2013-07-10, 23:14
Medlem
Det är inte troligt att någon eller några av dessa herrar skulle kört halva Sverige runt med ett lik i bagaget.
Spekulera hur och var det kan vara lämligt att dumpa ev. något är lätt.
När man står inför faktum, adrenalinet är i öronhöjd och paniken ännu högre är det nog första bästa ställe som råder.
I detta fall är det nog närmaste och osynligaste väg mellan BO och bilägaren som gäller.
De vill nog bli av med lasten fortast möjlig.
Citera
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Det viktigaste spåret är ju helt klart bilen som brann, det har självklart kommit en massa bra teorier som behöver granskas men de flesta snöas det in på lite för mycket.

De funderingarna jag har angående bilen är att:

1. Kan AJ redan lånat bilen innan han besökte IH?

Detta skulle ju förklara en del då antagligen AJ lagt IH i bilen och åkt till DB för hjälp. Detta resulterar i ett fordon som måste på nått sätt sen försvinna eller förstöras. Att flytta ett BO till ny bil för att transportera detta vidare innebär ytterligare ett fordon att försvinna. Saknas det ytterligare fordon för DB då han enligt uppgifter har en hög? Bara en som blev anmäld stulen vad jag vet om.

2. Efter PTs samtal till IH då AJ har haft lite motsättningar så kontaktar han DB för lite backup då han har en liten aning att PT kanske kommer att komma på besök då han uttalat sig om att han skulle "natta" ner PTs son.

Detta skulle innebära att DB tar bilen till IH och antagligen har med sig FH då han befann sig hos DB. Det hela urartar när de kommer dit då IH antagligen inte tycker detta är lämpligt och vips så har gänget ett BO att ta hand om och gör detta efter en snabb överläggning. Samma sak i detta scenario att det mest troliga är att BO transporterats i bilen som brann och inte flyttad över till annat fordon.
Denna vinkling skulle ju vara mer trolig då det nämnts IOFS utan konkret bevisning att det var mer i IHs lägenhet än vi vet och antagligen orsaken till att 2 st sitter anhållna för skyddande av brottsling då inga resultat från SKL vad vi vet är klara.

3. Blev bilen anmäld stulen innan den brann, det jag minns från de tidiga tipsen så har vi bara datumet men har vi nån möjlighet att få tiden bekräftad genom polisens rapporter som brukar rapporteras i tidningar. Skulle vi få tiden så skulle jag tro att vi kan begränsa söndagens aktiviteter då jag skulle tro att det är relativt troligt att när den anmäls som stulen så är den redan i brand, för vem skulle vilja köra en lyst bil med en massa troliga bevis på att det har hänt ett brott.

Avrundar där men har en hög med funderingar dessa var iaf de första.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Då hade det givetvis synts bilspår på gräsmattan mellan cykelbanan och Östra Margaretavägen om de inte kört väldigt försiktigt.

Att de skulle krångla till de så måste man vara riktigt störd för att tro. Tunhemsvägen och sedan mot Halvorstorp eller ut på 45:an är de enda realistiska alternativen varav jag tror på det första.

Man behöver inte köra på gräs för att komma ut på den cykelvägen.
Citera
2013-07-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis
Ytterligare en människa som jobbar på tre älgar. Va är detta för ställe egentligen?

Ja precis, det kan man undra! Hur kan någon våga äta där? Vem vet vad de lägger i maten! Eftersom IFs lägenhet var full av blod så kanske de har styckat henne iaf och kanske hon äts upp på Tre Älgar i detta nu. Blir ju svårt att hitta henne när hon ätits upp!
Citera
2013-07-10, 23:16
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Tror ändå inte man ska rikta in sig för mycket på denna misshandeln. Hela Trollhättan snurrar inte runt detta försvinnandet utan det flyter på som vanligt och all skit därtill.

Fast det vore ändå ganska osannolikt om misshandeln vore helt orelaterad till detta fallet på ett eller annat sätt.
Citera
2013-07-10, 23:17
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarix
Men det känns ändå som att SB vet något som de inte vill ska komma fram och därför spöar de honom!

Citat:
Ursprungligen postat av Polarix
Hur skulle jag kunna veta det ? =D
Du skriver ju att "SB vet något som de inte vill ska komma fram och därför spöar de honom". Då måste du ju veta vilka "de" är?

Samt, vad fan skulle SB veta om allt som inträffat? Han blev bara nämnd i tråden för att han haft ett förhållande med IF sedan tidigare, därav gjorde polisen hembesök. Rykten om att han skulle setts springa ifrån platsen kom långt efter att polisen varit hemma hos honom, för ingen master cop kan placera just han genom att få ett signalement från ett vittne en mörk natt.

Alltså har han inget med IF försvinnande att göra och han vet ingenting mer än någon annan på flashback. Att han fått stryk beror på någonting annat. Antingen att han retat upp någon/några, har en obetald skuld, sett ut som någon dessa gärna spöar eller bara haft ren otur att vara på fel plats vid fel tidpunkt.
Citera
2013-07-10, 23:17
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Vars mekar dom med bilarna och har dom någon raggar/fest/bastuklubb lokal?

Får upp att FH's tjej bor här http://mobil.hitta.se/karta#vkid=ixj5-HHHHb&vad=Sophia%20tambour&var=Grästorp&center=646 7131:1314281&zl=10

Hmm fyrhjulings spåren något av värde?

Det är fh's ruckel:
http://www.anony.ws/kYen
http://www.anony.ws/kYex

Fallfärdig byggnad på baksidan, igenvuxet, ytterligare en lada bakom.
Citera
2013-07-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therrabus
Tror du GM bryr sig om det är vanlig bilväg eller en cykelväg? Det är ca 30m cykelväg innan du kommer på vanlig bilväg igen.

Ja, självklart bryr man sig om att verka så naturligt som möjligt för att inte kringboende som ev. är vakna ska lägga märke till en. Att ta en helt meningslös väg över cykelvägar och gräsmattor när den enklaste vägen ifrån är Tunhemsvägen mot Halvorstorp som oftast är folktom nattetid är självklart inget troligt scenario.
Citera
2013-07-10, 23:24
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Får man tro de få recensionerna, "1 av 5 älgar i betyg", är DB en usel kock.

De senaste dagarna har det dock skett ett kulinariskt uppsving. Om det beror på kockbyte eller nya ingredienser skall vi kanske inte forska i.
Citera
2013-07-10, 23:25
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Det viktigaste spåret är ju helt klart bilen som brann, det har självklart kommit en massa bra teorier som behöver granskas men de flesta snöas det in på lite för mycket.

De funderingarna jag har angående bilen är att:

1. Kan AJ redan lånat bilen innan han besökte IH?

Detta skulle ju förklara en del då antagligen AJ lagt IH i bilen och åkt till DB för hjälp. Detta resulterar i ett fordon som måste på nått sätt sen försvinna eller förstöras. Att flytta ett BO till ny bil för att transportera detta vidare innebär ytterligare ett fordon att försvinna. Saknas det ytterligare fordon för DB då han enligt uppgifter har en hög? Bara en som blev anmäld stulen vad jag vet om.

2. Efter PTs samtal till IH då AJ har haft lite motsättningar så kontaktar han DB för lite backup då han har en liten aning att PT kanske kommer att komma på besök då han uttalat sig om att han skulle "natta" ner PTs son.

Detta skulle innebära att DB tar bilen till IH och antagligen har med sig FH då han befann sig hos DB. Det hela urartar när de kommer dit då IH antagligen inte tycker detta är lämpligt och vips så har gänget ett BO att ta hand om och gör detta efter en snabb överläggning. Samma sak i detta scenario att det mest troliga är att BO transporterats i bilen som brann och inte flyttad över till annat fordon.
Denna vinkling skulle ju vara mer trolig då det nämnts IOFS utan konkret bevisning att det var mer i IHs lägenhet än vi vet och antagligen orsaken till att 2 st sitter anhållna för skyddande av brottsling då inga resultat från SKL vad vi vet är klara.

3. Blev bilen anmäld stulen innan den brann, det jag minns från de tidiga tipsen så har vi bara datumet men har vi nån möjlighet att få tiden bekräftad genom polisens rapporter som brukar rapporteras i tidningar. Skulle vi få tiden så skulle jag tro att vi kan begränsa söndagens aktiviteter då jag skulle tro att det är relativt troligt att när den anmäls som stulen så är den redan i brand, för vem skulle vilja köra en lyst bil med en massa troliga bevis på att det har hänt ett brott.

Avrundar där men har en hög med funderingar dessa var iaf de första.

Allt detta, som jag kan se, har redan avhandlats minst en gång i tråden.
Citera
2013-07-10, 23:25
Medlem
Kurridutts avatar
Måste finnas flera lurkers här... går inte att få tillgång till S*ph*as (o, i) foton längre. Kan väl inte vara mycket mer än en kvart sedan länken lades upp, typ.
Citera
2013-07-10, 23:26
Medlem
Så har FH:S Sambo, raderat sin profil..
Hon glömde att byta profilbild bara....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in