2013-07-11, 00:38
Medlem
Min pappa är starkare än din?

Snarare min farfars farfars farfars farfars (..osv) far var starkare än din. Måhända den absolut fånigaste och mest ointressanta kukmätningen någonsin på fb. Och det säger ändå en del.
2013-07-11, 00:46
Medlem
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1044322_698322046849566_2057221484_n.jpg
2013-07-11, 00:46
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Hela bonde-grejen är väll en aning lågvattenmärke kan man tycka. Det är lite som att kalla någon för bög i högstadiet. Även om personen i fråga inte var bög, så sa man det ändå för att försöka reta upp honom.

Det enda anmärkningsvärda och aningen relevanta i diskussionen är väll kanske att Helsingborg faktiskt arrangerade VM i traktorplöjning 1993. Stadens borgmästare sträckte på axlarna till dåtidens media och poängterade att Helsingborg, äntligen, hade fått äran att arrangera ett ''tvättäkta'' världsmästerskap.

Men ja. Bonde hit, bonde dit.
Jag väntar på din rapport om iffiffs övertagande utav Dublin.

Nu skall jag sova dock så ta dig friheten att fundera på det.

Jag säger härmed god natt och önskar er ett kort och smärtfritt liv.
2013-07-11, 00:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Min pappa är starkare än din?

Snarare min farfars farfars farfars farfars (..osv) far var starkare än din. Måhända den absolut fånigaste och mest ointressanta kukmätningen någonsin på fb. Och det säger ändå en del.

I ert fall var det väl snapphanar? Var tog ni vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1044322_698322046849566_2057221484_n.jpg

Coolt.. ni lyckades ännu en gång ta fotot när Norrköpinginte syns, har ni något agg mot dom eller är det någonting annat ni försöker defenda mot?

Akta er alla pekingbor, verkar som söderort är emot er på något sätt!
2013-07-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Coolt.. ni lyckades ännu en gång ta fotot när Norrköpinginte syns, har ni något agg mot dom eller är det någonting annat ni försöker defenda mot?

Akta er alla pekingbor, verkar som söderort är emot er på något sätt!
Part One.
2013-07-11, 01:09
Medlem
vatoss avatar
syns i kallhäll https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1016274_10151713020973955_1532628496_n.jpg
2013-07-11, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatos
syns i kallhäll https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1016274_10151713020973955_1532628496_n.jpg
djurgårNsland eller djurgårDsland.. hur ska ni ha det?
2013-07-11, 01:22
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Den här tråden har spårat ur helt och hållet.

Hade det inte varit lättare att svara på frågorna i de inlägg du citerar? Klart att hela diskussionen är något off, men hade du/ni kunnat svara någorlunda seriöst så hade vi kanske ändå kunnat närma oss någon förklaring kring hela det här bondehatet, och varför det skulle vara så prestigefullt att vara född i Stockholm. Bondehatet har ju trots allt en plats på många av landets läktare, varför diskussionen med lite god vilja kan anses höra hemma i denna tråd.
2013-07-11, 01:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hade det inte varit lättare att svara på frågorna i de inlägg du citerar? Klart att hela diskussionen är något off, men hade du/ni kunnat svara någorlunda seriöst så hade vi kanske ändå kunnat närma oss någon förklaring kring hela det här bondehatet, och varför det skulle vara så prestigefullt att vara född i Stockholm. Bondehatet har ju trots allt en plats på många av landets läktare, varför diskussionen med lite god vilja kan anses höra hemma i denna tråd.
Äh, jag bryr mig inte speciellt mycket om något annat lags supportrar. Tyckte mest det var roligt att elda på stämningen i tråden lite. Det var ju redan så katastrofalt löjligt. Det enda jag tycker är lite löjligt är när småklubbarna rippar saker rakt av, ramsor, slogans (vi pratar mer än att sno någon annans melodi) men det är väl inget de större landsortsklubbarna sysslar med i större utsträckning.
2013-07-11, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Äh, jag bryr mig inte speciellt mycket om något annat lags supportrar. Tyckte mest det var roligt att elda på stämningen i tråden lite. Det var ju redan så katastrofalt löjligt. Det enda jag tycker är lite löjligt är när småklubbarna rippar saker rakt av, ramsor, slogans (vi pratar mer än att sno någon annans melodi) men det är väl inget de större landsortsklubbarna sysslar med i större utsträckning.
Typ som när järnkaminerna snor Bajen Fans "Forza3000"-kampanj rakt av? Håller med.
2013-07-11, 01:45
Medlem
Olympians avatar
Att tala om "bondehat" på läktarna låter för mig som väldigt löjligt. Som HIF:are hatar jag de lag som HIF spelar mot och om de sen råkar vara bönder så kan det hända att det används i ramsorna, men egentligen är det ju bara som det hör till att det ska vara lite fientlig stämning gentemot motståndarna.
Sen kan det egentligen kvitta om det råkar vara en hop göteborgare som låter som sälar eller om det är pedofiler som i mff:s fall, för då anpassar man bara sångerna efter olika förutsättningar. I den kontexten blir heller inte "bönder" ett särskilt grovt uttryck och det räcker gott och väl när man möter lag som Halmstad, Öster och Kalmar, medan det kan tänkas att det blir lite hårdare ord när man möter en klubb av och för pedofiler, som dessutom har mage att ta sig ton och konkurrera med HIF inom vårt skånska rike.
Senast redigerad av Olympian 2013-07-11 kl. 01:51.
2013-07-11, 01:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Typ som när järnkaminerna snor Bajen Fans "Forza3000"-kampanj rakt av? Håller med.
Jag hade mer exempel man sett i Kalmar, Åtvidaberg, Ljungskile i åtanke... Men visst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in