2013-07-11, 22:05
Bannlyst
Finns det några bilder från brottsplatsen förutom den bilden ifrån trapphuset i tidningen?
Citera
2013-07-11, 22:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanonkeen
1. Går det att kolla hos Transportstyrelsen om det var dragkrok på DB's bil som hittades uppbränd?
2. Kan det ev. Tidningsbudet ha tagit loftgången från grannhuset och gått ned i trappen i huset till Id* och missat blodfläckarna vid hissen?
Volvon hade dragkrok
Citera
2013-07-11, 22:06
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet jag inte, jag vet bara att han äger ett, enligt Transportstyrelsen.

Jag tror inte att de har använt sig av släp. Men det går inte att veta. Kan nån kolla upp med kistan och släp? om de finns kvar?
Citera
2013-07-11, 22:07
Medlem
Ärligt talat, det här med att ex-pojkvännen ska ha "slagits brutalt" för att han varit misstänkt börjar lukta så unket att man snart måste hålla för näsan.
Citera
2013-07-11, 22:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Är det verifierat vad kistan är gjord av ?

Metall, plast eller trä ?

Förstora bilden av kistan från hans facebook sida så ser du vad som måste vara svetsfogar. Finns inget skäl till dessa fogar om den vore av trä eller gjuten i plast. Teoretiskt kan den vara gjuten i plast så att det skall se ut som järn, men vem skulle göra en gjutform för en enda kista?
Citera
2013-07-11, 22:08
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du har helt rätt i att det blir rejält tungt och otympligt. Nej, kista och kropp separat tills kistan fick agera båt innan allt sjönk, det är vad jag tror.

Är det en rimlig modell tror du?

eftersom DB:s s40 är inblandad så krävs det alltså en kärra att köra kistan på.
tror faktiskt vi kan räkna bort kistan, då det är för omständigt!
Citera
2013-07-11, 22:09
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Ärligt talat, det här med att ex-pojkvännen ska ha "slagits brutalt" för att han varit misstänkt börjar lukta så unket att man snart måste hålla för näsan.

Vad menar du?
att killen sitter på het info eller har blivit varnat av nazzegänget? Det kan mycket väl vara något sådant. Kanske har han hotat att gola eller något liknande.
Citera
2013-07-11, 22:10
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Om man spinner vidare på att de hämtar upp utrustning hos DB så har nog dumpningsplatser diskuterats under färden dit. Om jag inte minns helt fel finns det extremt mycket småvägar och antagligen lika många "bra" platser att dölja ett BO. Vid en liten planering så borde väl välbesökta platser undvikas och självklart större vägar då man vill vara så oupptäckt som möjligt.
Citera
2013-07-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ber att få presentera varukatalogen från Hederliga F&D:s begagnade bilar.
https://anonfiles.com/file/bfa85e3f07f123021b18fa117bf027a1
Lägg särskilt märke till det exklusiva släpet, anno 1968.

Verkar vara en slump att just Volvon eldades upp. De hade kunnat valt vilken som hels.
Var det inte någon björnligan som hade verkstad?
Citera
2013-07-11, 22:12
Medlem
sleipner8s avatar
https://www.facebook.com/MPSweden/posts/605770159453285:0

Nytt sök på g!
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Har försökt leta igenom tidningsklipp från när AJ satt anhållen. Hittade dock inte vad jag letade efter.
Men om jag inte är helt ute och åker tandem påstod AJ att IF var orolig fast annars OK.
AJ mins inte när han lämnar lägenheten.
Enligt hans advokat fanns det vissa omständigheter som gjorde att AJ lämnade lägenheten men vad ville han inte gå in på.

Vad kan det vara för omständiheter?
Hade det som tråden handlar om hänt eller dök det upp någon annan?
Jag undrar vad det var.
Citat:
Det finns en särskild anledning till varför han lämnade lägenheten men den går jag inte in på. Men jag kan säga så mycket att det är inget bråk eller en schism, säger han.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17070014.ab

I en annan artikel stod det att AJ hade beskrivit IF som orolig över nåt när hans skulle lämna henne.

Konstigt att han inte stannade kvar hos henne om hon inte var trygg. Men troligen var den särskilda anledningen så viktig att han inte kunde bli kvar, och den särskilda anledningen skulle säkert fungera som alibi för natten.

Jag är väldigt nyfiken på vad den särskilda anledningen var, skulle han kanske hem och gossa med DB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Förstora bilden av kistan från hans facebook sida så ser du vad som måste vara svetsfogar. Finns inget skäl till dessa fogar om den vore av trä eller gjuten i plast. Teoretiskt kan den vara gjuten i plast så att det skall se ut som järn, men vem skulle göra en gjutform för en enda kista?

Försökte med PS att se närmare på de olika bilderna av kistan. Plåt verkar troligt. Jag tror DB varit ambitiös nog att göra en i metall som hyllning till sitt älskade band.

Om detta skulle stämma - kistteorin - är det häpnadsväckande. ReimerDenYngre kommer att bli Leif G. W. Perssons arvtagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in