Citat:
Ursprungligen postat av
D12
Hur ligger/låg det till mellan IF och det minsta barnets far? Var de överens om vem som skulle vara vårdnadshavare för barnet, eller förelåg där en tvist?
Om AJ först bråkar med pappan (har tappat initialerna så använder hellre "pappan" än rör ihop det), och sedan säger "nu ska jag pussa på din son" för att sedan slänga på luren, så hade jag blivit helt skogstokig om jag var pappan. Hade jag varit våldsbenägen med impulssvårigheter (vilket verkar vanligt förekommande i den här kretsen) hade jag åkt dit direkt och gjort något knasigt.
Är pappan kompis med SB, som sägs har varit på platsen? Kan SB isåfall blivit skickad, om det var så att pappan inte hade möjlighet?
Jag tycker AJ känns given som det primära spåret, naturligtvis. Men jag har hela tiden tyckt att SB hängt lite löst i sammanhanget. Nu har jag inte läst varenda inlägg i tråden, men försökt hänga med, och jag har inte sett att vi fått klart för oss vad SB gjorde på platsen. Är SB mer troligt lojal mot AJ eller pappan?
Slutligen funderar jag på blodet i trapphuset. Bilden som visats från lokaltidningen tycker jag inte ser extremt blodig ut. Jag ser ju dropparna närmast kameran, men längre bord från linsen vet jag inte vad som är utsmetat blod alternativt olika nyanser i stengolvet. Baserat på en enda bild, som inte är jättetydlig - jag tror inte jag som granne hade slagit larm för blodet i trappen. Ungar ramlar och slår sig hela tiden. Men om det nu var så att hissen var helt nedsölad med blod, då är det en annan femma, kanske. Min default är nog att larma när man ser att något händer. Jag funderar på det här eftersom jag som alla andra undrar över tidpunkterna.
Ursäkta om jag uppfinner hjulet igen, det är en stor tråd.
Dem har bråkat under lång tid men enligt uppgifter från PT ska dem ha försökt lappa ihop deras förhållande till en mer vänskaplig relation för barnets skull.
Enligt uppgifter från PT var han nästan på väg att åka men han stoppades av släktingarna som han befann sig tillsammans med den natten.
Nej, PT och SB är inte kompisar enligt uppgifter i tråden.
Att SB befunnit sig på platsen är alltså bara rykten. Det finns inget bekräftat av detta och det är nog ganska tveksamt att någon ens kontaktat polisen om saken. För övrigt har dem redan förhört SB, gjordes samma kväll som försvinnandet uppdagades, och han har inga som helst misstankar mot sig.
Det sägs att många har varit bortresta den helgen i det trapphuset. Därav kan det vara en anledning till att blodet inte upptäckts. Kanske inte alla där som varken går in eller ut i trapphuset förrän runt 12-tiden på dagen även om de vaknar tidigare.