2013-07-10, 21:41
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
http://m.hn.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2243135

Tränaren försökte samtidigt hjälpa den förvirrade 24-åringen. Hans väska packades och han skulle få skjuts till tågstationen för att kunna ta sig hem. Men när de gick trappan ner från BT-hallen började 24-åringen att jogga därifrån.

– Han slängde väskan och sprang ifrån oss, bara sådär, jag tänkte ”vart ska han?”. Några ropade ”kom tillbaka, vi ska hjälpa dig”. Alla stod bara och gapade.

Två personer från klubben följde efter 24-åringen. Ett par minuter senare upptäckte de 42-årige Sebastian Hildor från Falkenberg vid Gamla Kyrkbacken. Han hade skurits över halsen och det var blod överallt.

Vittnesmål från klubbkamraterna tyder på att han rusat ut i bara strumplästen.

Ännu konstigare hur klubben betett sig på facebook m.m. om de i princip varit vittnen till händelseförloppet...

Hur som helst nu släpper jag min beef med dem o väntar på obduktionen.
Citera
2013-07-10, 21:45
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
ja det är ju en tanke. men han var in hos killen som sov först också

.

http://m.hn.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2243135

– Klubbkompisarna som sprang efter 24-åringen räddade livet på 42-åringen genom att hjälpa till med att stoppa blodet. Men var fick han tag i kniven? Kanske var det inte en kniv utan ett vasst föremål som han hittat på vägen dit, funderar kamraten.

Efter det första överfallet fortsatte 24-åringen vidare mot Lilla Drottninggatan där han begick fler vansinnesdåd. Han tog sig in i ett trapphus och slet upp en lägenhetsdörr där en sovande 18-åring attackerades med knivhugg mot halsen. Han överlevde attacken.

Nästa offer blev den 84-åriga Sonja Nilsson på balkongen i ett hus bredvid. Hon knivhöggs till döds. Polisen såg 24-åringen sedan sittandes på balkongen med en stor kökskniv. I strumplästen hoppade han ner på marken och gick mot poliserna. Vittnen har hört honom skrika ”jag har empati” och ”skjut
mig”.

Enligt denna artikel så var händelseförloppet i denna ordning. 42- åringen först alltså.
Citera
2013-07-10, 21:45
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Ännu konstigare hur klubben betett sig på facebook m.m. om de i princip varit vittnen till händelseförloppet...

Och även här, som det verkar.
Citera
2013-07-10, 21:46
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskfetta
Alltså jag älskar att sånt här ifrågasätts. "Men tröjan då?!" Haha! Sorry men jag ser inte värdet av att ifrågasätta det. Han kanske sov i den?? Eller kanske lyckades tämja sina demoner och lyckades byta tröja. Han lyckades ju packa så han kanske lyckades byta tröja.

Jag vill rensa i forumet så man slipper alla små älglortar till inlägg som gör att de tar längre tid att få fram viktig information.

Du har en sammanfattning i trådstarten, där har du all viktig information!
Jag frågar om hans tröja hur mycket jag vill.
Citera
2013-07-10, 21:53
Medlem
jugbandbluess avatar
alltså, kan ni släppa lkpg-kopplingen? sannolikheten kan räknas i promillen, och fantombilder utan kännetecknande drag typ illrött hår och gomspalt är tämligen värdelösa. vem som helst passar in på den fantombilden.

den där cruisers-klubben, vad är det för ena? är det dom som håller till i x-teams gamla lokaler vid monark?

angående benso så borde det snarare dämpa en psykos om det inte handlar om zolpidem eller zopiklon. och det som kallas haschpsykos är närmast ett annat ord för panikångest, man sitter och får hjärtklappning typ. aldrig hört talas om någon som lubbat iväg med kniv eller annat.

paranoid schizofreni ser jag som rimligaste alternativet.
Citera
2013-07-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
alltså, kan ni släppa lkpg-kopplingen? sannolikheten kan räknas i promillen, och fantombilder utan kännetecknande drag typ illrött hår och gomspalt är tämligen värdelösa. vem som helst passar in på den fantombilden.

den där cruisers-klubben, vad är det för ena? är det dom som håller till i x-teams gamla lokaler vid monark?

angående benso så borde det snarare dämpa en psykos om det inte handlar om zolpidem eller zopiklon. och det som kallas haschpsykos är närmast ett annat ord för panikångest, man sitter och får hjärtklappning typ. aldrig hört talas om någon som lubbat iväg med kniv eller annat.

Schizofreni kräver minst sex månaders psykos, vilket inte verkar förenligt med NE's senaste halvår.

Akut psykos är det rimligaste alternativet.
Citera
2013-07-10, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Sannolikheten att vi har två mycket liknande dåd inom 9 år är inte heller speciellt hög. Jag tror inte heller att det är samma GM, men det är två så särpräglade fall med slående likheter att det absolut inte bör uteslutas.

Men gällande drogerna så kan det ju också vara så att han slutat med sin medicinering/droganvändning och det var det som triggade det hela också. En avtändning på benzo kan orsaka mycket ångest som sägs kunna trigga det mesta.

Fast jag håller med, speciellt Zolpidem är ju praktiskt taget en psykos på burk. Vet ingen annan drog man kan ta en tablett av och sedan få helt orimliga vanföreställningar i huvudet. Hallucinationer ska dom tydligen ge vid högre doser.
Senast redigerad av b0llarnAiDig 2013-07-10 kl. 22:03.
Citera
2013-07-10, 22:01
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Schizofreni kräver minst sex månaders psykos, vilket inte verkar förenligt med NE's senaste halvår.

Akut psykos är det rimligaste alternativet.

Vem säger att han inte har hört röster sedan 2006?

.
Citera
2013-07-10, 22:02
Medlem
slaskfettas avatar
Är det ingen som vet vem han var tillsammans med som eventuellt ska ha gjort slut med honom?
Citera
2013-07-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vem säger att han inte har hört röster sedan 2006?

.
Det räcker inte med att höra röster för att uppfylla diagnoskriterierna för schizofreni.
Citera
2013-07-10, 22:03
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskfetta
Är det ingen som vet vem han var tillsammans med som eventuellt ska ha gjort slut med honom?
På vilket sätt är det intressant vem exflickvännen är? I samband med brottet menar jag.
Han var väl odiskutabelt ensam GM?
Citera
2013-07-10, 22:05
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Du har en sammanfattning i trådstarten, där har du all viktig information!
Jag frågar om hans tröja hur mycket jag vill.

Och all information folk har missat pga sådana som dig, då? Sådant som du inte tycks veta om, då vissa texter försvann i vågen av meningslösa inlägg. Ska man läsa 180+ sidor för att lyckas hitta de inläggen?

Nu råkar det vara som så att jag vet en del om personen ämnet berör och jag har även följt tråden slaviskt sedan starten. Under den tiden har jag sett en hel del viktig information som lyckades falla bort, på grund av diskussioner som rör icke-frågor, sådant som tar varken tråden eller fallet framåt överhuvudtaget.

Förr i tiden fanns det folk som delgav information om sin omgivning på forumet, när dylika saker inträffade. Nuförtiden är det inte längre så, de flesta "detektiver" från förr har försvunnit och ni, den nya generationen är allt för intensiva och slänger ur sig inlägg höger om vänster, utan att tänka på att det här är ett forum och inte en MSN-chatt.

Och det är knappast så att man vill hjälpa till när man ser arroganta snorungar som dig. Blir du tillrättavisad så svarar du som en testosteronstinn liten tonåring och fortsätter sedan diskutera icke-frågor. Givetvis kommer du nu att bara ge mig ett uppkäftigt svar tillbaka och kommer med största säkerhet inte tro mig när jag säger att jag vet mycket om gärningsmannen, men så är nu fallet. Och tro inte att jag är en av dessa "Åh, han var så gullig"-personerna. Däremot kommer jag inte att förse dig och dina gelikar med varken information eller bilder, då jag inte ser den här tråden fylla någon funktion tack vare skribenter som du. Och givetvis finns det fler som mig, som hade kunnat ge er vital information, men som inte gör det på grund av ovanstående orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in