2013-07-11, 11:40
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Återigen, i teorin har AJ haft 3 dygn på sig att dumpa kroppen. Därav med omnejd?

Så du tror på fullt allvar att AJ åkt runt med en kropp medan han varit efterlyst? Du måste ju skämta. Kroppen har han givetvis gjort sig av med omgående.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag tänker inte lugna mig. Enligt Mr Google tar det 26 minuter att köra till Uddevalla, som ligger i Bohuslän i Västergötlands omnejd.

Och varför i hela friden skulle färden ha gått till Uddevalla? Hela Västra Götaland är för övrigt avsevärt mycket större än att det tar en knapp halvtimme att komma ur länet i alla riktningar.

Vad exakt är det som får dig att tro att GM valt att ta en fullständigt vansinnig risk genom att köra längre med en kropp i bilen än absolut nödvändigt?
Citera
2013-07-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ok, vilket klockrent argument du har.

+1 på den!

Det känns otroligt långsökt men i dessa kretsar verkar allt möjligt!

Avfärdar inte teorier pga argumentet vi fick av cannon iaf!
Citera
2013-07-11, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Så du tror på fullt allvar att AJ åkt runt med en kropp medan han varit efterlyst? Du måste ju skämta. Kroppen har han givetvis gjort sig av med omgående.

Och varför i hela friden skulle färden ha gått till Uddevalla? Hela Västra Götaland är för övrigt avsevärt mycket större än att det tar en knapp halvtimme att komma ur länet i alla riktningar.

Vad exakt är det som får dig att tro att GM valt att ta en fullständigt vansinnig risk genom att köra längre med en kropp i bilen än absolut nödvändigt?

Vem har sagt att AJ kört DBs bil ? Han har inte körkort.
Varför tror du att det är en risk att köra sin egna bil i sin egna trakter ? Hur många gånger har polisen öppnat ditt bagage vid fordonskontroll ?

Föreslår att du läser tråden, börja med sammanfattningen.
Citera
2013-07-11, 11:43
Medlem
Citat:

Har du fakta som kan bevisa motsatsen?! Om inte tycker jag du ska tagga ner i din iver att avfärda andras teorier och spekulationer!
Citera
2013-07-11, 11:47
Medlem
KittyDrews avatar
Ok... har följt tråden sen typ start o måste reagera med mitt första fbinlägg. Hur i h-e kan någon försöka rikta misstankar mot SB. Bara för att man har haft något samröre med BO så är det verkligen inte alla som är kapabla till att ta livet av en annan människa. O vem som passerar den gränsen utan att blinka, det vet vi allihop vem det är som gör.

Mycket intressant om vi kan få reda på vilka som utsatt SB för misshandeln.
Citera
2013-07-11, 11:48
Medlem
refsps avatar
Citat:

Men snälla. Jag tror ingenting. Jag säger bara att det är en av teorierna. Var inte så enkelspårig. Och konfliktkåt.
Citera
2013-07-11, 11:48
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vem har sagt att AJ kört DBs bil ? Han har inte körkort.
Varför tror du att det är en risk att köra sin egna bil i sin egna trakter ? Hur många gånger har polisen öppnat ditt bagage vid fordonskontroll ?

Föreslår att du läser tråden, börja med sammanfattningen.

Du kan vara lugn, jag har läst i stort sett hela tråden från början till slut. Du verkar dock inte ha gjort det eftersom du uppenbarligen inte vet att DBs bil var avställd. Är det riskfritt att köra en avställd bil också eller?

Jag föreslår att du skaffar dig lite info innan du spelar bror duktig.

Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Men snälla. Jag tror ingenting. Jag säger bara att det är en av teorierna. Var inte så enkelspårig. Och konfliktkåt.

Det är skillnad på att vara enkelspårig och att vara selektiv med fullständigt befängda teorier. Att AJ skulle använt 3, 2 eller ens 1 dygn till att göra sig av med kroppen är bortom all form av rimlighet.

Nu ska jag ut i solen i alla fall. Återkommer ikväll.
Senast redigerad av CannonDorf 2013-07-11 kl. 11:51.
Citera
2013-07-11, 11:49
Medlem
panzertaxs avatar
Stör mig verkligen att man inte kan hitta fler riktigt heta PoI för var liket kan finnas, utan att det blir så otroligt breda spekulationer.

BO är i de centralare delarna av en stad.

Längre österut är "epicentrum". F*H har ett ruckel där. DB* jobbar där och bor där. FH* har en flickvän lite söderut och bor där. Flera fordon finns där och det är inte långt från brandplatsen. Sannolikt har F*H och D*B god koll på omgivningarna runt epicentrum av naturliga skäl. Någon nämnde att D*B gått med hund på berget, så de lär ha lite koll på Hunneberg med.

A*J, har han bott i jkpg länge?

En fiskeplats i Uddevalla har blivit identifierad från ett youtubeklipp, vilket gör att de kan ha viss kännedom om den trakten. Stugan i Strömstad har också blivit omnämnd.

Som en nål i en höstack. Skulle vilja få nys om lite hetare PoI, typ fler sommarstugor eller övergivna fastigheter alternativt övergivna fordon till de inblandade. Dessa herrar väljer högst sannolikt ut dumpingsplatsen tätt inpå dråpet och väljer sannolikt ut en plats de känner till sedan innan och hoppas på att liket inte upptäcks.
Citera
2013-07-11, 11:51
Medlem
meegaminds avatar
Dags för nytt eget sök med hunden mot öresjö och hjärtumsvägen. Är det bara jag som tror att hon kan finnas åt det hållet?
Citera
2013-07-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Har du fakta som kan bevisa motsatsen?! Om inte tycker jag du ska tagga ner i din iver att avfärda andras teorier och spekulationer!

Det är fritt fram att lägga fram olika teorier och spekulationer.
Visst, det är möjligt att AJ transporterade BO under en tid, ja t.o.m. besökte sin mor och bjöd på parmaskinka (enligt AJs FB) men är det sannolikt?
*
Nu bedömer vi ofta AJ utifrån vårt eget psyke och då faller transporter runt Västergötland bort.
AJ är bevisligen i stånd till upprepade grova brott både mot privatpersoner och tjänstemän. Att han är psykopat får nog anses troligt.
Kanske AJ är i stånd att forsla BO runt om på sin minisemester. Men vilket fordon skulle han då utnyttjat?
Citera
2013-07-11, 11:54
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Dags för nytt eget sök med hunden mot öresjö och hjärtumsvägen. Är det bara jag som tror att hon kan finnas åt det hållet?

Nej då.

Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Tror dom ska leta på andra hållet. Bilen är bränd där den är bränd för att vilseleda. Hon är dumpad i/runt Öresjö eller i någon av småsjöarna vid sidan av Trollhättevägen.
Citera
2013-07-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KittyDrew
Ok... har följt tråden sen typ start o måste reagera med mitt första fbinlägg. Hur i h-e kan någon försöka rikta misstankar mot SB. Bara för att man har haft något samröre med BO så är det verkligen inte alla som är kapabla till att ta livet av en annan människa. O vem som passerar den gränsen utan att blinka, det vet vi allihop vem det är som gör.

Mycket intressant om vi kan få reda på vilka som utsatt SB för misshandeln.

Håller helt och hållet med där!
Dags att släppa fokus på SB, han är ju avskriven alla misstankar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in