2013-07-05, 00:25
Medlem
Va jag har hört så är moroten bundis med gurkan
Senast redigerad av djtorro 2013-07-05 kl. 00:29.
Citera
2013-07-05, 00:26
Medlem
sen har vissa frågat i tråden varför man sitter på flashback och spekulerar istället för att gå ut och leta med missing people. Anledningen är att jag hade gärna velat gå med och leta, men hade inte klarat att hitta en död människa ute i naturen.
Senast redigerad av stros 2013-07-05 kl. 00:35.
Citera
2013-07-05, 00:33
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Enligt hans facebook så jobbade han och var och kollade på hundvalpar. Han befann sig således av hans facebook att döma på hemmaplan eller nästintill hemmaplan. Han var inte långt bort med andra ord.

Kan Bandidos verkligen stämma? En nynazist med extrama åsikter som beblandar sig med "nysvenskar" som det finns mycket utav i Bandidos och deras undergrupper. Fast iofs allt är väl möjligt.

D= Äldsta sonen.
Citera
2013-07-05, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
sen har vissa frågat i tråden varför man sitter på flashback och spekulerar istället för att gå ut och leta med missing people. Anledningen är att jag hade gärna velat gå med och leta, men hade inte klarat att hitta en död människa ute i naturen.

Är ju kul att du kan vara rolig i en tråd som denna. ha ha

A han kallas för gurkan.. Och är från turkland.
Citera
2013-07-05, 00:35
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:

Ändrade inlägget. Missuppfattade nog.

Jag hade nog heller inte klarat av att se något sådant, dock kände jag ändå att jag fick lov att hjälpa till. Hade ju självklart velat att andra gjort samma sak om det varit någon i min familj som varit borta.
Citera
2013-07-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tänker självklart på detta. Men jag har i första hand sökt efter platser där folk parkerat efter Ringvägen. Det syns mycket lätt eftersom det bara är några få parkeringar som är grusade. Asfalt förekommer inte. Om parkering skett i jord har jag granskat kringliggande gräs och i några få fall har folk trängt in i det, men det är extremt sällsynt eftersom det inte är bär eller svampsäsong. Alltså kan jag säga att det inte finns några synliga spår utåt från ringvägen vid parkering på jord. Om de gått längre, vilket inte förekommit, så hade jag mycket snart tappat spåret men hade även kunnat meddela till polisen var någon gått ut och var hund bör sättas in.

Vid kvarnsjön har jag dock gått i naturen men då i anslutning till vatten vilket ju så att säga är en återvändsgränd för hundarna.

Missing People söker saker, polishundar söker vittring och jag söker fält gräs... tycker det får plats med min metod också. Och jag har varit med i missing people dessutom.

Missförstå mig inte, jag förstår att du är nyfiken och att du vill hjälpa till. Det vill jag också.
Men jag förstår mer och mer varför det är bäst att göra det i samband med polisen.

Ju fler som är däruppe, desto större risk för att spåren förstörs för hundarna. Det kanske inte är olagligt men...jaja, bara du förstår vad jag menar.
Citera
2013-07-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
Absolut kan hon ha varit sovandes, har också funderat på det, just för att ingen granne verkar ha märkt något. Men jag får inte ihop det, för då tycker jag att det tyder på ett mer planerat mord. Om GM efter att ha dödat henne i sömnen fortsätter med din teori att stycka kroppen i lägenheten, så känns det verkligen planerat. Och om möjligt ännu mer om han lyckats att inte lämna bevis på detta i lägenheten. Och, om han då planerat allt så noga för att sedan faila på blod i trappen tycker jag känns en aning märkligt...

han har säkert tänkt tanken att göra henne illa innan?
Men inget planerat i detalj, utan mer än tanke bara.?
denna kväll/ morgon blev tanken en handling?
Som inte var planerad att gå så illa?
Tror att mycket bevis om vem / vilka som är GM finns i lägenheten.
Dna osv..
tror knappast att de var Hon som rörde sist vid tex dörr handtagen?
Rökte han i lägenheten? vart fimpade han?
drack han något? åt något? glömde han något i lägenheten som var hans?
sko avtryck av en medhjälpare?

Sen finns de ju de psykopater som gärna vill ha sitt offer medvetna när de utför en handling. just för att de vill se dom lida, så de hon kan lika väl ha varit medveten?
Citera
2013-07-05, 00:38
Medlem
Citat:

Nu vet jag inte vem du syftar till, men jag pratar mer om de som ger sig ut själva som detektiver än de som inte vill eller orkar eller kan gå ut...
Citera
2013-07-05, 00:38
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
...denne Cliff, är han från Kronogården?? Har han en farbror eller dylikt som heter Alf???

..är det denna mannen jag tänker på så förstår jag att AJ självmant gått till polisen!!

Är han arketypen för de som ägnar sig åt blodshämd? Inte för att jag skulle tycka att det vore synd om AJ fick det han förtjänade, mer en stilla undran.
Citera
2013-07-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag har varit med alla dagar och att så många ställer upp ger mig lite hopp om mänskligheten.

Så skulle nog jag också ha tänkt. Å andra sidan var ju den häktade killen i Bodenfallet med på deras sökningar, så man vet fanimej aldrig. Finns mycket sjuka människor ute i samhället, det är ju uppenbart...
Citera
2013-07-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lqpg
han har säkert tänkt tanken att göra henne illa innan?
Men inget planerat i detalj, utan mer än tanke bara.?
denna kväll/ morgon blev tanken en handling?
Som inte var planerad att gå så illa?
Tror att mycket bevis om vem / vilka som är GM finns i lägenheten.
Dna osv..
tror knappast att de var Hon som rörde sist vid tex dörr handtagen?
Rökte han i lägenheten? vart fimpade han?
drack han något? åt något? glömde han något i lägenheten som var hans?
sko avtryck av en medhjälpare?

Sen finns de ju de psykopater som gärna vill ha sitt offer medvetna när de utför en handling. just för att de vill se dom lida, så de hon kan lika väl ha varit medveten?

Problemet är ju det att det är inte ens säkert att det hlälper med teknisk bevisning om dom hittar hans dna samt fingeravtryck om han kan styrka att han vid tidigare tillfälle har variti lägenheten.. Och det med den brinnande bilen kan ju också vara bara för att villa bort grisen till hunne berg så att dom slösar massa tid på att söka av den platsen och samtidigt så förmultnar kroppen på en helt annan plats och viktiga spår försvinner.

Menar han måste ju vetat att polisen garanterat skulle få upp ögonen för hunne berg som möjlig dump plats om det brinner en bil.
Citera
2013-07-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag hade nog heller inte klarat av att se något sådant, dock kände jag ändå att jag fick lov att hjälpa till. Hade ju självklart velat att andra gjort samma sak om det varit någon i min familj som varit borta.
En eloge till er som är ute och letar!
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Nu vet jag inte vem du syftar till, men jag pratar mer om de som ger sig ut själva som detektiver än de som inte vill eller orkar eller kan gå ut...
Jag förstår er som är skeptiska till att folk är ute själva och letar utan att ni tycker man ska organisera sig i stället. Detta var mer att vissa frågat varför man sitter och spekulerar på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in