2013-07-10, 23:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Räknas det om man frivilligt flyttat ut från tullarna för man inte tål alla nyinflyttade människor? Jag bor numer på en ö där jag har 400m ner till badstranden och lite som en "gated community"!
Bara för att det är du.
2013-07-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Stockholm är enda staden med tunnelbana i Sverige. Går inte att tävla med sånt, Göteborg och Skåne.
Bara 18.500 biljetter sålda till Hammarby - Örgryte, hade väntat mig mer vid denna tidpunkt.
Om Hammarby Fotboll bara kunde haussa biljettförsäljningen en gnutta hade det varit fler sålda.

Vi har åtminstone fler sålda än oxtokiga och de, som alltid, trogna djurgårdarna!!!
2013-07-10, 23:50
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Om Hammarby Fotboll bara kunde haussa biljettförsäljningen en gnutta hade det varit fler sålda.

Vi har åtminstone fler sålda än oxtokiga och de, som alltid, trogna djurgårdarna!!!
Fläskigt. Och om bajen defendar får de känna på Ohlys vrede.
http://1.bp.blogspot.com/_rjvUI31n4RA/TA6Uo4H9ukI/AAAAAAAADco/3R3cvcwRAbo/s400/ohly+fotboll.jpg
2013-07-10, 23:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Fläskigt. Och om bajen defendar får de känna på Ohlys vrede.
http://1.bp.blogspot.com/_rjvUI31n4RA/TA6Uo4H9ukI/AAAAAAAADco/3R3cvcwRAbo/s400/ohly+fotboll.jpg

Haha, är den där bilden från peking borta något år då han fick mongoryck delux för att det brändes bengaler?
2013-07-10, 23:54
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Har du bönder 150 år tillbaka i släktträdet är du väl per definition bonde?

Aha. Så p.g.a. att morsans fars farfar sysslade med jordbruk för 150 år sedan så är jag "per definition" bonde? Hör alla här inne till adelsätter? Eller kan det vara så att även några av dina förfäder sysslade med jordbruk, varför du i sådana fall "per definition" är bonde?
Senast redigerad av Cruachan 2013-07-11 kl. 00:05.
2013-07-10, 23:54
Medlem
kratans avatar
Fan vad DIF:s uppdatering angående premiärförsäljningarna är sega. Verkar som de uppdaterar typ 3ggr i veckan.

http://soderfamiljen.wordpress.com/about/ Kännetecken för en bajare? framkommer dock inte i texten om han håller på Leksand.
Senast redigerad av kratan 2013-07-11 kl. 00:04.
2013-07-11, 00:02
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Haha, är den där bilden från peking borta något år då han fick mongoryck delux för att det brändes bengaler?
Jupp, Ohly är felknullad i huvudet de lux men han bjuder på skratt och det skall han fittballe ha cred för, jag har träffat henom i mitt yrke och han brinner verkligen för arbetarföreningen DIF.

Det är dock en smula oroande att tomtar som henom inte sitter på psyk utan har möjlighet att påverka vår samtid.
2013-07-11, 00:10
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Aha. Så p.g.a. att morsans fars farfar sysslade med jordbruk för 150 år sedan så är jag "per definition" bonde? Hör alla här inne till adelsätter? Eller kan det vara så att även några av dina förfäder sysslade med jordbruk, varför du "per definition" är bonde?
Läs en bok din jävla fittmynning. Prova släktforska. Självklart har inte äkta Stockholmare smutsat ner händerna i åkrar eller stoppat in näven i kor.

Det handlar inte om adel, det handlar om bördsrätt.

Jävla bonde.
2013-07-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Läs en bok din jävla fittmynning. Prova släktforska. Självklart har inte äkta Stockholmare smutsat ner händerna i åkrar eller stoppat in näven i kor.

Det handlar inte om adel, det handlar om bördsrätt.

Jävla bonde.

Vad gjorde ni Stockholmare då? Om ni nu inte var adel. Sög ni kuk?

Själv var vi äckliga sjömän som rensade fisk.

Nog om detta nu! Hur tror ni att sångerna blir för bajare/djurgårdare på tele2 om man jämför med Friends?
2013-07-11, 00:24
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Aha. Så p.g.a. att morsans fars farfar sysslade med jordbruk för 150 år sedan så är jag "per definition" bonde? Hör alla här inne till adelsätter? Eller kan det vara så att även några av dina förfäder sysslade med jordbruk, varför du i sådana fall "per definition" är bonde?
Den här tråden har spårat ur helt och hållet.
Senast redigerad av cst 2013-07-11 kl. 00:40.
2013-07-11, 00:34
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Vad gjorde ni Stockholmare då? Om ni nu inte var adel. Sög ni kuk?

Själv var vi äckliga sjömän som rensade fisk.

Nog om detta nu! Hur tror ni att sångerna blir för bajare/djurgårdare på tele2 om man jämför med Friends?
Herre gud, läs en bok så kanske det klarnar lite. En liten ledtråd är dock att du läser din släkts skattebok. Ni rensade fisk och vi beskattade er, vi vet att ni var äckliga sjömän.

Det är fan nära att man ger upp av all jävla idioti i denna tråd, är ni helt jävla obildade?
2013-07-11, 00:38
Medlem
UMs avatar
Hela bonde-grejen är väll en aning lågvattenmärke kan man tycka. Det är lite som att kalla någon för bög i högstadiet. Även om personen i fråga inte var bög, så sa man det ändå för att försöka reta upp honom.

Det enda anmärkningsvärda och aningen relevanta i diskussionen är väll kanske att Helsingborg faktiskt arrangerade VM i traktorplöjning 1993. Stadens borgmästare sträckte på axlarna till dåtidens media och poängterade att Helsingborg, äntligen, hade fått äran att arrangera ett ''tvättäkta'' världsmästerskap.

Men ja. Bonde hit, bonde dit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in