2013-07-11, 00:19
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Vars mekar dom med bilarna och har dom någon raggar/fest/bastuklubb

Här kanske?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hogerextremister-intar-vara?rm=print
Citera
2013-07-11, 00:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Och jag har andra erfarenheter och underlag för mina åsikter. Så kan det vara.
Nu vill jag dock förtydliga att HA och liknade grupper är inget JAG fört på tapeten, det var du.

Ja att AJ är feg som stryk och föredrar att slå tjejer, som oftast är fysiskt svagare, är inget jag förnekar. Men att få några andra småkriminella undersåtar (tänk inte HA nu) att skrämma SB är väl inget som skulle hindra honom. Han vill ju undvika att fällas för mord/dråp.

Vad för slags information skulle SB kunna tänkas sitta på som gör det värt att skrämma honom till tystnad?
Citera
2013-07-11, 00:21
Medlem
Tiden som de här snillena hade på sig verkar vara från det utlösande samtalet med PT och fram till strax före AJ: samtal med TB.
Med reservation för det här förb. tidningsbudet.
Finns det ingen som kan en gång för alla bekräfta eller dementera detta.
Fick han eller hon på fjärde våning sin söndagsupplaga av svenskan?
Citera
2013-07-11, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad för slags information skulle SB kunna tänkas sitta på som gör det värt att skrämma honom till tystnad?
Han kanske var på BP och såg brottet och GM.
Citera
2013-07-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Skulle det vara något försök till förolämpning att en som är reggad juli 2013 och endast har skrivit i en tråd (denna) kallar någon reggad 2007 (som uppenbarligen har skrivit i flera olika trådar) för troll?

Som du själv säger är han en kaxig yngling som ser upp till badboys. Är inte det motiv så det räcker för att vilken grupp som helst skulle vilja ge han på moppo för att dem stör sig på honom?

Du verkar fortfarande inte förstå? Om vi leker med tanken att jag hade sett t.ex. AJ för en månad sedan då hade jag inte sett/vetat att det var AJ, då jag inte visste hur han såg ut innan detta fallet. Tror du att sannolikheten är så stor att någon som känner igen SB och kan placera honom ska ha lyckats se honom springa iväg i mörkret och vara helt säkra på att det är han? Speciellt när man tänker på att ingen ens har lagt märke till att varken AJ har lämnat lägenheten eller att någon/några har fraktat bort en kropp (levande eller död) ifrån lägenheten.

Jag kan lika gärna säga att jag sett dig bära ut en död kropp och köra iväg i en Volvo S40. Jag vet inte hur du ser ut, jag har bara ditt namn och att du har någon form av koppling till IF. I själva verket var det ju jag som utförde brottet men jag måste ju köpa tid för att kunna röja bevis och prata folk tillrätta, eller hur?

Ja jag förstår hur du menar Absolut..och en helgnatt i thn så tror jag chans är väldigt stor att någon som känner till sb kan ha sett honom ja.

Sedan är det ju lite skillnad på klockslag antagligen mellan sb springer och aj håller på lik..troligtvis iallafall...för vad jag menade är inte att jag tror att sb var med utan snarare skulle till if för att kolla eller liknade. Och hörde såg nåt som gjorde honom rädd och sprang därifrån..sedan detta med att någon kan ha sett honom springa därifrån är för mej ingen konstighet om du bor högst upp i huset och nån springer ut på gatan kan man se det men om dom packar in någon nära entrén så ser du ej rakt ner..och det är ju inte heller säkert att det är vid samma tid det har hänt därför kanske någon drack kaffe och såg sb för att sedan ta en dusch och missa packningen..typ så tänker jag kring det
Citera
2013-07-11, 00:23
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Hur ligger/låg det till mellan IF och det minsta barnets far? Var de överens om vem som skulle vara vårdnadshavare för barnet, eller förelåg där en tvist?

Om AJ först bråkar med pappan (har tappat initialerna så använder hellre "pappan" än rör ihop det), och sedan säger "nu ska jag pussa på din son" för att sedan slänga på luren, så hade jag blivit helt skogstokig om jag var pappan. Hade jag varit våldsbenägen med impulssvårigheter (vilket verkar vanligt förekommande i den här kretsen) hade jag åkt dit direkt och gjort något knasigt.

Är pappan kompis med SB, som sägs har varit på platsen? Kan SB isåfall blivit skickad, om det var så att pappan inte hade möjlighet?

Jag tycker AJ känns given som det primära spåret, naturligtvis. Men jag har hela tiden tyckt att SB hängt lite löst i sammanhanget. Nu har jag inte läst varenda inlägg i tråden, men försökt hänga med, och jag har inte sett att vi fått klart för oss vad SB gjorde på platsen. Är SB mer troligt lojal mot AJ eller pappan?

Slutligen funderar jag på blodet i trapphuset. Bilden som visats från lokaltidningen tycker jag inte ser extremt blodig ut. Jag ser ju dropparna närmast kameran, men längre bord från linsen vet jag inte vad som är utsmetat blod alternativt olika nyanser i stengolvet. Baserat på en enda bild, som inte är jättetydlig - jag tror inte jag som granne hade slagit larm för blodet i trappen. Ungar ramlar och slår sig hela tiden. Men om det nu var så att hissen var helt nedsölad med blod, då är det en annan femma, kanske. Min default är nog att larma när man ser att något händer. Jag funderar på det här eftersom jag som alla andra undrar över tidpunkterna.

Ursäkta om jag uppfinner hjulet igen, det är en stor tråd.
Dem har bråkat under lång tid men enligt uppgifter från PT ska dem ha försökt lappa ihop deras förhållande till en mer vänskaplig relation för barnets skull.

Enligt uppgifter från PT var han nästan på väg att åka men han stoppades av släktingarna som han befann sig tillsammans med den natten.

Nej, PT och SB är inte kompisar enligt uppgifter i tråden.

Att SB befunnit sig på platsen är alltså bara rykten. Det finns inget bekräftat av detta och det är nog ganska tveksamt att någon ens kontaktat polisen om saken. För övrigt har dem redan förhört SB, gjordes samma kväll som försvinnandet uppdagades, och han har inga som helst misstankar mot sig.

Det sägs att många har varit bortresta den helgen i det trapphuset. Därav kan det vara en anledning till att blodet inte upptäckts. Kanske inte alla där som varken går in eller ut i trapphuset förrän runt 12-tiden på dagen även om de vaknar tidigare.
Citera
2013-07-11, 00:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan vara så att han upplåtit fastigheten åt DB och AJ som gömsle, medan han själv bott ute i Flakeberg hos tjejen. Det är skyddande av brottsling det också och kanske därför han häktades så snabbt. Hans fall var glasklart, men de kan ha mer på honom som inte fallit rätten i smaken.
AJ och DB tyckte nog det var ett säkert place utan att fråga FH också
Kan de vara så elaka att de lagt IF där utan att berätta det för IF? För jag tror inte han är informerad om var hon finns. Skulle väl vara en dum fråga, om man får förvara eller gräva ner en kropp, då man troligtvis får ett nej till svar, samt en till som ska bevara en hemlighet?
Citera
2013-07-11, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns ju en möjlighet även om inte S.B varit där att A.J fått den uppfattningen att S.B sett någonting utan att A.J själv ska ha lagt märke till S.B.
Typ att S.B gömt sig utanför när dom lastade B.O in i en bil.
Citera
2013-07-11, 00:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Välkommen till flashback, folk är mer intresserade av I*s uppväxt
Det är Allers i modern tappning. Tack och lov förekommer det en hel del intressanta uppgifter i PM som gör det hela spännande

Synd att du inte delar med dig till oss Allersmedlemmar som mestadels diskuterar Id*s uppväxt.
Citera
2013-07-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tror mest att SB kaxat sig lite för mycket och hans tonårskamrater som är smygnazzar läxat upp honom. Alternativt är det ungdomsgänget som redan innan vandaliserat o haft sig ikväll och nu gått på stan för att leta någon som var skinnhuvud för o få slå ner. Om jag ska tolka husbywannabesen så hade de invandrarbakgrund och vad kan inte då vara mer trevligt än att få möta en ensam tanig skinnskalle o sparka lite på.

Däremot blir jag förundad över att folk lyckas maskera sig mitt på ljusa dagen utan fler vittnesmål om var de tagit vägen osv. Hade ju lika gärna kunnat bli tagna för att vara rånare.

Jag skulle inte bli förvånad om det är några som inte gillar nassar som blivit inspirerade av den här tråden. Liknande individer har ju varit aktiva på kronogården under dagen.
Vi har ju levererat SB på silverfat i så fall.
Från hjortmosseparken kan man försvinna i en mängd riktningar och ev maskering fimpar man redan efter 30 meter.
Citera
2013-07-11, 00:26
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja jag förstår hur du menar Absolut..och en helgnatt i thn så tror jag chans är väldigt stor att någon som känner till sb kan ha sett honom ja.

Sedan är det ju lite skillnad på klockslag antagligen mellan sb springer och aj håller på lik..troligtvis iallafall...för vad jag menade är inte att jag tror att sb var med utan snarare skulle till if för att kolla eller liknade. Och hörde såg nåt som gjorde honom rädd och sprang därifrån..sedan detta med att någon kan ha sett honom springa därifrån är för mej ingen konstighet om du bor högst upp i huset och nån springer ut på gatan kan man se det men om dom packar in någon nära entrén så ser du ej rakt ner..och det är ju inte heller säkert att det är vid samma tid det har hänt därför kanske någon drack kaffe och såg sb för att sedan ta en dusch och missa packningen..typ så tänker jag kring det
Så folk sitter alltså och tittar ut genom sina fönster mitt i natten, samtidigt som dem dricker kaffe och därefter tar sig en dusch?

God natt
Citera
2013-07-11, 00:26
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kanske var på BP och såg brottet och GM.

Jag skrev en liten redovisning av ett tänkbart scenario men det slogs ner eftersom dessa två killar inte känner varandra (ja jag ska inte skriva initialer, för jag rör bara till det).... måste kolla

Edit: SB och PT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in