2013-07-11, 00:27
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad för slags information skulle SB kunna tänkas sitta på som gör det värt att skrämma honom till tystnad?

Kan vara så att han var i BOs lägenhet och vet vad som har hänt, ryktet säger att han sprang från platsen under natten..

Eller så är det BOs farsa som försöker få fram sanningen....

Hur som helst nu händer det nåt!
Senast redigerad av Peacean 2013-07-11 kl. 00:31.
Citera
2013-07-11, 00:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Finns det någon som kopierat av DB:s sida. Den verkar minska i omfång...
Citera
2013-07-11, 00:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag skrev en liten redovisning av ett tänkbart scenario men det slogs ner eftersom dessa två killar inte känner varandra (ja jag ska inte skriva initialer, för jag rör bara till det).... måste kolla
Man behöver inte känna varandra för att se varandra. Jag ser folk jag inte känner varenda dag.
Citera
2013-07-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
007trestad: Är du rädd för personerna i fråga eftersom du inte vågar säga någonting?

PS! Varför kallas det för Trestad?

Nej det kan jag inte påstå..och jag har inga större problem kring saker och ting heller..däremot är jag rätt intresserad av det du skriver..om du tycker en sak om aj fine..men för Guds skull så behöver jag inte tycka det för att du gör det..grejen med att en som varit inloggad sedan 07 skulle vara ett troll!!..hmm ja du hörde rätt...grejen är att du hänger upp dej för mycket på andra personer här inne när vi fokuserar på ett olöst mord troligtvis...för det andra så är inte min vision att sitta och chatta med dej här inne utan att spekulera vidare kring det som hänt..och mitt nick har väl för fan inte du med att göra varför jag heter???..
Citera
2013-07-11, 00:29
Medlem
Måste faktiskt betona det att A.J inte behöver ha sett S.B på plats utan det räcker att läsa denna tråd för att bli nojjig om ev ögonvittne.
Citera
2013-07-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Hur ligger/låg det till mellan IF och det minsta barnets far? Var de överens om vem som skulle vara vårdnadshavare för barnet, eller förelåg där en tvist?

Om AJ först bråkar med pappan (har tappat initialerna så använder hellre "pappan" än rör ihop det), och sedan säger "nu ska jag pussa på din son" för att sedan slänga på luren, så hade jag blivit helt skogstokig om jag var pappan. Hade jag varit våldsbenägen med impulssvårigheter (vilket verkar vanligt förekommande i den här kretsen) hade jag åkt dit direkt och gjort något knasigt.

Är pappan kompis med SB, som sägs har varit på platsen? Kan SB isåfall blivit skickad, om det var så att pappan inte hade möjlighet?

Jag tycker AJ känns given som det primära spåret, naturligtvis. Men jag har hela tiden tyckt att SB hängt lite löst i sammanhanget. Nu har jag inte läst varenda inlägg i tråden, men försökt hänga med, och jag har inte sett att vi fått klart för oss vad SB gjorde på platsen. Är SB mer troligt lojal mot AJ eller pappan?

Slutligen funderar jag på blodet i trapphuset. Bilden som visats från lokaltidningen tycker jag inte ser extremt blodig ut. Jag ser ju dropparna närmast kameran, men längre bord från linsen vet jag inte vad som är utsmetat blod alternativt olika nyanser i stengolvet. Baserat på en enda bild, som inte är jättetydlig - jag tror inte jag som granne hade slagit larm för blodet i trappen. Ungar ramlar och slår sig hela tiden. Men om det nu var så att hissen var helt nedsölad med blod, då är det en annan femma, kanske. Min default är nog att larma när man ser att något händer. Jag funderar på det här eftersom jag som alla andra undrar över tidpunkterna.

Ursäkta om jag uppfinner hjulet igen, det är en stor tråd.

Jag vill minnas något i dom tidiga artiklarna att trapphuset var grovstädat efter polisens avspärrning hävts och innan ttela fotade.
Ttela har tyvärr för vana att redigera redan publicerade artiklar.

Någon som har kontakter hos ttela som kan höra sig för?
Citera
2013-07-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
En liten juridisk fråga... Säg att jag blir inkallad till förhör klockan 10. Kan polisen då hålla mig kvar flera timmar eller måste de göra ett anhållande först? Eller kan jag bara gå när jag vill och därmed bli sittande flera dygn om polisen frågar på och jag aldrig säger att jag vill gå?

Frågan är inte off topic.
2X6 timmar.
Citera
2013-07-11, 00:30
Medlem
Jag gillar teorierna. En del verkar helt logiska. Men om man ska bli lite negativ här. Kan det helt enkelt inte vara så att det kan vara något med S.B:s brokiga förflutna att göra? Kan tänka mig en hel del människor har ett ont öga till den där snubben. Så det behöver inte alls ha något med det förmodade mordet att göra. Känns som att om det nu är A.J som "beställt" detta att han är väldigt väldigt korkad. Polisen lär plocka in han för minsta förseelse. Jag tror inte han är så dum att han utsätter sig för det.
Citera
2013-07-11, 00:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kanske var på BP och såg brottet och GM.

Tror du att GM verkligen är så mäktig och farlig att det får SB att hålla tyst? Än har det inte framkommit nåt som tyder på att misstänkt GM skulle vara en tungviktare direkt.
Citera
2013-07-11, 00:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Finns det någon som kopierat av DB:s sida. Den verkar minska i omfång...
Jo, någon anonym medmänniska. http://img22.imageshack.us/img22/1697/7ty.pdf
Citera
2013-07-11, 00:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du att GM verkligen är så mäktig och farlig att det får SB att hålla tyst? Än har det inte framkommit nåt som tyder på att misstänkt GM skulle vara en tungviktare direkt.
Vem säger att det är AJ som ligger bakom misshandeln? Det kan vara någon annan som är GM.
Citera
2013-07-11, 00:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp44255166
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in