2013-07-08, 07:16
Moderator
v50s avatar
Den 84-åriga kvinnan som dog är tydligen släkt med Margar*ta Sv*nsson (*=e) känd från svenska Hollywoodfruar

Citat:
Margar*ta Sv*nsson, känd från ”Svenska Hollywoodfruar”, är nära släkting till den 84-åriga kvinnan.- Jag kan inte förstå hur rädd hon måste ha varit. Att något sådant här kan hända på en sådan plats, det är fullkomligt obegripligt, säger Margar*ta.
Hon berättar att släktingens hem på Lilla drottninggatan varit hennes idyll.
- Vi stod varandra väldigt nära, hon har betytt kärlek och trygghet för mig. Jag vill berätta vilken fin människa hon var, hon var så varm och omtänksam.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17094267.ab
Citera
2013-07-08, 07:33
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Gm skrek: "Jag har redan dödat." Syftade han på den gamla damen då, eller något annat? Kommer ihåg när man sökte efter David Birgersson i Varberg. Kan den avlidne gm vara inblandad i hans död också? Polisen kunde inte utesluta brott när man fann DB.

Det verkar som om den ny avlidne desperadon kanske ville provocera fram sin död, eller erkänna något på ett bisarrt sätt, helt psykotisk.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12257726.ab
Nejjj han kan inte vara inblandad i hans död, det går inte ihop alls.
Citera
2013-07-08, 08:03
Medlem
Lilla-Peniss avatar
Efter att ha läst igenom 85 sidor känner jag spontant att tråden är full av villospår och motsägelsefulla uppgifter.

Det påstås i en massa inlägg att det är bekräftat att NE är gm. Användaren Troian uppgav att h*n fått ett PM angående att detta ska vara gm. Jag ser det inte som en bekräftelse... Skulle kunna vara så men facebookprofilen är väl det som förbryllar mest. Mycket stämmer in på NE om man stämmer av med vad PK-media har rapporterat (24 år, Brandbergen, tillfälligt besök i Varberg).

NE på facebook "gillar" SSMT på facebook vilka var i Varberg under aktuell tidpunkt och har även flertalet vänner på fb som var på plats men NE själv har inte varit på plats (av fb-bilden att döma jämfört med bilder tagna där) och det är väl just denna bild som sätter griller i huvudet. Ser ut att vara en sjysst snubbe i 17-19 års åldern med icke mörkt hår. Om Troian har rätt namn på gm finns bara 2 alternativ och det är just alternativ 2 spåret som jag är mest inne på:

1. Gammal bild på GM som har ändrat utseende och hårfärg radikalt de senaste åren.

2. Den riktiga NE har en fb-bild på någon annan än honom själv. Släkting? Barndomsvän? Random mugshot?

Med tanke på att namet dykt upp i bildtaggar här å där på fb men kunnat avfärdas som fel person och därefter plockats bort luktar skunk. Tyder enligt mig på att NE finns på bilderna men att taggen satts fel. Det märkliga är att det inte reagerats i kommentarer och liknande på fb ifall en av deras medlemmar mördat och därefter likviderats av polis. Detta tyder på att ingen i SSMT varit inblandad (såvida man inte vill tysta ner för att slippa kritik från media).

Nåja, framtiden får väl utvisa hur det ligger till. Personligen tror jag att namnet är rätt men att fb-bilden visar någon annan person. GM har isåfall av namnet att döma spansk eller sydamerikansk härkomst.
Citera
2013-07-08, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det var faktiskt precis den tanken som slog mig också. DNA finns ju från gm i Lpkng så det lär visa sig isf..
den gärningsmannen ska ha varit ganska ung enligt Leif gw,han är stockholmare så det kanske är därför dom inte har fått tag i honom
Citera
2013-07-08, 08:22
Medlem
http://www.expressen.se/gt/polisen-blev-varnad-om-knivmannen/ framgår att någon ringt och förvarnat om att GM inte mår bra. 24-åringens vänner har larmat. Tycker att det är konstigt att det är "locket på". Ingen som vågar pysa info? GM måste väl haft ett liv före händelsen i Varberg?

Snacket om Polisens agerande är tröttsamt att läsa om. Ta det i avsedd tråd.
Citera
2013-07-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickehogberg
Jag får känslan av att Linköpings-morden kommer att bli löst nu.....

Vad har denna kille för konkret bäring på Linköpings-dådet?
Han lär ha varit runt 15 vid den tiden och GM i Linköping var enligt
utsago ung.
Förutom det, så ser jag likheterna i dåden på sätt o vis.

Men är det inte jävligt långsökt att koppla denna GM till ett dåd som
skedde i en annan del av Sverige för runt 10 år sedan på så tunna premisser?
Citera
2013-07-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickehogberg
Okej! Så du menar att vi kan skriva av han för dom morden.
När det närmast är klarlagt att det var en ung gärningsman.
Kniv!
Snusar eller röker.
GM snusdosa i bakfickan.
Funktionella psykoser bryter oftast ut i övergången mellan barndom och vuxenliv,
i åldersintervallet 15-30 år
Säkert skyldig till nån knivmisshandel i Stockholmstrakten ?

Linköpingsmorden är uppklarade
Nu får du väl stila dig lite!
Är de morden uppklarade för att snubben i Varberg hade en snusdosa i fickan?
Prova hans DNA mot Linköping för all del, men en träff känns far away troligt.
Citera
2013-07-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Gm skrek: "Jag har redan dödat." Syftade han på den gamla damen då, eller något annat? Kommer ihåg när man sökte efter David Birgersson i Varberg. Kan den avlidne gm vara inblandad i hans död också? Polisen kunde inte utesluta brott när man fann DB.

Det verkar som om den ny avlidne desperadon kanske ville provocera fram sin död, eller erkänna något på ett bisarrt sätt, helt psykotisk.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12257726.ab

Jag tror han syftade på den äldre damen
Citera
2013-07-08, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Nu får du väl stila dig lite!
Är de morden uppklarade för att snubben i Varberg hade en snusdosa i fickan?
Prova hans DNA mot Linköping för all del, men en träff känns far away troligt.

Att Linköpings mordet skulle vara kopplad med Falling Down i Varberg är långt ifrån vara realistiskt.

Mördaren i Linköping är en gris eller son till någon gris och av den anledningen har han inte kunnat gripas.
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-08 kl. 08:41.
Citera
2013-07-08, 08:37
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17092196.ab visst ser det ut som GM saknar skor? Går i svarta strumpor. Och visst är håret uppsatt i en tofsklämma som är modernt nu. En tofs som viks tillbaka in i snodden. Och ja, GM ser ut att ha cendre-färgat hår. Inte helmörkt. Hur psykotisk var GM när vännerna ringde och vard hade han gjort hos vännerna som föranledde en kontakt med polis?
Citera
2013-07-08, 08:40
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Efter att ha läst igenom 85 sidor känner jag spontant att tråden är full av villospår och motsägelsefulla uppgifter.

Det påstås i en massa inlägg att det är bekräftat att NE är gm. Användaren Troian uppgav att h*n fått ett PM angående att detta ska vara gm. Jag ser det inte som en bekräftelse... Skulle kunna vara så men facebookprofilen är väl det som förbryllar mest. Mycket stämmer in på NE om man stämmer av med vad PK-media har rapporterat (24 år, Brandbergen, tillfälligt besök i Varberg).

NE på facebook "gillar" SSMT på facebook vilka var i Varberg under aktuell tidpunkt och har även flertalet vänner på fb som var på plats men NE själv har inte varit på plats (av fb-bilden att döma jämfört med bilder tagna där) och det är väl just denna bild som sätter griller i huvudet. Ser ut att vara en sjysst snubbe i 17-19 års åldern med icke mörkt hår. Om Troian har rätt namn på gm finns bara 2 alternativ och det är just alternativ 2 spåret som jag är mest inne på:

1. Gammal bild på GM som har ändrat utseende och hårfärg radikalt de senaste åren.

2. Den riktiga NE har en fb-bild på någon annan än honom själv. Släkting? Barndomsvän? Random mugshot?

Med tanke på att namet dykt upp i bildtaggar här å där på fb men kunnat avfärdas som fel person och därefter plockats bort luktar skunk. Tyder enligt mig på att NE finns på bilderna men att taggen satts fel. Det märkliga är att det inte reagerats i kommentarer och liknande på fb ifall en av deras medlemmar mördat och därefter likviderats av polis. Detta tyder på att ingen i SSMT varit inblandad (såvida man inte vill tysta ner för att slippa kritik från media).

Nåja, framtiden får väl utvisa hur det ligger till. Personligen tror jag att namnet är rätt men att fb-bilden visar någon annan person. GM har isåfall av namnet att döma spansk eller sydamerikansk härkomst.

bilden var feltaggad, men det är inte säkert att han var med på bilden. taggarna satt inte huller om buller, vissa stämde och vissa hade fått fel namn. personen som hade taggen nicol*s hette egentligen phil*p t.ex. men det namnet fanns inte med alls på bilden.

flera har bekräftat att GM är NE. och namnet är inte sydamerikanskt. en enkel googling ger vid handen att namnet inte förekommer alls i spansktalande länder.
Citera
2013-07-08, 08:43
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17094396.ab

AB hoppar på SSMT teorin. Jag misstänker att de har mer under fötterna än vad många i tråden har.

Citat:
24-åringen hade rest till Varberg för en idrottstävling.
Kvällen före vansinnesdåden pratade han med en nära anhörig.
– Då verkade allting bra, säger en i familjen.
24-åringen från Stockholmsområdet uppges ha varit aktiv i en idrottsförening.
I förrgår reste flera medlemmar i klubben till Varberg för att delta i en tävling.
Några timmar senare taggade en av idrottarna sin nu mordmisstänkte och döde vän på Facebook med texten: ”Nu har vi anlänt”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in