2013-07-11, 22:12
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
eftersom DB:s s40 är inblandad så krävs det alltså en kärra att köra kistan på.
tror faktiskt vi kan räkna bort kistan, då det är för omständigt!

Varför krävs det en kärra? Det är ju en takbox? Dessutom är det väl inte så orimligt att tänka sig att tre personer åker i två bilar där en bil går med kistan direkt till dumpningsplatsen?
Citera
2013-07-11, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
eftersom DB:s s40 är inblandad så krävs det alltså en kärra att köra kistan på.
tror faktiskt vi kan räkna bort kistan, då det är för omständigt!
Tror du han överger sina kompis som sitter inne nu och tror du han åkt till "vänner" i annat land.
Känns lite sådär att han skulle överlämna sig för att försöka fria vännerna? Så vad tänker du om det.
Citera
2013-07-11, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Verkar vara en slump att just Volvon eldades upp. De hade kunnat valt vilken som hels.
Var det inte någon björnligan som hade verkstad?
Det är inte säkert att det var en slump. Volvon hade dragkrok, sa nån.
Citera
2013-07-11, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Varför krävs det en kärra? Det är ju en takbox? Dessutom är det väl inte så orimligt att tänka sig att tre personer åker i två bilar där en bil går med kistan direkt till dumpningsplatsen?
Lådan med innehåll kanske är för tung för att lyfta upp på taket?
Citera
2013-07-11, 22:17
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst, kroppen placerades i bilen som kördes till lådan. Där placerades kroppen i lådan, lådan lades på släpet och placerades någonstans. Det är fullt möjligt, troligare än att lådan släpades in i huset.

Var i brådrasket får man tag på en för ändamålet lämplig låda/kista?

-GM Öhh fort som faaan nu kompis, har haft ihjäl nån brud och du måste komma hit med en låda.

Rimliga sätt att packetera: Bäddmadrass (Fredrik Svensson Marinafallet), matta (saknad?), sopsäckar eller ingenting. Bråttom bråttom...
Citera
2013-07-11, 22:18
Medlem
meegaminds avatar
Citat:

finns det fäste på hans s40 menar du? hur hamnar hon i kistan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag undrar vad det var.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17070014.ab

I en annan artikel stod det att AJ hade beskrivit IF som orolig över nåt när hans skulle lämna henne.

Konstigt att han inte stannade kvar hos henne om hon inte var trygg. Men troligen var den särskilda anledningen så viktig att han inte kunde bli kvar, och den särskilda anledningen skulle säkert fungera som alibi för natten.

Jag är väldigt nyfiken på vad den särskilda anledningen var, skulle han kanske hem och gossa med DB?

Tack du hittade vad jag letade efter.
Verkar var ett märkligt uttalande.
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Spännande att Kr*st*an P*rss*ns namn visas när man håller musen över bilden. Han har ju figurerat i tråden som en man velat få in i lägenheten, enligt min mening för att förvirra diskussionen och skapa fler misstänkta personer. Kastar man in tillräckligt många oinbjudna så saknar alltid några av dem alibi. Jag saknar t.ex. alibi för den natten

Håller någon av dessa herrar på med jordbruk?
Jag frågade tidigare om någon känner till om någon omtalad har gjort gröntjänst av något slag? Jägarkomptens är också av intresse. (alltså jakt. Annan jägarkompetens finner jag för högst osannolikt.)
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Om DB är skyldig till medhjälp har han haft en ruskig tur att han inte stött på någon granne i huset. Vem som helst hade kommit ihåg en snubbe tatuerad i ansiktet på det viset. Men det är klart, en hoodie och en titt ned i backen så blir man ju relativt osynlig.
Citera
2013-07-11, 22:19
Medlem
drdracula141s avatar
Ju mer bilder man ser ju mer börjar man rikta sina blickar mot killen. Mkt våldsromantik. http://korturl.com/dpbs2
Citera
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Har försökt leta igenom tidningsklipp från när AJ satt anhållen. Hittade dock inte vad jag letade efter.
Men om jag inte är helt ute och åker tandem påstod AJ att IF var orolig fast annars OK.
AJ mins inte när han lämnar lägenheten.
Enligt hans advokat fanns det vissa omständigheter som gjorde att AJ lämnade lägenheten men vad ville han inte gå in på.

Vad kan det vara för omständiheter?
Hade det som tråden handlar om hänt eller dök det upp någon annan?

Mm, jag tycker också det är märkligt att han går från lgh när Id! Är orolig, som AJ själv beskriver. AJ verkar inte vara på väg någonstans och kunde således vara kvar med Id! Om hon nu var så orolig. Är det inte lite elakt att dra från någon som är skärrad/orolig? Om man inte måste pga av olika orsaker.

Sedan så får jag alltid dåliga vibbar när folk (läs AJ) gråter ut i pressen efter att ha varit föremål för en anhållan.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Var i brådrasket får man tag på en för ändamålet lämplig låda/kista?

-GM Öhh fort som faaan nu kompis, har haft ihjäl nån brud och du måste komma hit med en låda.

Rimliga sätt att packetera: Bäddmadrass (Fredrik Svensson Marinafallet), matta (saknad?), sopsäckar eller ingenting. Bråttom bråttom...
DB hade låda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in