta i förhoppningen att få fram lite namn som inte har alibi och sedan sprida ut rykten att dessa kommit till Berits lägenhet under natten...
Citera
2013-07-12, 08:58
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Mördad!!?? När jag frågade tidigare i tråden fick jag svaret att det var sjukdom respektive självmord. Någon som vet hur det egentligen var??

Pappan dog av sjukdom och brodern hängde sig.
Citera
2013-07-12, 09:09
Medlem
meegaminds avatar
Kan inte förstå hur polisen inte gått ut och frågat allmänheten om någon iakttagit en s40 den aktuella natten, eller har jag missat något?

Har dem ens sagt att det är en s40?

(Vi vet ju att det är det, men inte dem som läser här väl)
Citera
2013-07-12, 09:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Ok, jag frågar såhär istället:

Har denna MC visats fram på någon Facebook post som kan knytas till den berömda "roadtripen", varit omtalad i nyhetsmedia eller liknande? Finns det något annat än eget utsagn på att den varit i Trollhättan den aktuella tiden? Den skall enligt historien blivit körd av GM fr Jkp t Trh och sedan vidare till Strmstd om jag fattat riktigt, men sen då? Är det någon form för observation eller försök att visa fram cykeln i "alibiet" av GM?

Långt upp i tråden skriver jag att någon som känner DB bör uppmana honom att tömma snigelbrevlådan. Med andra ord finns det indicier om att DB höll sig borta tills på onsdag efter mordet tror jag det var. När han väl blev tagen så var det i Halland. Förmodligen vill även AJ undvika att bli nedslagen och knivstucken i Hjortmosseparken...
Citera
2013-07-12, 09:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Kan inte förstå hur polisen inte gått ut och frågat allmänheten om någon iakttagit en s40 den aktuella natten, eller har jag missat något?

Har dem ens sagt att det är en s40?

(Vi vet ju att det är det, men inte dem som läser här väl)

Men en S40 är väl inte tillräckligt anmärkningsvärt. Skulle folk verkligen lägga märke till det och kan polisen vara säkra på att det verkligen är den som använts för att frakta kroppen. Polisen frågar lite mer allmänt i sak "iakttagelser" men specifikare i tid "natten mellan lördag och söndag" och specifikt på plats "Dannebacken" och "Hunneberg". Jag tycker det täcker in såväl en S40 som någon som kört iväg med en trampbil med något som såg ut som en kropp på ett släp...
Citera
2013-07-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Långt upp i tråden skriver jag att någon som känner DB bör uppmana honom att tömma snigelbrevlådan. Med andra ord finns det indicier om att DB höll sig borta tills på onsdag efter mordet tror jag det var. När han väl blev tagen så var det i Halland. Förmodligen vill även AJ undvika att bli nedslagen och knivstucken i Hjortmosseparken...
Helt klart sitter DB med en MASSA info,med tanke på att polisen var nere i Halland och hämta hem han.
Citera
2013-07-12, 09:21
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Men en S40 är väl inte tillräckligt anmärkningsvärt. Skulle folk verkligen lägga märke till det och kan polisen vara säkra på att det verkligen är den som använts för att frakta kroppen. Polisen frågar lite mer allmänt i sak "iakttagelser" men specifikare i tid "natten mellan lördag och söndag" och specifikt på plats "Dannebacken" och "Hunneberg". Jag tycker det täcker in såväl en S40 som någon som kört iväg med en trampbil med något som såg ut som en kropp på ett släp...

Tycker bara det skulle hjälpa till lite mer att gå ut med en sådan uppgift, även om den inte skulle vara inblandad så kan det ju underlätta för folk som tror att dem inte "sett" något.
Citera
2013-07-12, 09:23
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Pappan dog av sjukdom och brodern hängde sig.
Mjo... Vet du vad pappan hade för sjukdom? Jag försökte att hitta mer info om det, men jag lyckades inte. För en kort stund fick jag för mig att han dött av en överdos, men det blev snart klart för mig att det där "abstinenssnacket" som gick på facebook i själva verket handlade om D's oförmåga att låta bli knarket, om jag förstod det hela rätt.
Citera
2013-07-12, 09:26
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ja det råder det lite tvivel om men det som jag funderade lite runt är om man kan lägga någon vikt vid något i historien, från det att den startade (i Jkpng?) till det att den slutar i Thn (via Strmstd) ?? Hela scenariot som skissats upp är baserat på ett Facebook-alibi som det finns anledning att ifrågasätta. Det är väl idag väldigt lite som är verifierad fakta? På grund av det så är det väldigt tunt underlag för en hållbar teori. Allt i ekvationen är variabler...
Citera
2013-07-12, 09:51
Medlem
Vet ju inte om någon har tagit upp detta, eller om mitt inlägg syntes förra gången jag skrev det.
Iaf tre ställen som jag inte vet om MPS eller polisen sökt av.

Skanskas gamla asfaltsverk och dynamitförrådet vid Sandhemsspåret.
Samt det faktum att AJ's farföräldrarna hade sin grönsaksodling någonstans uppe i strömslund.

AJ fick ju delvis smeknamnet ''morot" för att han hjälpte sin farmor att sälja grönsaker på torget, innan han sparkade ner somaliern på 90-talet.

Och jag vet att hemtjänsten på östra sidan älven, uttryckte sitt obehag över att åka farföräldrarna om AJ var där.
Vet ju tyvärr inte den exakta adressen på strömslund-sidan.

Vet inte om någon av de häktade var med i ungdomshemvärnet i början av 90-talet.
Men vet iaf att det lades ner i ett par år runt misshandeln och moskébranden, pga för mycket högerextrema ungdomar, dock ej AJ men folk i hans kompiskrets.

Iaf om någon av dem var det, vet de om en massa bra ställen runt svenecker och bilskroten, att leta på.
HV-U övade minst en gång i månaden i detta området.
Och det enda som har tillkommit där, är ett par skjutbanor.

Iom att stadens gamla soptipp låg här, finns det fortfarande en "lak-damm", där man samlar basiskt vatten från tippen i.
Där hade jag kastat i en kropp i om jag skulle vilja bli av med den.

Samma vid Sandhem.
Iom att det legat en kemisk fabrik där Skanska hade/har? sin grusgrop/asfaltsverk, så finns det en del sura vattensamlingar där att dumpa i.
Inget en frisk människa utan skyddskläder vadar ut i under ett eftersök.

Jag hoppas polisen sökt i dynamit-källaren, annars är det ju snudd på tjänstefel.
Den är ju inte direkt okänd, och Sandhemsspåret må vara ett joggingspår, men det är farbart med bil, jag har kört parkavd pickup där på sommarjobb, och det går alldeles utmärkt att köra där.
Och det är ju inga svårigheter att köra in heller.

Så om någon hugad sökare vill ut och leta, finns det ett par ställen till, att kolla av.
Är på utlandsjobb och kommer inte hem förrens i sep, så hinner ej själv kolla dessa platser.
Citera
2013-07-12, 09:52
Medlem
Hej,

Jag har följt denna tråden ett tag, men kan inte minnas att jag har läst det jag kommer att skriva.
Ber tusen gånger om uräskt ifall detta har tagits upp.

Tidigare i tråden nämner ni att en S40 har setts komma körande med ett släp. En del av er tar upp att dom kan ha forslat MC:n på släpet, men vart är släpet? Kan inte AJ/co ha surrat fast Id*s kropp på släpet och puttat ner hela vagnen i en av sjöarna. Är själv från området, och vet att de sjörna har ett extremt djup.

Vet mycket väl vad AJ och h*ns vänner ä kapabla till, bodde i närheten av en viss P*trik (a) och dom spenderade en hel del tid på den adressen. Det var inte en eller två gånger som deras respektive åkte på en rejäl omgång.
Citera
2013-07-12, 10:02
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Vet ju inte om någon har tagit upp detta, eller om mitt inlägg syntes förra gången jag skrev det.
Iaf tre ställen som jag inte vet om MPS eller polisen sökt av.

Skanskas gamla asfaltsverk och dynamitförrådet vid Sandhemsspåret.
Samt det faktum att AJ's farföräldrarna hade sin grönsaksodling någonstans uppe i strömslund.

AJ fick ju delvis smeknamnet ''morot" för att han hjälpte sin farmor att sälja grönsaker på torget, innan han sparkade ner somaliern på 90-talet.

Och jag vet att hemtjänsten på östra sidan älven, uttryckte sitt obehag över att åka farföräldrarna om AJ var där.
Vet ju tyvärr inte den exakta adressen på strömslund-sidan.

Vet inte om någon av de häktade var med i ungdomshemvärnet i början av 90-talet.
Men vet iaf att det lades ner i ett par år runt misshandeln och moskébranden, pga för mycket högerextrema ungdomar, dock ej AJ men folk i hans kompiskrets.

Iaf om någon av dem var det, vet de om en massa bra ställen runt svenecker och bilskroten, att leta på.
HV-U övade minst en gång i månaden i detta området.
Och det enda som har tillkommit där, är ett par skjutbanor.

Iom att stadens gamla soptipp låg här, finns det fortfarande en "lak-damm", där man samlar basiskt vatten från tippen i.
Där hade jag kastat i en kropp i om jag skulle vilja bli av med den.

Samma vid Sandhem.
Iom att det legat en kemisk fabrik där Skanska hade/har? sin grusgrop/asfaltsverk, så finns det en del sura vattensamlingar där att dumpa i.
Inget en frisk människa utan skyddskläder vadar ut i under ett eftersök.

Jag hoppas polisen sökt i dynamit-källaren, annars är det ju snudd på tjänstefel.
Den är ju inte direkt okänd, och Sandhemsspåret må vara ett joggingspår, men det är farbart med bil, jag har kört parkavd pickup där på sommarjobb, och det går alldeles utmärkt att köra där.
Och det är ju inga svårigheter att köra in heller.

Så om någon hugad sökare vill ut och leta, finns det ett par ställen till, att kolla av.
Är på utlandsjobb och kommer inte hem förrens i sep, så hinner ej själv kolla dessa platser.

Vet du om dem kan ha kunskap om och tillgång till en tom mob-bunker (ammunitions / vapenförråd)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in