2013-07-11, 00:14
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det inte 6 timmar? Det var det på stenåldern när jag var ung.

6 timmar de kan hålla en på förhör utan anhållande?
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kommentaren härrör från en bild där AJ lånat en dusch hos någon? och pussar en leksak. På armen har han ett armband med färgglada trädda pluttar, ett barnarmband. Förmodligen inte det som hittats vid brandplatsen.

åå stort tack,, har du tillgång till alla hans bilder på fb? i sådana fall kan du väll söka efter en bild där han bär armband och sedan posta det här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vill du berätta om någon händelse?

Kan tyvärr inte gå in på det då det kanske finns en risk att jag själv var involverad.eller någon jag känner.vem vet??..

Då skulle det kännas ytterst onödigt att skitna ner sig över det för att du är nyfiken...och om det nu är så att du är så säker borde du väl komma ihåg saker också
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Ja med tanke på att jag vet vem han är så kan jag säga att killen är kaxig men lätt att ta ner på jorden av en kille som visar allvar...om han sett nåt så bör man varsko honom och jag tror inte den killen golat pga av att han är en yngling som redan skaffat sig så många tattos och dåliga vänner trots sin ringa ålder...dvs att han ser upp till killar som är tuffa på allvar...och om det då också skulle finnas minsta lilla koppling till honom så försvinner han nog rätt fort...förövrigt är det i te speciellt svårt att se om det är han eller inte om det är vad du menar...lika lätt som att se att aj är aj..elle dB är dB....så jag förstår inte riktigt alls var du är på väg...är du ett troll eller??
Skulle det vara något försök till förolämpning att en som är reggad juli 2013 och endast har skrivit i en tråd (denna) kallar någon reggad 2007 (som uppenbarligen har skrivit i flera olika trådar) för troll?

Som du själv säger är han en kaxig yngling som ser upp till badboys. Är inte det motiv så det räcker för att vilken grupp som helst skulle vilja ge han på moppo för att dem stör sig på honom?

Du verkar fortfarande inte förstå? Om vi leker med tanken att jag hade sett t.ex. AJ för en månad sedan då hade jag inte sett/vetat att det var AJ, då jag inte visste hur han såg ut innan detta fallet. Tror du att sannolikheten är så stor att någon som känner igen SB och kan placera honom ska ha lyckats se honom springa iväg i mörkret och vara helt säkra på att det är han? Speciellt när man tänker på att ingen ens har lagt märke till att varken AJ har lämnat lägenheten eller att någon/några har fraktat bort en kropp (levande eller död) ifrån lägenheten.

Jag kan lika gärna säga att jag sett dig bära ut en död kropp och köra iväg i en Volvo S40. Jag vet inte hur du ser ut, jag har bara ditt namn och att du har någon form av koppling till IF. I själva verket var det ju jag som utförde brottet men jag måste ju köpa tid för att kunna röja bevis och prata folk tillrätta, eller hur?
Citera
2013-07-11, 00:15
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Och jag har andra erfarenheter och underlag för mina åsikter. Så kan det vara.
Nu vill jag dock förtydliga att HA och liknade grupper är inget JAG fört på tapeten, det var du.

Ja att AJ är feg som stryk och föredrar att slå tjejer, som oftast är fysiskt svagare, är inget jag förnekar. Men att få några andra småkriminella undersåtar (tänk inte HA nu) att skrämma SB är väl inget som skulle hindra honom. Han vill ju undvika att fällas för mord/dråp.

AJ lär väl ha span på sig ett tag.
Någon nämnde att han köpte en mobiltelefon med kontantkort. Möjligt att det går att ge sådana order den vägen, men är han verkligen en sådan som folk lyder? Jag har fått för mig att detta är ensamvargar i mångt o mycket. Enstaka vänner med gemensam värderingsgrund, men utspridda över landet.
Citera
Medlem
molamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag skrattar så gott varje gång jag läser en mening som denna. Hotad? Av vem?? Kvinnomisshandlaren AJ? Hans tuffa polare som sitter häktade nu?

Hot från dem är inte mycket att ta på allvar om du är en fullt frisk man som har någorlunda känsla i högerhanden och vet hur man slår tillbaka om någon skulle hoppa på en.

Sen är det inte som så att större oganisationer som HA, Bandidos osv rycker ut och spöar skiten ur vem som helst bara för att en av deras springpojkar fått på käften, dem har bättre saker för sig.

HA lär knappast skydda AJ då IFs far har starkare band till dem.
Citera
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
På STs fejja finns det tre tjejer överst, är det någon av dem som är ST?

Profilbilden som byttes ut för en stund sedan, visade henne pussandes med en kille. Hon såg rakad ut på sidorna, så jag misstänker att du ska kolla efter detsamma på översta bilden. Den är förövrigt utbytt den med, nu...
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Men så var det ju när aj var anhållen ??

Man kan bara vara anhållen i tre dagar, sedan måste åklagaren begära om häktning. I det här fallet sket det sig; vare sig SKL eller polisen hann få fram de bevis som krävdes.
Citera
2013-07-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Och jag har andra erfarenheter och underlag för mina åsikter. Så kan det vara.
Nu vill jag dock förtydliga att HA och liknade grupper är inget JAG fört på tapeten, det var du.

Ja att AJ är feg som stryk och föredrar att slå tjejer, som oftast är fysiskt svagare, är inget jag förnekar. Men att få några andra småkriminella undersåtar (tänk inte HA nu) att skrämma SB är väl inget som skulle hindra honom. Han vill ju undvika att fällas för mord/dråp.

Nej jag vet att DU inte har fört HA och andra på tal men spekulationerna har funnits tidigare i tråden, så länge killarna är småkriminella är det inget att oroa sig för, värre om det vore juggarna eller liknande som han kunde kalla på.
Citera
2013-07-11, 00:16
Medlem
Hur ligger/låg det till mellan IF och det minsta barnets far? Var de överens om vem som skulle vara vårdnadshavare för barnet, eller förelåg där en tvist?

Om AJ först bråkar med pappan (har tappat initialerna så använder hellre "pappan" än rör ihop det), och sedan säger "nu ska jag pussa på din son" för att sedan slänga på luren, så hade jag blivit helt skogstokig om jag var pappan. Hade jag varit våldsbenägen med impulssvårigheter (vilket verkar vanligt förekommande i den här kretsen) hade jag åkt dit direkt och gjort något knasigt.

Är pappan kompis med SB, som sägs har varit på platsen? Kan SB isåfall blivit skickad, om det var så att pappan inte hade möjlighet?

Jag tycker AJ känns given som det primära spåret, naturligtvis. Men jag har hela tiden tyckt att SB hängt lite löst i sammanhanget. Nu har jag inte läst varenda inlägg i tråden, men försökt hänga med, och jag har inte sett att vi fått klart för oss vad SB gjorde på platsen. Är SB mer troligt lojal mot AJ eller pappan?

Slutligen funderar jag på blodet i trapphuset. Bilden som visats från lokaltidningen tycker jag inte ser extremt blodig ut. Jag ser ju dropparna närmast kameran, men längre bord från linsen vet jag inte vad som är utsmetat blod alternativt olika nyanser i stengolvet. Baserat på en enda bild, som inte är jättetydlig - jag tror inte jag som granne hade slagit larm för blodet i trappen. Ungar ramlar och slår sig hela tiden. Men om det nu var så att hissen var helt nedsölad med blod, då är det en annan femma, kanske. Min default är nog att larma när man ser att något händer. Jag funderar på det här eftersom jag som alla andra undrar över tidpunkterna.

Ursäkta om jag uppfinner hjulet igen, det är en stor tråd.
Citera
2013-07-11, 00:18
Medlem
Citat:
Kan tyvärr inte gå in på det då det kanske finns en risk att jag själv var involverad.eller någon jag känner.vem vet??..

Då skulle det kännas ytterst onödigt att skitna ner sig över det för att du är nyfiken...och om det nu är så att du är så säker borde du väl komma ihåg saker också

007trestad: Är du rädd för personerna i fråga eftersom du inte vågar säga någonting?

PS! Varför kallas det för Trestad?
Citera
2013-07-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
6 timmar de kan hålla en på förhör utan anhållande?
citerat från e-justice sida.

Om du inte blir anhållen får du normalt inte hållas kvar för förhör i mer än sex timmar. Undantagsvis kan du bli skyldig att stanna kvar i ytterligare sex timmar. Därefter har du rätt att gå där ifrån om du inte blir anhållen. Särskilda regler gäller för barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in