2013-07-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
AJ hade säkert sett den enkla lösningen, för sin egen del, att gräva i anslutning till FH's gård, som han i dåläget inte ser som direktkopplad till honom eller bilen. Frågan är hur FH ställt sig till det?
Tror med att F.H kan vara den hetaste kandidaten till att söka omkring då han är ytlig bekant med A.J men bra vän med D.B. Förmodligen trodde dom att F.H aldrig skulle kunna bli inblandad är min känsla.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag tycker det är intressant hur AJ manipulerar sin omgivning i detta fall TB, han är väldigt mån om att berätta om bråket i telefon med PT, detta kanske förklarar TB desperata försök att misstänkliggöra PT.

Citat:
"Jag o DB dejtade för längesedan har inte träffat DB på över ett år. Blod i trappen fick jag veta precia som alla andra genom TTELA att IF bråkade med PT vet jag för jag pratade i telen med AJ på söndah förmiddag därav att polisen tog in mig".
Stod det inte i tidningen att det var AJ och PT som bråkade?
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Men då faller ju hans egen utsaga om att han inte visste hon var försvunnen.

ja det klart han visste, han var den förste som visste !! Alla vet att han visste men problemet är att det måste gå att bevisa. Ett sätt att hålla sig "ovetande" är att stänga av telefonen eller vägra att svara lagom till allt drog igång.
Citera
2013-07-10, 15:10
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Jag tror mig förstå VAR du tänker söka. Hoppas inte att kroppen ligger där om gm följer tråden och blir oroad. För då får du kanske oönskat sällskap.

Liten chans att jag hittar rätt och en liten chans att gm vågar sig tillbaka till kroppen.
Den chansen får jag ta
Citera
2013-07-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jaså, är de ex? Det hade jag ingen aning om. Trodde DB och TB var ex. Nej, jag har ingen som helst kontakt med mina ex. Trodde de bara var väldigt bra vänner.
Läste i en blogg, att hon "tuggat i sig" båda två...
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Nej. Så varför ska du ut och leta, om AJ nu har gömt I där ingen någonsin kan hitta henne?

Eller snarare: VAR har du tänkt att leta?

Jag har gett upp själv. Tänker inte engagera mig mer med MP. Helt meningslöst, och tragiskt att vissa människor förstör en familj och skadar andra så mycket.
Jag förstår att han njuter av det...men han är också skadad, antagligen sen han var barn. Stackars AJ...

Jag hade inte velat att folk gett upp sökandet ifall det var min dotter det gällde och givetvis avslöjar jag ju inte innan vart jag ska. Vore ju idiotiskt.
Citera
Medlem
Ju mer lögner A.J håller på med desto mer misstänkt blir han. Ville bara tillägga det
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondie77
Jag skrev tidigt i tråden om stugan i strömstad, personligen tror jag det är högst troligt att hon kan ha gömts där. Miggafriss blogg stängdes ner så fort GM släpptes och det enda i bloggen som jag tyckte kunde varit värt för honom att dölja var stugan. Eftersom mördare tenderar att dumpa kroppen på platser dom känner till vore även stugan perfekt. Inte många här höll med mig dock och många verkade tycka GM inte vore tillräckligt smart för em sådan manöver men jag tror der är farligt att tro att folk inte är smarta bara för att dom har korkade åsikter och går igång på att slå tjejer. Tror man måste vara mer oppensinnad än så och inte fastna vid att GM minsann är för dum i huvudet för att gömma hennes kropp väl. Bilen brändes nog knappast där BO finns. Hade dessa killar varit helt korkade hade hon nog hittats nu. MP borde mobilsera ett sök vid stugan vid sidan av att dom söker i trollhattetrakten. Finns väl mpfolk i strömstad med!
Jag håller med dig. Om det var dit de åkte, är ju alla sökinsatser i närområdet meningslösa.
Men polisen kan ju ha koll på deras färdrutt och avrått från att söka där.
Det betyder ju inte att omlastning kan ha skett, och dumpning skett vid annan tidpunkt än polisen ev. tror. Så man ju inte utesluta någon misstänkt plats, tyvärr...
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Men F.H ju inblandad och där har du en koppling. Inte omöjligt men våghalsigt.

Men du sa ju att ingen kan hitta henne utom djuren som skall äta henne. Menade du då maskar?
Citera
2013-07-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Liten chans att jag hittar rätt och en liten chans att gm vågar sig tillbaka till kroppen.
Den chansen får jag ta
Lycka till. Var försiktig. Som sagt man vet aldrig vad som finns eller hittas
Citera
2013-07-10, 15:13
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Ju mer lögner A.J håller på med desto mer misstänkt blir han. Ville bara tillägga det

Det är svårare att hålla koll på alla lögner man sagt också, får hoppas att han snart tabbar sig och råkar försäga sig.
Citera
2013-07-10, 15:14
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Men du sa ju att ingen kan hitta henne utom djuren som skall äta henne. Menade du då maskar?

Nä, sniglar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in