2013-07-11, 23:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
tvivlar på att dem driver runt med dessa. räknar man med att behöva en sådan när man åker för att äta middag hos en tjejkompis/flickvän?
Kan det vara så enkelt att DB råkade ringa AJ, och så blev det som det blev?
Citera
2013-07-11, 23:27
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Men det tar väl inte så lång tid att ta reda på det ? tänk om det var A.Js blod där också, så går han fri..

Polisen har självklart "undersökt" AJs kropp efter skärsår eller liknande när dem hade inne han. det hade inte vart problem att häkta han med sår på kroppen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Quarrel har rätt! Med hjälp av enkel slutledningsförmåga kan ospårade telefoner bli spårbara, tex genom att ägaren svarar på vissa platser...

Det spelar ingen roll om telefonen är reggad eller inte. Enligt PTS direktiv måste teleopertören spara samtalslistor från teletrafiken. Enda skillnaden är att en oreggad telefon kan inte jag som privatperon få tillgång nummret via ex.v. eniro. Polisen kan få ut dessa listor vid grova brott.
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte därför. Om Spindelkvinna ringer till mig under pågående brott och sedan ringer sin mamma, och jag blir misstänkt för brottet. Då kan polisen kolla min telefon via operatören och se att ett oregistrerat kontantkort ringde till mig under brottet. Sedan kollar den Spindelkvinnas nummer och ser att hon ringde någon annan strax efteråt. Då ringer den dit och frågar vem det var som ringde. "Jo, det var min dotter Anna (fingerat namn)". Då vet polisen vem som ringde mig, trots att kortet är oregistrerat.

Man får inte glömma inom vilken "bransch" han är aktiv. Jag är inte inom denna "bransch" men har av annan anledning alltid en grön telefon. Och det har de flesta kriminella nu för tiden. Säg såhär, jag behöver ringa dej i detta fallet, jag sertill att befinna mej centralt i en stad i Malmö. Jag slår då på telefonen med det kontantkortet för första gången, jag ringer upp det och säger vad jag vill. Sedan dumpar jag telefon och kort. Hur kan de bevisa att det är jag som ringt, om du inte avslöjar det?
Citera
2013-07-11, 23:29
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten

Hade det inte varit för DBs utbrända bil så hade du givetvis haft en poäng. Men med den i åtanke så är sannolikheten att helt andra personer skulle vara inblandade astronomisk.
Citera
2013-07-11, 23:30
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det kommer bli jobbigt pinsamt om det visar sig att dessa gossar inte utfört brottet.

I en mordutredning, borde man inte ha alla dörrar öppna då? Naturligtvis finns det flera indicier som pekar på att AJ och hans anhang har något med detta att göra men tänk en liten tanke att det kan vara en annan GM. Någon, som inte alls har med stjärngänget att göra. IF måste väl haft fler människor i sitt liv än de nämnda i tråden?

Känner att alla har halkat in på samma spår men tänk om det visar sig vara fel? Tunnelseende brukar vanligtvis inte vara så bra och här triggar folk varandra i en viss riktning...

Jag har givetvis samma känsla angående Alvin och gänget men det finns inga konkreta bevis som faktiskt presenterats för oss. Eller?

grejen är att den brända bilen säger mycket. Vad är oddset? Det finns en stark koppling och då det med största sannolikhet AJ och gänget som ligger bakom. Visst det finns den chansen att det är någon helt annan individ. Men det finns inga spår eller konstigheter som för oss att misstänka någon annan.
Citera
2013-07-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beh.ass.Pia
Ren skitsnack från AJ att hon verkat otrygg/orolig. Självklart säger han bara det för att rikta misstankarna ifrån honom själv
Hade hon känt sig otrygg så vill jag påstå med betoning att pappan är en bra mycket tuffare kille att ta hjälp av än AJ
Citera
2013-07-11, 23:32
Medlem
Telefoner har tydligen inte använts enligt FB. Hur har polisen kopplat DB och FH till att misstänka att de skyddar en brottsling? Bilen som brann var DBs, okej, men FH då?

Även om de nu förmodligen röjt spåren i DBs bil genom branden (ett gammalt känt knep".), varför dumpa henne i en unik kista som uppenbarligen är DBs?

Även om killarna bara har tre hjärnceller kvar och två av dessa celler har fullt upp med att bråka med varandra, så har de förmodligen en kvar att tänka med.
Citera
2013-07-11, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Man får inte glömma inom vilken "bransch" han är aktiv. Jag är inte inom denna "bransch" men har av annan anledning alltid en grön telefon. Och det har de flesta kriminella nu för tiden. Säg såhär, jag behöver ringa dej i detta fallet, jag sertill att befinna mej centralt i en stad i Malmö. Jag slår då på telefonen med det kontantkortet för första gången, jag ringer upp det och säger vad jag vill. Sedan dumpar jag telefon och kort. Hur kan de bevisa att det är jag som ringt, om du inte avslöjar det?

Sedan funderar jag på en grej till.
Sådana här "änglar" kan jag ge mig fan på har diskuterat & planerat generellt var & hur man skulle göra sig av med en kropp om det värsta skulle hända för länge sedan. Tex. om någon skulle knäppa en neger eller jude osv, nazzegrisar som de är.

Så jag är inte övertygad om att kroppen blir så lätt att hitta, de kanske har lyckats med ett perforerat oljefat eller hönsnät att sänka kroppen i en lagom grumlig sjö...
Citera
2013-07-11, 23:34
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Hade hon känt sig otrygg så vill jag påstå med betoning att pappan är en bra mycket tuffare kille att ta hjälp av än AJ

Hmm... farsan, var de vänner? BO o farsan alltså. Kan det finnas en risk att det är farsan som fått spel?
Citera
2013-07-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
varför skulle AJ vara rökt när kroppen hittas? vilka bevis skulle framkomma då?
Om kroppen hittas och det konstateras att hon blivit mördad blir han med säkerhet dömd med de indicier som finns. Även om det inte finns någon teknisk bevisning i form av mordvapen eller liknande.
Citera
2013-07-11, 23:35
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Mac adress används bara i trådlösa nätverk sammanhang (Hemmanätverk). IMEI-nummer har alla telefoner dock.
Mac adress finns visst i mobiler. Dock hur mycket man kan får ut av de eller hur de används vet jag ej.

http://www.fcps.edu/GreenbriarWestES/docs/find_mac_address_mobile.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in