Lycka till nu, allihop. När jag kollar denna tråd imorgon hoppas jag på att få läsa många glada besked (och självklart bidra med ett eget...)! God natt på er!
De är på exakt 15 poäng, så då antar jag att det är lugnt?
Dock har jag ytterligare en kurs på 7,5 poäng som sistahandsval... Det kan väl inte påverka någonting i och med att programmet är prioriterat högre upp?
Jag har 20,2 med meriter och har sökt it och marknadskommunikation på su. Vad tror ni? har jag någon chans? Jag nojar sönder här borta, sova kan jag nog glömma inatt alltså.
Kommer ihåg att jag inte ens vara lite nervös när jag väntade på mitt besked. Inte för att jag var säker på att jag skulle komma in (sökte till civilingenjör i en av de populäraste skolorna). Jag var inte nervös eftersom jag visste att hur mycket jag än tänkte på om jag skulle komma in eller inte kunde jag inte förändra det beslut jag skulle få. Visade sig att jag kom in. Så mitt tips är att inte tänka så mycket på om ni har kommit in eller inte. Har ni det så har ni det, har ni inte det så är det bara att söka nästa år.
Att man alltid gör fel på det alltså... Ja förmodligen gör han väl det
Nervöst för dig? Du sitter väl rätt säkert i och för sig?
Mjo, jag har känt mig ganska säker rätt så länge, sitter ju på 1.7. Men oundvikligt är man ju lite nervös nu de sista timmarna. Lättnadsölen imorgon kommer att sitta fint
Kommer ihåg att jag inte ens vara lite nervös när jag väntade på mitt besked. Inte för att jag var säker på att jag skulle komma in (sökte till civilingenjör i en av de populäraste skolorna). Jag var inte nervös eftersom jag visste att hur mycket jag än tänkte på om jag skulle komma in eller inte kunde jag inte förändra det beslut jag skulle få. Visade sig att jag kom in. Så mitt tips är att inte tänka så mycket på om ni har kommit in eller inte. Har ni det så har ni det, har ni inte det så är det bara att söka nästa år.
Dont worry be happy.
Bra sagt! Det är otroligt att en sådan beslut kan påverka mycket av ens framtid.
Bra sagt! Det är otroligt att en sådan beslut kan påverka mycket av ens framtid.
Det är sant. Dock så påverkas det inte beroende på hur nervös du än är . Bara att vänta tills imorgon eftermiddag och antingen fira att det gick vägen eller inte. För er som får ett negativt svar imorgon, se inte det som ett nederlag. Fokusera på högskoleprovet samt kanske förbereda er inför kommande studier med lite självstudier?
Fast det här är kulminationen av en hel drös med beslut som du har tagit under dina gymnasieår - "ska jag plugga eller göra annat"; "vilket ämne ska jag prioritera"; "behöver jag ens plugga då jag kan det här redan?" osvosv. Hur nervös du än känner dig, så har du redan gjort allt du kan och nu återstår det bara att vänta.