Citat:
Ursprungligen postat av
KittyDrew
Jag tänker såhär.. om de nu baxade in henne i en kista.. så tror jag inte detta är gjort i lägenheten. Hur fasen förklarar man bärandet på en kista mitt i natten/morgon om det skulle dyka upp en granne? Tror de lindat in henne i lakan, kanske burit ner henne i mörkret (inte tagit hiss för det låter). Eventuellt haft kärran med kistan framkörd precis vid porten och snabbt lastat in henne där, alternativt, snabbt slängt in henne i bilen

AJ har ihjäl IF på morgonen ringer DB som kommer med s40n. Lastar över liket i all hast, därav blod i hiss och trappuppgång. Åker till DB i Grästorp och slänger ner kroppen i kistan. DB ringer FH som har körkort och förmodligen haft en myskväll med tjejen och talar om för honom att han ska komma över med sin bil.
Alla blodiga kläder slängs i s40n, åker ut och bränner bilen för att senare åka tillbaka till DB. Kopplar på släp på den ej avställda bilen med en förare med giltigt körkort slänger på kistan och åker i lugn & ro för att undanröja kroppen.
Alltså blev FH lurad in i det här av DB och kommer att läcka först så fort det närmar sig rättegång.
Med andra ord kan grabbarna i lugn och ro tagit sig en tur med kistan för att hitta den perfekta platsen.
Om nu kistan skulle saknas så tror jag starkt på den här teorin.