2013-07-10, 23:38
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis
Ytterligare en människa som jobbar på tre älgar. Va är detta för ställe egentligen?

Tre Älgar är en sunkig vägkrog med en sunkig OK/Q8 i anslutning. De serverar frukost och lunch mm i utkanten av Grästorp mot Trollhättan. Förvånansvärt välbesökt ställe med tanke på kvaliteten de erbjuder. Jag har ätit där ett antal ggr men vänt i dörren oftare, dessa ggr (tror jag) har en av de misstänkta stått i serveringen och jag tappat min matlust pga detta.

Ang den HM GM och BO så är båda bekanta till utseende ifrån webben, kan dock inte säga vart ifrån.
(Troligtvis datingsajt)

Ang den huvudmisstänkta GM och dess arbetsplats/arbetsgivare så är arbetsplatsen fylld av kriminellt pack och möjligtvis lite studenter, sen fyller mässorna på Elmia resten.
Arbetsgivaren är en välkänd lokal profil som tappat sin gloria på senare år. Dock förvånar det mig inte om det är han som betalar nämnda resor i utbyte mot "trädgårdsarbete" och att få umgås med en likasinnad.

Skål och God natt. Nu ska jag ut och kika efter Terjes fru
Citera
2013-07-10, 23:39
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Läste i tidningen förut att dom inte förväntade sig svar från proverna förrän nästa vecka?! Vad håller dom på med egentligen. En kvinna är borta, förmodligen mördad, men det tar 3 veckor att få svar från SKL?

IT-problem. Bekräftad tidigare idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Kan det vara så att FH inte varit inblandad mer än att han "gömt" DB hos sej? Att polisen misstänker DB som medhjälpare och inte bara skyddande av brottsling? Att Åklagaren väljer att försöka få DB häktad endast för skydd av brottsling för att inte hamna i samma sits som med AJ?

Tror aldrig AJ skulle åka ifrån IFs läg för att sedan återkomma igen. Tror mer på att DB kom dit med Volvon och att dom tog med sej IF direkt.

Kan stämma.
Förmodligen var det samtalet med PT mellan två och halv tre som utlöste det hela.
Sedan är det tidningsbudet mellan sex och halv sju som inte hade sett något blod. Han stör tankegången något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jo, PT verkar ju vara duktig på att misshandla tjejer, men det är även AJ. Jag tror/hoppas att polisen har synat PT in i sömmarna, konstigt vore det annars.

Så vitt jag vet så har det bara haft ett föhör med PT, vilket jag tycker är konstigt. Skulle gärna kunna vara så att PT kom till Id* på natten (Id* har själv sagt att han är hennes stora kärlek oavsett vad som händer eller vad personer säger) det händer något där?Kanske han och Aj kom i luven och något gick snett, de hjälps åt att få bort henne?!
Citera
2013-07-10, 23:41
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Så har FH:S Sambo, raderat sin profil..
Hon glömde att byta profilbild bara....

Profil finns kvar. Bytt profilbild för ca 4 min sedan.
Citera
2013-07-10, 23:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Kan stämma.
Förmodligen var det samtalet med PT mellan två och halv tre som utlöste det hela.
Sedan är det tidningsbudet mellan sex och halv sju som inte hade sett något blod. Han stör tankegången något.

Vilket tidningsbud?
Vi har redan fått kontrainfo om att det inte fanns något tidningsbud, så två olika källor påstår var sin sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Vi ska nog vara försiktiga med att utesluta detta. Han är nog lagom hotad om nu det skulle stämma att han varit där och bevittnat ngt.

Jag skrattar så gott varje gång jag läser en mening som denna. Hotad? Av vem?? Kvinnomisshandlaren AJ? Hans tuffa polare som sitter häktade nu?

Hot från dem är inte mycket att ta på allvar om du är en fullt frisk man som har någorlunda känsla i högerhanden och vet hur man slår tillbaka om någon skulle hoppa på en.

Sen är det inte som så att större oganisationer som HA, Bandidos osv rycker ut och spöar skiten ur vem som helst bara för att en av deras springpojkar fått på käften, dem har bättre saker för sig.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Så vitt jag vet så har det bara haft ett föhör med PT, vilket jag tycker är konstigt. Skulle gärna kunna vara så att PT kom till Id* på natten (Id* har själv sagt att han är hennes stora kärlek oavsett vad som händer eller vad personer säger) det händer något där?Kanske han och Aj kom i luven och något gick snett, de hjälps åt att få bort henne?!

Kallas för alibi, antagligen är hans så pass starkt att de fokuserat på AJ som inte har något alls.
Citera
2013-07-10, 23:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Hade ens sambo hade suttit häktad och man vet att det finns en stor tråd om det så tror jag man hade varit här inne själv och spammat uppdatering på sidan också.

Är det någon teori som inte varit uppe i tråden? Allt från grismat, syra och mat på tre älgar.. ska väl även vara någon som skrev att hon skulle dragit frivilligt och använt sig av djurblod.

Läste i tidningen förut att dom inte förväntade sig svar från proverna förrän nästa vecka?! Vad håller dom på med egentligen. En kvinna är borta, förmodligen mördad, men det tar 3 veckor att få svar från SKL?
En liknande situation uppstod 2011. En kvinna var försvunnen i Spekeröd. Blod hittades i hennes bostad i januari. En man häktades i april. SKL var klara i augusti.
Citera
2013-07-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Varning för all del, det är inget jag förnekar. Men att det har samröre med att han var IFs expojkvän i en vecka (eller hur länge det var?) och någon påstår sig ha sett honom springa från platsen (hur stor är sannolikheten att någon som vet vem han är ska ha varit vaken och just på den platsen vid just det tillfället? Framförallt utan att ha lagt märke till något annat, som t.ex. att en kropp transporterades bort ifrån lägenheten) så finns det inget som binder ihop denna misshandeln med IFs försvinnande.

Varningen har han ju troligtvis fått för att ha bevittnat någon eller varit med på något...och sedan pyst hem på natten...med tanke på att det var helg och att han och hon bor nära och han väldigt centralt så kan många sett honom..om inte annat dom som gjort det isåfall..då vet dom ju i såfall vem dom ska leta efter..och att följa honom en kväll är väl inte speciellt svårt bara att vänta tills han kommer..högst troligt att det varit något sådant...därför vore det intressant med folk som vet om han stod pt nära??eller aj eller d. Eller någon annan i närheten??..

Den enda kopplingen jag kan göra kring alla dessa är en tatuerare som jag vet att tb gillar..undrar om jag inte sett sb där nån gång...och isåfall känner dom övriga denne tatueraren isåfall..då borde ju alla dessa människor stött på varandra nån gång..om det nu är så alltså
Citera
2013-07-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vilket tidningsbud?
Vi har redan fått kontrainfo om att det inte fanns något tidningsbud, så två olika källor påstår var sin sak.

Är det klarlagt att den som hade svenskan på fjärde våningen inte fick någon tidning. Eller bodde inte prenumeranten i den trappuppgången
Citera
2013-07-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Antingen så har tidningen fått fel uppgifter, eller så är det inte SB. BO omnämns i artikeln som "en yngling i äldre tonåren", vilket SB inte är.

Då har de nog fått fel uppgifter eller vrider på texten lite för från en säker källa så är det Sebast*** Ber*str*m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in