Citat:
Ursprungligen postat av
salad
Göteborg ska vi ju inte prata om. Tror alla större lag kan vara överens om att ni försöker att tävla med sthlm om allt som går att tävla om, eller tar efter oss. Göteborgs mål är ju att bli större och bättre en sthlm, och bli den nya huvudstaden osv. Göteborg är ett skämt och sveriges drygaste stad. Ni har den där mentalitet, ni är lite mindre men ni ska allt bli större. Att vara sveriges andra stad kan ju inte vara kul alltså.
Är det bara jag som älskar att vara i Göteborg och kan inte få nog av att strosa runt i fyllan och villan på Wandas och krogarna däromkring? Att få sitta på Karlssons Garage och snacka skit med dom goa gubbarna som varenda en gärna tar en diskussion om väder och vind? Att inte vara så äckligt dryga som alla nyinflyttade Stockholmare tenderar att vara? Hela dialekten andas humor och humor har dom, de där götelaborgarna.. Sorry grabbar, men jag gillar den stan.
Citat:
Ursprungligen postat av
cst
Minst tre generationer innanför tullarna ska det vara för att få kalla sig Stockholmare!
Räknas det om man frivilligt flyttat ut från tullarna för man inte tål alla nyinflyttade människor? Jag bor numer på en ö där jag har 400m ner till badstranden och lite som en "gated community"!