2013-07-11, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Kan inte du och CannonDorf sluta leka "jag vet bäst" här? På vilket sätt är detta ni pratar om viktigt? Förutom för erat eget självförtroende?

Vill bara framföra att Volvon som förvisso var avställd, knappast är uppseendeväckande, möjligtvis om man knyter fast den däringa kistan ovanpå.

Smart val av bil för kroppstransport. Den kostade "inget" och har en låg profil.
Citera
2013-07-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Håller helt med.

Om man åker nästan hela den vägen, så finns det faktiskt en avtagsväg som leder till en mindre sjö eller tjärn. Den ligger lite ödsligt, men intill en bilväg. Denna tjärn intresserar mig skarpt.

Menar du Hullsjön? Den har väl ett maxdjup på en drygt en meter bara.
Citera
2013-07-11, 18:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Fast är inte detta en logisk slutsats gjord på visuell bedömning ?

Bedömningen i sig har ju fortfarande ingenting med logik att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Så du hade fel om den logiska slutsatsen. Vilka fler av dina slutsatser kan vara fel ?

Jag har för det första inte sagt att bilen inte är risig, jag säger att det är möjligt att jag luras av ljuset. För det andra är bedömningen givetvis oförändrad gällande hur långt man logiskt sett kör bilen. Den är fortfarande avställd.

Hädanefter så kommer jag bara att svara om du har något vettigt att komma med. Semantik, feltolkningar och intellektuell oärlighet kan du alltså med fördel avhålla dig från.
Citera
2013-07-11, 18:39
Medlem
KittyDrews avatar
Jag tänker såhär.. om de nu baxade in henne i en kista.. så tror jag inte detta är gjort i lägenheten. Hur fasen förklarar man bärandet på en kista mitt i natten/morgon om det skulle dyka upp en granne? Tror de lindat in henne i lakan, kanske burit ner henne i mörkret (inte tagit hiss för det låter). Eventuellt haft kärran med kistan framkörd precis vid porten och snabbt lastat in henne där, alternativt, snabbt slängt in henne i bilen
Citera
2013-07-11, 18:44
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KittyDrew
Jag tänker såhär.. om de nu baxade in henne i en kista.. så tror jag inte detta är gjort i lägenheten. Hur fasen förklarar man bärandet på en kista mitt i natten/morgon om det skulle dyka upp en granne? Tror de lindat in henne i lakan, kanske burit ner henne i mörkret (inte tagit hiss för det låter). Eventuellt haft kärran med kistan framkörd precis vid porten och snabbt lastat in henne där, alternativt, snabbt slängt in henne i bilen

Exakt vore så idiotiskt så det finns bara inte.
Citera
2013-07-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KittyDrew

AJ har ihjäl IF på morgonen ringer DB som kommer med s40n. Lastar över liket i all hast, därav blod i hiss och trappuppgång. Åker till DB i Grästorp och slänger ner kroppen i kistan. DB ringer FH som har körkort och förmodligen haft en myskväll med tjejen och talar om för honom att han ska komma över med sin bil.
Alla blodiga kläder slängs i s40n, åker ut och bränner bilen för att senare åka tillbaka till DB. Kopplar på släp på den ej avställda bilen med en förare med giltigt körkort slänger på kistan och åker i lugn & ro för att undanröja kroppen.

Alltså blev FH lurad in i det här av DB och kommer att läcka först så fort det närmar sig rättegång.
Med andra ord kan grabbarna i lugn och ro tagit sig en tur med kistan för att hitta den perfekta platsen.

Om nu kistan skulle saknas så tror jag starkt på den här teorin.
Citera
2013-07-11, 18:50
Medlem
SparkMans avatar
Förresten det är ingen som känner till blodomfattningen i hissen, bortsett från att "den var full med blod", om det fanns blodstänk på väggar osv eller om det bara var en stor pöl på golvet?
Citera
2013-07-11, 18:51
Medlem
Om det nu inte fanns något blod när tidningsbudet var där.
Och hus har fyra våningar minst två lägenheter per/plan =8 hushåll minus en.
Någon av dessa 7 hushåll måste ha gått ut i tidsramen 07.00 till 12.00.
Och glöm inte kanske någon som har hund?
Bor själv i en lägenhet med 8 hushåll och det är minst någon som rör sig varje timme i trappuppgången.
Vad jag tror så har GM haft väldigt lite tid på sig så det här har gått snabbt.
Och han kanske inte var ensam där D.B och F.H var redan där.
Jag tänker så bara för att åklagaren ville ju även häkta D och F för människorov.

Och tycker att vi hänger upp oss på om bilen var grattis och annat oviktigt.
Körkort eller ej det är inget mot detta brott.
Tycker att vi lägga fokus på brottet.
Citera
2013-07-11, 18:51
Medlem
SpeedyX25s avatar
Det här är en riktig Mord "Såpa".

Dagens avsnitt focuserar på Kistor vi var i förra avsnittet på en grisfarm som brann. Mordbrand helt säkert. Funderar på ett TV manus men får nog tona ned vissa delar.

Vi behöver däremot en biljakt men det kommer nog. Eller var det det som ledde till den brunna bilen ?
Citera
2013-07-11, 18:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
AJ har ihjäl IF på morgonen ringer DB som kommer med s40n. Lastar över liket i all hast, därav blod i hiss och trappuppgång. Åker till DB i Grästorp och slänger ner kroppen i kistan. DB ringer FH som har körkort och förmodligen haft en myskväll med tjejen och talar om för honom att han ska komma över med sin bil.
Alla blodiga kläder slängs i s40n, åker ut och bränner bilen för att senare åka tillbaka till DB. Kopplar på släp på den ej avställda bilen med en förare med giltigt körkort slänger på kistan och åker i lugn & ro för att undanröja kroppen.

Alltså blev FH lurad in i det här av DB och kommer att läcka först så fort det närmar sig rättegång.
Med andra ord kan grabbarna i lugn och ro tagit sig en tur med kistan för att hitta den perfekta platsen.

Enligt uppgift till mig i PM skall DB och PH ha varit tillsammans denna kväll utan PH:s flickvän. Det bedömer jag som rimligt oavsett deras eventuella skuld. Polisen måste ju ha något skäl för att anse att de varit aktiva i samma brott samma natt...
Citera
2013-07-11, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq

Låter enkelt å rätt troligt. Om F.H vart med från början eller inte spelar egentligen ingen roll. Hoppas han vart med e begravt henne bara så det kan komma fram vart.
Citera
2013-07-11, 18:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyX25
Det här är en riktig Mord "Såpa".

Dagens avsnitt focuserar på Kistor vi var i förra avsnittet på en grisfarm som brann. Mordbrand helt säkert. Funderar på ett TV manus men får nog tona ned vissa delar.

Vi behöver däremot en biljakt men det kommer nog. Eller var det det som ledde till den brunna bilen ?

Glöm inte jakten på sjön där Bubba gjorde sitt bottennapp (Pölevattnet alldeles väster om Vrångevattnet på Herrestadsfjället väster om Uddevalla). Men när jag väl identifierade sjön så fick jag inte ens en gäspning till reaktion... och det kostade mig en resa från Trollhättan till Uddevalla
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-11 kl. 18:55. Anledning: Felstav rättat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in