2013-07-10, 23:50
Medlem
panzertaxs avatar
Tror mest att SB kaxat sig lite för mycket och hans tonårskamrater som är smygnazzar läxat upp honom. Alternativt är det ungdomsgänget som redan innan vandaliserat o haft sig ikväll och nu gått på stan för att leta någon som var skinnhuvud för o få slå ner. Om jag ska tolka husbywannabesen så hade de invandrarbakgrund och vad kan inte då vara mer trevligt än att få möta en ensam tanig skinnskalle o sparka lite på.

Däremot blir jag förundad över att folk lyckas maskera sig mitt på ljusa dagen utan fler vittnesmål om var de tagit vägen osv. Hade ju lika gärna kunnat bli tagna för att vara rånare.
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag skrattar så gott varje gång jag läser en mening som denna. Hotad? Av vem?? Kvinnomisshandlaren AJ? Hans tuffa polare som sitter häktade nu?

Hot från dem är inte mycket att ta på allvar om du är en fullt frisk man som har någorlunda känsla i högerhanden och vet hur man slår tillbaka om någon skulle hoppa på en.

Sen är det inte som så att större oganisationer som HA, Bandidos osv rycker ut och spöar skiten ur vem som helst bara för att en av deras springpojkar fått på käften, dem har bättre saker för sig.

Jag skrattar hjärtligt tillbaka. Du verkar lite förvirrad. JA, SB skulle enl min teori vara hotad av AJ (direkt el indirekt). Det är några springpojkar som fått i uppgift att spöa på honom litegrann för att påminna om att han ska vara tyst om det han vet och ev sett.

Det sista du nämner får jag inte ihop till ngt vettigt alls.. "för att en av deras springpojkar fått på käften" Hur tänker o menar du där? Har heller inget nämnt om HA el dylika gäng, men skulle nu AJ ha kontakter inom ngn av dess västgäng så skulle de faktiskt utan större tvekan hjälpa honom att tysta en spenslig kille som kanske vet för mkt. Men nej, jag tror det är annat slödder som spöat SB, men absolut på gm´s beordran. Frågor på det?
Senast redigerad av MrsLibra 2013-07-10 kl. 23:53.
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En liknande situation uppstod 2011. En kvinna var försvunnen i Spekeröd. Blod hittades i hennes bostad i januari. En man häktades i april. SKL var klara i augusti.

Men när dom tog blodprover i Caroline Stenvalls mördares bil fick dom svar samma dag på em

Källa
P3 dokumentär
Mordet på Caroline Stenvall
Citera
2013-07-10, 23:51
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Är det klarlagt att den som hade svenskan på fjärde våningen inte fick någon tidning. Eller bodde inte prenumeranten i den trappuppgången

Är nog inte klarlagt alls, ingen verkar ha gått till botten med den frågan. Någon sa tidningsbud och sedan sprang alla på tidningsbud utan att riktigt verifiera det.
Citera
2013-07-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Han bor här:

https://maps.google.se/maps?q=Salstad+29,+Gr%C3%A4storp&hl=sv&ie=UTF8&ll= 58.346403,12.597821&spn=0.002871,0.006899&sll=58.3 46544,12.597599&layer=c&cbp=13,349.39,,2,-7.86&cbll=58.346366,12.597674&hnear=SALSTAD+29,+46 7+96+Gr%C3%A4storp&t=h&z=17&panoid=r8Rdek9xFtvhuVE gmd3t7Q

Du kan ju titta dig omkring, dock såg jag att han hade lagt nytt tegel på taket när jag förstorade rucklet. Han fyller 32 om 8 dagar. Blir nog en fängslande tillställning..

Han bor inte där, han äger det huset men han bor i Flakeberg.
Citera
Medlem
svenyngves avatar
På AJs Facebook fick han beröm av en tjej för hans armband, är det någon som har den bilden?? en bra bit ner på hans tidslinje finner man en lucka där det skulle va en bild men det är ingen, kommentarerna är dock kvar.. Jag skulle vilja ha fram den bilden.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Varningen har han ju troligtvis fått för att ha bevittnat någon eller varit med på något...och sedan pyst hem på natten...med tanke på att det var helg och att han och hon bor nära och han väldigt centralt så kan många sett honom..om inte annat dom som gjort det isåfall..då vet dom ju i såfall vem dom ska leta efter..och att följa honom en kväll är väl inte speciellt svårt bara att vänta tills han kommer..högst troligt att det varit något sådant...därför vore det intressant med folk som vet om han stod pt nära??eller aj eller d. Eller någon annan i närheten??..

Den enda kopplingen jag kan göra kring alla dessa är en tatuerare som jag vet att tb gillar..undrar om jag inte sett sb där nån gång...och isåfall känner dom övriga denne tatueraren isåfall..då borde ju alla dessa människor stött på varandra nån gång..om det nu är så alltså
Då frågar jag dig som såhär:
Vet du vad SB är för typ av person och varför han annars skulle kunna tänkas vara ett hett offer att spöa?
Om svaret är nej så är det lika bra att sluta spekulera. Som jag sa så kan bara en person som känt honom eller vetat vem han var kunnat, ytterst tveksamt om man ser till mörkret på natten, identifiera honom ifall han springer iväg. Använd det sunda förnuftet lite grann, han pekades ut med namn och inte signalement i det där "ryktet".
Citera
2013-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Men när dom tog blodprover i Caroline Stenvalls mördares bil fick dom svar samma dag på em

Källa
P3 dokumentär
Mordet på Caroline Stenvall

"Vilken är handläggningstiden för salivprov på SKL?
Cirka fyra arbetsdagar efter det att salivprovet inkommit till SKL (för 80 procent av proverna). För att salivprovet även ska bli sökt i våra dna-register krävs ytterligare en dag. En eventuell träffrapport redovisas normalt sett omgående elektroniskt till berörda polismyndigheter. "
http://www.skl.polisen.se/kriminalteknik/biologi/fragor-och-svar-om-dna/

Angående problemet som uppstått i dagarna med analysen av dna, se http://kriminalteknik.nu/oregistrerade-dna-profiler/
Senast redigerad av Galeazzo 2013-07-10 kl. 23:55.
Citera
2013-07-10, 23:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
En liten juridisk fråga... Säg att jag blir inkallad till förhör klockan 10. Kan polisen då hålla mig kvar flera timmar eller måste de göra ett anhållande först? Eller kan jag bara gå när jag vill och därmed bli sittande flera dygn om polisen frågar på och jag aldrig säger att jag vill gå?

Frågan är inte off topic.
Citera
2013-07-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Hade ens sambo hade suttit häktad och man vet att det finns en stor tråd om det så tror jag man hade varit här inne själv och spammat uppdatering på sidan också.

Är det någon teori som inte varit uppe i tråden? Allt från grismat, syra och mat på tre älgar.. ska väl även vara någon som skrev att hon skulle dragit frivilligt och använt sig av djurblod.

Läste i tidningen förut att dom inte förväntade sig svar från proverna förrän nästa vecka?! Vad håller dom på med egentligen. En kvinna är borta, förmodligen mördad, men det tar 3 veckor att få svar från SKL?

Jag ställer mig samma fråga, det stod tidigare i ett inlägg att vid "speciella fall" så kan man få snabbare svar men då undrar jag. Vad är sk speciella fall? Här finns inte ens en kropp.
Citera
2013-07-10, 23:56
Medlem
Tomatos avatar
Kan man inte avhandla SB i en egen tråd?
Då är det nog lättare att få fram orsak till händelsen, än att försöka tvinga in den i detta sammanhang. Och om det är relevant för I*as försvinnande kan ju trådarna sammankopplas igen.
Citera
2013-07-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag skrattar så gott varje gång jag läser en mening som denna. Hotad? Av vem?? Kvinnomisshandlaren AJ? Hans tuffa polare som sitter häktade nu?

Hot från dem är inte mycket att ta på allvar om du är en fullt frisk man som har någorlunda känsla i högerhanden och vet hur man slår tillbaka om någon skulle hoppa på en.

Sen är det inte som så att större oganisationer som HA, Bandidos osv rycker ut och spöar skiten ur vem som helst bara för att en av deras springpojkar fått på käften, dem har bättre saker för sig.

Nu finns det ju folk som dock saknar alla spärrar. Du kanske spöar honom utanför krogen en kväll utan problem, men sedan då? En sådan person kan göra vad fan som helst när du minst anar det, speciellt om hans stolthet har tagit stryk.

Folk snöar in sig väldigt mycket på hur muskulösa vissa är osv. Bara för att han spöar sina flickvänner betyder det inte att han är harmlös om man ger honom en anledning att hämnas.

Att inte han har haft ihjäl folk förut har ju varit ren tur och det gäller inte enbart kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in