2013-07-11, 00:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.flashback.org/sp44255166

Hm, om han är GM så hoppas jag att han blir inburad på livstid. Både samhället och framtida brottsoffer skulle tjäna multum på det.
Citera
2013-07-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Det gäller väl bara om man hörs som misstänkt för brott.

Den som hörs upplysningsvis är väl endast 6 tim eller har jag blandat ihop något nu?
Du blandar ihop det.
Citera
2013-07-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Det rånas folk i den parken så frekvent att kommunen röjt sly och buskar och installerat belysning i buskagen bredvid gångbanan. Ska man spöa någon i den stan så är det ett utmärkt ställe att göra det på.

Sedan är det inte så att polisen sitter på station och väntar på larm. Dom kan lika gärna vara 20min bort...
Så du anser inte att det löper en minimal chans att polisen skulle kunna köra förbi där hyfsat ofta då?
Citera
2013-07-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag frågade ingenting om ditt nick jag frågade om själva benämningen Trestad då jag har hört den tidigare.

Nej du får tycka precis vad du vill om AJ, socialdemokraterna, Kina och vad du vill, kan knappast bry mig mindre.

Vem har snackat om troll?

Jag hänger inte upp mig på någonting alls, jag svarar bara på saker som jag tycker är kul att svara på då folk här inne verkar ha alldeles för överdriven respekt för WT pack som AJ och hans vänner.

Trestad= Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla

Tvåstad= trollhättan , vänersborg

Fyrstad= trollhättan, vänersborg, uddevalla, lysekil
Citera
2013-07-11, 00:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
PT kan inte ha ringt SB för kolla till AJ efter bråket över telelinjen,SB såg nått och skynda sig där ifrån...Känns som trolig teori om nu SB försöks tystas
Det knepiga är i så fall att det inte skett tidigare?
Sen är det ju inte hela världen just nu om någon sett AJ på brottsplatsen eller inte. För det avsnittet känns han tillräckligt insyltad i, som det är. Det är ju dumpningsplatsen som är hans/deras primära riskobjekt. Skulle SB kunnat ha kännedom om den? Och börjat snacka i så fall?
Fan, nu drogs jag in i SB-caset mot min vilja
Citera
2013-07-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Så du anser inte att det löper en minimal chans att polisen skulle kunna köra förbi där hyfsat ofta då?

Nej, det ligger på baksidan av polishuset med enbart gångvägar.
Enda gången polisen är närvarande där är när dom specifikt åker dit (på grusade gångvägar)
Citera
2013-07-11, 00:51
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Då hade inte den adressen alls, nämnts i pressen.
Bara att "Ett vittne observerade vid 15-tiden på söndagen blodspår i en trappuppgång på Dannebacken i Västra delen av Trollhättan. De ledde in i en lägenhet där ytterligare blodspår hittades.
Varför fråga om det var Östra Margaretavägen ???

Östra Margaretav. är dock den mest populerade gatan på Dannebacken och jag hade nog också chansat på den, främst med anledningen till att det inte finns sådär jättemånga trappuppgångar i området. Främst är det villor och radhus, med enstaka undantagsfall. Av dessa undantagsfall skulle jag påstå att berört område också var mest troligt. Mig veteligt är det enbart Ö. Margaretav. och Halvors väg som har gatunummer över 100, och då går halva gatan in i Halvorstorp.

Alternativa lägenhetsområden jag skulle misstänkt skulle vara Viggen, men det är ju knappast några trappuppgångar, då det är tvåvåningslägenheter med trappan på utsidan.
Citera
2013-07-11, 00:52
Medlem
Finns det någon verifiering på att denne SB, som åkte på däng ikväll, skulle varit i eller omkring BO:s lägenhet när AJ var där. Det skulle kunna ändra hela scenariot i så fall.
Citera
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Håller fullständigt med dig om S.B men att göra detta just nu och 100 meter från polishuset är minst sagt strange.

Det händer mycket i Hjortmosseparken så närheten till polishuset avskräcker få...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Kolonilotterna i Lextorp är väl högst intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
skrev igår att jag antog att B.O ligger på mark enbart täckt av något. för att invänta djur.

Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Nä, sniglar..

Fick lite associationer här... Kolonilotter, mark enbart täckt av något och sniglar = kompost?
Eftersom jag vet hur det kan gå till med MP, så kan jag nog svära på att ingen har kolla igenom en kompost, och där är det naturligt med flugor så ingen skulle märka det.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Fuchsbau 2013-07-11 kl. 00:57.
Citera
2013-07-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
Östra Margaretav. är dock den mest populerade gatan på Dannebacken och jag hade nog också chansat på den, främst med anledningen till att det inte finns sådär jättemånga trappuppgångar i området. Främst är det villor och radhus, med enstaka undantagsfall. Av dessa undantagsfall skulle jag påstå att berört område också var mest troligt. Mig veteligt är det enbart Ö. Margaretav. och Halvors väg som har gatunummer över 100, och då går halva gatan in i Halvorstorp.

Alternativa lägenhetsområden jag skulle misstänkt skulle vara Viggen, men det är ju knappast några trappuppgångar, då det är tvåvåningslägenheter med trappan på utsidan.
Tja. När det var brand här hos mig, skrev pressen "ett parhus" Då bor ändå jag i ett trevånings hyreshus...
Citera
2013-07-11, 00:55
Medlem
svenyngves avatar
Vad har vi för fakta om SB på mordkvällen/natten?

Har han varit hos polisen (troligt) men någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in