2013-07-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Det skulle även förklara varför ingen reagerar på knivskadan i handen. Det är väl ingen som lyfter på ögonbrynen om en boxare har skadat/har ett stort ärr på handen?

Mitt i prick, dessutom en kille som gillar att slåss och sparkas helt enkelt, förklarar att misshandeln hade räckt för att mörda Muhammed? Inslagna revben bland annat och han hade troligtvis inte överlevt även om inte kniven hade använts?

Enda som jag ser som jag inte stämmer in är vad han skulle i Linköping att göra.
Citera
2013-07-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Enda som jag ser som jag inte stämmer in är vad han skulle i Linköping att göra.

Även det som gör att det är helt osannolikt.
Citera
2013-07-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Även det som gör att det är helt osannolikt.

Är GM från Linköping så bör ju han vara gripen redan, med tanke på hur många hundratals ungdomar de DNA testat. Men det är klart man kan aldrig vara helt säker!
Citera
2013-07-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMB1
Är GM från Linköping så bör ju han vara gripen redan, med tanke på hur många hundratals ungdomar de DNA testat. Men det är klart man kan aldrig vara helt säker!

Räcker nog inte med hundratals, men förstår din poäng. Det är ett mycket märkligt fall och är det inte snubben från Varberg lär man aldrig hitta honom. Jag förstår helt enkelt inte hur man begå 2 så brutala mord sen gå under jorden bara, lever GM ens?
Citera
2013-07-11, 18:32
Medlem
Citat:
Räcker nog inte med hundratals, men förstår din poäng. Det är ett mycket märkligt fall och är det inte snubben från Varberg lär man aldrig hitta honom. Jag förstår helt enkelt inte hur man begå 2 så brutala mord sen gå under jorden bara, lever GM ens?

Finns det inte folk som har dött de har velat testa men inte fått?
Citera
2013-07-11, 20:45
Avslutad
Höstlovet verkar ha varit v 44 de flesta åren. Jag har inte lyckats klargöra det helt, vissa orter verkar vissa år ha haft höstlov v 43, så det är inte helt uteslutet.

Däremot kan det ha föregått prao/praktik vecka 43. Och genom ett kringflackande beteende redan i unga år vore det inte så svårt att börja prao hos en släkting en bit hemifrån, sedan eventuellt avvika från praon till ytterligare en annan ort, utan att föräldrar då skulle veta om det.

Ett intresse för rollspel har tidigare också i denna tråd ansetts som ett drag hos dubbelmördaren. Ja, polisen har tillfrågat flera som tagits in för DNA-prov om sitt eventuellt förhållande till rollspel. Sök på "LAJV" i tråden. Det har vi en koppling till här;

Ursprungligen postat av GothamCity
Spinner vidare på halmstråt med Illuminati. Det verkar som NE gillade att "lajva" när han var yngre:

http://forum.sverok.se/viewtopic.php?f=5&t=21519

Det är alltså blott 2,5 år efter dubbelmordet.
Citera
2013-07-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Finns det inte folk som har dött de har velat testa men inte fått?

Ingen aning hur det ligger till faktiskt. Någon som vet?
Citera
2013-07-11, 21:18
Medlem
Värför tror man att GM har haft rollspel som intresse ?
Citera
2013-07-11, 21:39
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ingen aning hur det ligger till faktiskt. Någon som vet?

De kollar även döda personer som ses som intressanta. T.ex. självmord. De gräver inte upp några gravar som det pratats om utan de testar någon nära släkting (företrädesvis modern).
Citera
2013-07-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
De kollar även döda personer som ses som intressanta. T.ex. självmord. De gräver inte upp några gravar som det pratats om utan de testar någon nära släkting (företrädesvis modern).

Minns att för något år sedan så var det tal om någon kille som hade tagit livet av sig som de misstänkte men de anhöriga gick inte med på tester.
Citera
2013-07-12, 14:00
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Minns att för något år sedan så var det tal om någon kille som hade tagit livet av sig som de misstänkte men de anhöriga gick inte med på tester.

Går det inte att få tillstånd till tester på något vis? Vet man varför de anhöriga inte gick med på det?
Citera
2013-07-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Går det inte att få tillstånd till tester på något vis? Vet man varför de anhöriga inte gick med på det?

Det skulle kanske vara att gräva upp kraven men jag tror inte vill det eller ens kan få tillstånd till det nu. Testa anhöriga kan de aldrig tvinga någon till.
Jag kan nog erkänna att om jag hade varit anhörig så hade inte jag varit så jättepigg på att testas, jag hade nog inte gått med på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in