2013-07-10, 20:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Har ni inte förstått att alla som bor utanför Stockholm är bönder, jävla bönder. Och nej, man blir inte Stockholmare bara för att man nyss flyttat till Stockholm.

Bööööööönder göööööm er!
Minst tre generationer innanför tullarna ska det vara för att få kalla sig Stockholmare!
2013-07-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Till skillnad från supportrarna i Götet där man bara går om laget ligger i toppen så har vi lojalitet i Stockholm. Vi stöttar vårt lag oavsett. Att du inte gör det märks tydligt på hur du skriver, man känner verkligen på sig att du är en riktig troféhora.

Visst, kalla mig troféhora, men är man verkligen det om man har gått på nästan alla hemmamatcher så länge man kan minnas? Och har haft säsongskort i flera år?

Stör mig något enormt på folk som tror att dom är något för dom är födda på ett ''speciellt'' ställe. Även om verkligen inte alla gör de men man får det intrycket av att sitta här.
2013-07-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Har ni inte förstått att alla som bor utanför Stockholm är bönder, jävla bönder. Och nej, man blir inte Stockholmare bara för att man nyss flyttat till Stockholm.

Bööööööönder göööööm er!

Vad ska vi vara rädda för? Småkids som springer runt och defenda? Haha pajas.
2013-07-10, 22:22
Medlem
Joni93s avatar
För att vart man bor definierar vem man är, för att det är en jävla bedrift att bli född i en viss stad.
Vill man jättegärna bo i en viss stad kan man väl för fan flytta till den staden om man nu känner sig fräck för att man är en av 2 miljoner som bor i den staden.

Sandlådenivå på samtliga här inne senaste sidorna.
2013-07-10, 22:33
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Minst tre generationer innanför tullarna ska det vara för att få kalla sig Stockholmare!

3? Flyttade man in efter vi tog Norge så är man bonde.
2013-07-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
För att vart man bor definierar vem man är, för att det är en jävla bedrift att bli född i en viss stad.
Vill man jättegärna bo i en viss stad kan man väl för fan flytta till den staden om man nu känner sig fräck för att man är en av 2 miljoner som bor i den staden.

Sandlådenivå på samtliga här inne senaste sidorna.

Det är definerar bara vem man är om man är infödd och uppväxt i stan med föräldrar som är uppväxta i stan med. Menar du att det inte är skillnad på mentaliteten i t.ex malmö och sthlm? Det är skillnad. Göteborgare växer upp och lär sig hata sthlm, och sthlmarna vet inte att göteborg existerar förns 15års ålder när någon göteborgare gnäller på sthlm.
2013-07-10, 22:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Göteborg ska vi ju inte prata om. Tror alla större lag kan vara överens om att ni försöker att tävla med sthlm om allt som går att tävla om, eller tar efter oss. Göteborgs mål är ju att bli större och bättre en sthlm, och bli den nya huvudstaden osv. Göteborg är ett skämt och sveriges drygaste stad. Ni har den där mentalitet, ni är lite mindre men ni ska allt bli större. Att vara sveriges andra stad kan ju inte vara kul alltså.

Är det bara jag som älskar att vara i Göteborg och kan inte få nog av att strosa runt i fyllan och villan på Wandas och krogarna däromkring? Att få sitta på Karlssons Garage och snacka skit med dom goa gubbarna som varenda en gärna tar en diskussion om väder och vind? Att inte vara så äckligt dryga som alla nyinflyttade Stockholmare tenderar att vara? Hela dialekten andas humor och humor har dom, de där götelaborgarna.. Sorry grabbar, men jag gillar den stan.

Citat:
Ursprungligen postat av cst

Räknas det om man frivilligt flyttat ut från tullarna för man inte tål alla nyinflyttade människor? Jag bor numer på en ö där jag har 400m ner till badstranden och lite som en "gated community"!
2013-07-10, 23:01
Medlem
a.e.gs avatar
Det råder självklart inget tvivel om var eliten huserar i Sverige. Tyvärr har diverse lägre stående kreatur alltid funnit det spännande att försöka finna guldet vid slutet av regnbågen och emigrerat till huvudstaden, Lex Bajen.

Att bönderna här i tråden flexar förhuden och försöker nå upp till samma nivå som vi i den kungliga huvudstaden besitter är på inget sätt nytt och som alltid är ni mycket välkomna.

Vi borstar dock i vanlig ordning dammet från axeln och ler i mjug över era inavlade fantasier, för mycket traktoravgaser och kusinknull är fan inte nyttigt.
2013-07-10, 23:07
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det bara jag som älskar att vara i Göteborg
Jepp, det är bara du.
2013-07-10, 23:09
Medlem
CiReZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det råder självklart inget tvivel om var eliten huserar i Sverige. Tyvärr har diverse lägre stående kreatur alltid funnit det spännande att försöka finna guldet vid slutet av regnbågen och emigrerat till huvudstaden, Lex Bajen.

Att bönderna här i tråden flexar förhuden och försöker nå upp till samma nivå som vi i den kungliga huvudstaden besitter är på inget sätt nytt och som alltid är ni mycket välkomna.

Vi borstar dock i vanlig ordning dammet från axeln och ler i mjug över era inavlade fantasier, för mycket traktoravgaser och kusinknull är fan inte nyttigt.

Haha, satt å myslog genom hela inlägget! Tack för det.

Good on ya!
2013-07-10, 23:15
Medlem
Stockholm är enda staden med tunnelbana i Sverige. Går inte att tävla med sånt, Göteborg och Skåne.
Bara 18.500 biljetter sålda till Hammarby - Örgryte, hade väntat mig mer vid denna tidpunkt.
2013-07-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Stockholm är enda staden med tunnelbana i Sverige. Går inte att tävla med sånt, Göteborg och Skåne.
Bara 18.500 biljetter sålda till Hammarby - Örgryte, hade väntat mig mer vid denna tidpunkt.
Tunnelbana, känns modernt

På femtiotalet möjligtvis. Bättre kan du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in