2013-07-11, 20:57
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Bingo! AJ kanske hade bilen redan från början och blodade ner den så den måste brännas? Med det scenariot kan kroppen ligga ganska nära Trollhättan. Noll planering i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Är det bekräftat att AJ hade sin motorcykel hos *da?

Själv har jag sökt förgäves efter uppgifter om detta. Hittar enbart spekulationer om detta. Om AJ hade sin MC hos *da borde någon ha sett den. Den är röd och vore enkelt att minnas för grannarna. Om AJ hade bil redan vid ankomsten för middagen med *da föreligger det betydligt större chans för AJ att komma bort från platsen osedd. En S40 lägger ingen märke till.

Känns som vi alla fastnat i tanken om att det var tre personer i händelseförloppet. Det behövs enbart en person för att få ut en kvinna i det aktuella fallet. Om det vore tre inblandade, så borde de med all sannolikhet blivit upptäckta. Vid detta scenario har ju detta ungefär i så fall hänt:

1. AJ lämnat lgh. Åkt iväg med MC
2. Tillbaka med bil utanför port. Nu med totalt tre personer. Ev. bara två (DB+AJ)
3. Sen ut ur lgh, burit på en människa. Enorm risk att bli upptäckta.

Om AJ hade bil redan när han anlände till *da så stämmer det mer in på vad vi vet. När han lämnar lgh drar han direkt och avyttrar kropp. Bränner bil. Tar sig till DB där hans MC står sedan han ”lånat” Volvo S40. Man kan faktiskt gå sträckan mellan bilvraket och DB:s hem. Eller varför inte cykla eller ha parkerat MC:n redan innan om det var en plan från början? (njea)

Några saker blir dock i detta scenario svårt att förklara. Hur brände AJ bilen? Hade han planerat det från början eller blev han tvungen att åka tillbaka till DB för att ordna eller få hjälp med bensindunk o dyl? Tog AJ en matta i lgh och lindade in kroppen? Spillet i trapphuset tyder på en GM. Två eller fler GM hade fixat det bättre så att det blev mindre spill.

Jag tror inte AJ var själv med att bära ut I*a då han är skadad i foten/benet. Vet dock inte hur mycket han var/är skadad.

Var foten bruten?
Men han är sjukskriven iaf. Det skrev han på sin tidslinje på FB innan han åkte till Thn.

Så jag tror att han måste fått hjälp med att bära.
Citera
2013-07-11, 20:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Du skriver mycket intressant men man kommenterar inte allt som är bra som tur är. Sjön där Bubba filmades är tillräckligt långt borta för att ligga utanför MP:s aktionsradie och gänget verkade rätt hemmastadda där. Det skulle vara intressant att veta om dom hade en bra maskgrop däromkring.

Ingen synlig maskgrop. Gick runt sjön. Såg inget i den närmaste omgivningen.
Citera
2013-07-11, 20:58
Medlem
panzertaxs avatar
Som jag sagt innan, det lär knappast ha varit lugnt i denna lägenhet överlag till vardags. Även om I* ser söt ut på fotot som är publicerat så av allt som har framkommit hittills så förvånar det mig inte alls om det varit fylleslag i lägenheten trots att barn mm funnits där tidigare. Att grannarna inte reagerat tycker jag är det mest sannolika, varför skulle de reagera denna gång?

Det hade varit en helt annan femma om det varit någon glorifierad bibliotekarie utan större socialt umgänge som bott där. Nu var det ju ett tillhåll för olika typer av patrask.
Citera
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Är väl ändå fantastiskt lyhört ändå i ett trapphus , någon granne borde ju ändå ha hört ett tumult i så fall. Tror mer på att det droppat blod när Id* burits ut.
Just det, droppar blod vertikalt när förövarna väntar på att transport skall anlända. I tid, mycket kort scenario.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Nu läste jag aldrig DBs inlägg själv men visst skrev DB att den hade brunnit? Att ens bil är stulen går snabbt att förstå men hur visste DB att den hade brunnit? Och varför togs inlägget om detta på FB bort?

Det inlägget har jag inte sett , det fetade. I fall det är så kan ju polisen hittat det och informerat detta till DB. Men visst det vore intressant å veta när anmälan skedde å jämföra det med han uttalande på FB tidsmässigt.
Citera
2013-07-11, 20:59
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Den där gav mig kalla kårar. Vad gör dessa herrar med djur?

Klipper klövarna på en ko.
Klövar är kofötter eller dess naglar.
Citera
2013-07-11, 21:00
Medlem
panzertaxs avatar
var finns kistan?
var finns minigrävaren?

någon i krokarna som kan göra lite husesyn?
Citera
2013-07-11, 21:00
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det som talar emot den där sjön i Uddevalla tycker jag är D*Bs uttalande om bottenmete på FB, eftersom han med största sannolikhet har följt denna tråd eller fått information från någon annan om att det klippet blivit omdiskuterat. Att då i huvudtaget skriva något om mete eller fiske och tålamod känns otroligt korkat. Inte ens arrogant eller häcklande.

Jag sökte upp sjön eftersom Meegamind hävdade att den låg norr om Herrestad där man tar av till höger vid ÖoB. Lät som om han hade koll så jag tittade på googlemaps, hittade en kandidat, åkte dit och identifierade den men att Id* skulle vara där trodde jag inte alls.
Citera
2013-07-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är bara 3 våningar, hissen tar för lång tid.

3 våningar??? Var det inte så att det var verifierat att tidning levererats till plan 4!
Citera
2013-07-11, 21:01
Medlem
Frozzes avatar
Kistan borde ju kollas upp. Står den kvar på hans gård?
Tror ju inte att han har kistan ute. Tror ju mer att han har den i sitt garage om han nu har något dvs?
Citera
2013-07-11, 21:02
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
3 våningar??? Var det inte så att det var verifierat att tidning levererats till plan 4!

sutterräng.
Citera
2013-07-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det inlägget har jag inte sett , det fetade. I fall det är så kan ju polisen hittat det och informerat detta till DB. Men visst det vore intressant å veta när anmälan skedde å jämföra det med han uttalande på FB tidsmässigt.

Ja, det är därför jag efterfrågar en skärmdump. Skriver han "för tidigt" om branden är han rejält bränd.
Gissning: AJ såg detta inlägg på FB, insåg konsekvenserna och fick DB att ta bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in