Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-07-11, 18:08
Medlem
Tjena fb, idag var det tänkt att jag skulle ha några polare över på middag så jag la fram 4 st kycklingfiléer som fick tina, efter att dom hade tinat så marinerade jag dom med diverse grejer och nu har det stått framme sammanlagt i 3 timmar. Sen nu fick jag beskedet att en polare inte kunde idag utan imorgon skulle passa bättre så då undrar jag om det går bra att ställa in filéerna i kylen, i plastpåsen som dem ligger i då och tillaga dom imorgon istället? Går det eller blir dom dåliga?
Tacksam för svar!

EDIT: Dem ska grillas
Citera
2013-07-11, 21:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf666
Tjena fb, idag var det tänkt att jag skulle ha några polare över på middag så jag la fram 4 st kycklingfiléer som fick tina, efter att dom hade tinat så marinerade jag dom med diverse grejer och nu har det stått framme sammanlagt i 3 timmar. Sen nu fick jag beskedet att en polare inte kunde idag utan imorgon skulle passa bättre så då undrar jag om det går bra att ställa in filéerna i kylen, i plastpåsen som dem ligger i då och tillaga dom imorgon istället? Går det eller blir dom dåliga?
Tacksam för svar!

EDIT: Dem ska grillas
Med största sannolikhet så blir nog inte dåliga på bara 1 dygn i kylskåp men det borde bara vara att lukta på dem i morgon för är dom dåliga så lär det märkas på lukten. Luktar dom pyton i morgon så skall du naturligtvis inte lägga dom på grillen men dom borde vara okej i morgon om du har don i kylskåp.
Citera
2013-07-14, 10:35
Medlem
Stekte pannbiffar av nötkött till lunch igår och sen glömde jag bort resterna på spisen, de låg framme i sex timmar tills jag kom på det och la dem på en tallrik i kylen. Tror ni dessa är OK att käka nu? Det var riktigt varmt igår, närmare 30 grader både inne och ute.
Citera
2013-07-14, 11:00
Medlem
Rusens avatar
Det är bara att äta.
Citera
2013-07-14, 18:45
Medlem
A.Apanssons avatar
Jag har en stor burk med päronhalvor i sockerlag. Det står att den håller 1 dag i kylen efter man har öppnat den. Får en känsla av att den håller längre än så. Så hur länge kan man ha den innan den blir dålig tror ni?
Senast redigerad av A.Apansson 2013-07-14 kl. 18:48.
Citera
2013-07-14, 18:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Apansson
Jag har en stor burk med päronhalvor i sockerlag. Det står att den håller 1 dag i kylen efter man har öppnat den. Får en känsla av att den håller längre än så. Så hur länge kan man ha den innan den blir dålig tror ni?
Tills den möglar.
Citera
2013-07-14, 19:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tills den möglar.
Det kan ta en bra stund innan dessa möglar.
Om man har rena redskap.
Citera
2013-07-14, 20:45
Medlem
A.Apanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om man har rena redskap.

Så det betyder att jag kan äta dem ett bra tag utan att bli dålig?
Citera
2013-07-14, 20:49
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Apansson
Så det betyder att jag kan äta dem ett bra tag utan att bli dålig?

En vecka iaf utan problem om du häller över dom i en plastburk med lock och förvarar i en kall kyl.
Citera
2013-07-14, 21:07
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om man har rena redskap.
Ja, och jag tror att de lär vara tjänliga ända tills des.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
En vecka iaf utan problem om du häller över dom i en plastburk med lock och förvarar i en kall kyl.
Vad skulle göra dem otjänliga efter en vecka? Sockerlag blir ju inte direkt dåligt.
Citera
2013-07-14, 21:21
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, och jag tror att de lär vara tjänliga ända tills des.

Vad skulle göra dem otjänliga efter en vecka? Sockerlag blir ju inte direkt dåligt.

Sa jag att dom blev otjänliga efter en vecka?

Längre än ~1.5 vecka har det aldrig funnits kvar här så efter det vette fasem
Citera
2013-07-14, 21:22
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Sa jag att dom blev otjänliga efter en vecka?
Nej, men att de "håller en vecka utan problem", vilket jag tolkade som att du menar att de blir dåliga sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in