2013-07-11, 23:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Tack. Jag instämmer helt med dig. Bilden 17:48 var betydligt tydligare än de andra två jag såg först. Men det finns alltså en takbox inbyggd kistan?

Kistan är en takbox
Citera
2013-07-11, 23:07
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vadå "fångar"?
Fångar/Spårar telefonen till en ägare/användare. Allt kan avlyssnas/spåras såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Kan man inte se, med hjälp av operatören, se vilka du har pratat med och ringa dem och fråga?
Tror jag inte, ringer oc från skyddat nr oxå
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Fångar/Spårar telefonen till en ägare/användare. Allt kan avlyssnas/spåras såklart.
Jag beskrev hur det ska gå till.
Citera
2013-07-11, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Tror jag inte, ringer oc från skyddat nr oxå
Och du tror inte operatören ser vilket nummer du ringer från? Hur tar han betalt då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
eftersom DB:s s40 är inblandad så krävs det alltså en kärra att köra kistan på.
tror faktiskt vi kan räkna bort kistan, då det är för omständigt!
Om kroppen hittas i kistan blir åklagarens jobb lätt. Men vem vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ej spårbara lurar är spårbara. Kollar de DB:s telefon och ser att någon har ringt från oregistrerat kontantkort kollar den bara vilka denne har ringt till eller fått samtal från. Sedan ringer de dessa och frågar vem som har det oregistrerade kortet.

Nja, om två personer, en med reggat sim och en oreggad åker i samma bil
och den dom spårar byter 'mast' samtidigt som den andra oreggade sim:en och det händer vid typ tre
maste så har man ett 'sannolikt' sammanband. Sedan och även detta händer där man
i flera storstäder, typ Gbg, även registreras via de så kallade 'kö kamerorna' där nummerskylten
fotas bakifrån så har man en ganska stor sannolikhet. Datamining kallas det i 'yrkesmun'

Är det flera bilar i följd, säg två, som är intressanta så har man en ganska bra 'spanings potential'
på alla parter i de två bilarna.
Citera
2013-07-11, 23:09
Medlem
Beatass avatar
Har det skett en masspsykos pa forumet?
Tror nagon att den kistan ska ha brukats till detta? O att ta in den i hissen ska vi ju bara inte tala om. Bara for att ett foto visats pa den sa ska den absolut in i historien. Vad om det fanns 13 oljefat och 75 andra boxar som det inte finns bildbevis pa?
Varfor valja ett ganska unikt foremal som direkt skulle identifiera inblandad pa?

Nu far ni slappa det benet. Loss, loss........ MEN LOSS!!
Citera
2013-07-11, 23:11
Medlem
Någon som vet var AJ rört sig de senaste dagarna?
Citera
2013-07-11, 23:11
Medlem
Citat:
Och du tror inte operatören ser vilket nummer du ringer från? Hur tar han betalt då?
Men alltså om jag köper värdebevis och laddar på det viset hur kan det då vara möjligt att se ?
Citera
2013-07-11, 23:12
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Tror inte på varesig egen eller någon annans telefon eller dator.
Han hade förmodligen hojen med sig. Han krockade visserligen men det verkade inte vara någon fara varken med AJ eller hojen.

Meegamind har tidigare hävdat att telefon är en omöjlighet. Jag tog detta ad notam och provkörde natten till igår och lade upp klockning i tråden runt 04.00. Det är fullt möjligt att GM åkte till kumpaner i närheten av Tre älgar... Tiden räcker gott och väl till mycket...
Citera
2013-07-11, 23:12
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Om kroppen hittas i kistan blir åklagarens jobb lätt. Men vem vet?

Tycker ändå det skulle vara svårt att BEVISA att AJ gjorde detta, det räcker inte med att alla vet att det är så. Tror nästan det är viktigast att hitta mordvapnet. med minsta lilla spår från AJ på det och en ynka droppe blod från Id*, så är det självfallet kört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in