2013-07-11, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Men alltså om jag köper värdebevis och laddar på det viset hur kan det då vara möjligt att se ?
När du laddar värdebeviset hamnar värdet i nätet, hos operatören. När han ser att du ringer drar han kostnaden från värdet. När värdet är slut stänger operatören av din telefon, så du inte kan ringa mer.
Citera
2013-07-11, 23:14
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Nen nej. Jag har ett oreggat kontantkort o det finns 0 uppgifter om mig att få tag i där.

Quarrel har rätt! Med hjälp av enkel slutledningsförmåga kan ospårade telefoner bli spårbara, tex genom att ägaren svarar på vissa platser...
Citera
2013-07-11, 23:18
Medlem
Presidents avatar
Räknas det inte som bevis att AJ har varit på Plats, bråkat med exet, och är bra kompis med db för att bli fälld? måste det finnas teknisk bevis eller att db golar?
Citera
2013-07-11, 23:18
Medlem
panzertaxs avatar
Vi vet redan att AJ läser tråden med ett fakeat nick om han ens loggar in och samma gäller TB, hon följer också tråden. Enligt källa är en av dessa två personer inloggade under annat nickname o skriver i tråden. Därav är det inte så konstigt om man blir källkritisk.
Citera
2013-07-11, 23:20
Medlem
Har man fått reda på vems blod det var ens ? har för mig att dom inte fått resultat än.. jävlar va lång tid det ska ta eller?!
Citera
2013-07-11, 23:21
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Har man fått reda på vems blod det var ens ? har för mig att dom inte fått resultat än.. jävlar va lång tid det ska ta eller?!

Nej, det är inte CSI direkt detta.
Citera
2013-07-11, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Quarrel har rätt! Med hjälp av enkel slutledningsförmåga kan ospårade telefoner bli spårbara, tex genom att ägaren svarar på vissa platser...
Nej, inte därför. Om Skorpionkvinna ringer till mig under pågående brott och sedan ringer sin mamma, och jag blir misstänkt för brottet. Då kan polisen kolla min telefon via operatören och se att ett oregistrerat kontantkort ringde till mig under brottet. Sedan kollar den det numret och ser att hon ringde någon annan strax efteråt. Då ringer den dit och frågar vem det var som ringde. "Jo, det var min dotter Anna (fingerat namn)". Då vet polisen vem som ringde mig, trots att kortet är oregistrerat.
Senast redigerad av Quarrel 2013-07-11 kl. 23:30.
Citera
2013-07-11, 23:22
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Någon som vet var AJ rört sig de senaste dagarna?

Nu skall vi inte föra in diskussionen under bältet!
Citera
2013-07-11, 23:22
Medlem
Citat:
Men alltså om jag köper värdebevis och laddar på det viset hur kan det då vara möjligt att se ?

Tänk på hur du betalar ditt värdebevis och vart du genomför köpet. Köp med fysiska pengar och i butik utan kameror.

Använd aldrig telefonen i hemmet eller på platser där du kan kopplas samman.

Du behöver inte ringa med telefonen, du är hela tiden uppkopplad och finns i någon av cellerna kring masten, radiostyrkan avgör på ett ungefär vart du befinner dig. En analys av datan man har kan till slut förenkla processen med att lista ut att det är du.

Samtalen, SMS, datatrafik avslöjar dig dessutom.

Sedan har telefonen i sig information som kan spåras tillbaka när den köptes, var den varit uppkopplad osv.

Stänger du av den helt plöstligt ska det också motiveras.

Storebror ser mer än vi vet.
Citera
2013-07-11, 23:23
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Räknas det inte som bevis att AJ har varit på Plats, bråkat med exet, och är bra kompis med db för att bli fälld? måste det finnas teknisk bevis eller att db golar?

självklart krävs det teknisk bevisning. Det du tog upp häktade inte ens tingsrätten honom för, så det räcker inte på långa vägar för att fällas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Nej, det är inte CSI direkt detta.

Men det tar väl inte så lång tid att ta reda på det ? tänk om det var A.Js blod där också, så går han fri..
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Det kommer bli jobbigt pinsamt om det visar sig att dessa gossar inte utfört brottet.

I en mordutredning, borde man inte ha alla dörrar öppna då? Naturligtvis finns det flera indicier som pekar på att AJ och hans anhang har något med detta att göra men tänk en liten tanke att det kan vara en annan GM. Någon, som inte alls har med stjärngänget att göra. IF måste väl haft fler människor i sitt liv än de nämnda i tråden?

Känner att alla har halkat in på samma spår men tänk om det visar sig vara fel? Tunnelseende brukar vanligtvis inte vara så bra och här triggar folk varandra i en viss riktning...

Jag har givetvis samma känsla angående Alvin och gänget men det finns inga konkreta bevis som faktiskt presenterats för oss. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in