Resultat: .
0%
röster
2013-07-10, 20:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Haha jösses, Snillet, du kommer älska detta. Sabatini och Fenucci hade blivit intervjuade av någon radiokanal över telefon, men när intervjun var över glömde de lägga på luren, inte heller de som intervjuade lade på. Direkt när intervjun är över ska de båda ha börjat prata om Romas transfermarknad; Sabatini ska ha sagt att han beordrat Osvaldo att inleda försäsongsträning med alla andra i laget i syfte att få han att acceptera en flytt till Southampton som han annars skulle neka, Marquinhos ska säljas direkt om ett bud på 25M€ eller mer kommer in samt att De Rossi är tillgänglig till rätt pris. Vad säger man egentligen?

http://www.football-italia.net/36260/roma-wiretap-row

Klumpigt och oproffsigt men jag kan inte säga att jag är speciellt kritisk mot planerna angående transfermarknaden, förutom att Marquinhos borde säljas först vid €30 miljoner. Naturligtvis fantastiskt tragiskt ifall De Rossi lämnar. Men jag tror det är bäst, både för Daniele och Roma... Det fungerar bara inte. Men kanske Garcia får liv i honom igen, låt oss hoppas på det i första hand.

Di Natale förlängde med Udinese igår. Två säsonger till med option på en tredje. Roligt att han blir kvar där. Samtidigt meddelar Chievo att Luciano inte får nytt kontrakt. Hur många år blev det där? Måste vara över 10 år.

Vad säger ni om Juventus då? Ogbonna och grejer. Ser grymt starka ut men jag tycker kanterna behöver en offensiv injektion.

Giaccherini ser ut att gå till Sunderland. Blivande publikfavorit. Ryktas om att Bonaventura eller Diamanti ska komma in och ersätta Giaccherini. Eventuellt Zuniga. Ska det vara den offensiva injektionen?
2013-07-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Samtidigt meddelar Chievo att Luciano inte får nytt kontrakt. Hur många år blev det där? Måste vara över 10 år.

Trist! Känns stundtals som att han och Pellissier självt hållit uppe väggarna för Chievo i vissa matcher.
2013-07-10, 21:28
Medlem
Varför har Romas projekt blivit ett skämt? det såg enligt mig extremt lovande ut - ägare med tydliga visioner och ambitioner, duktiga folk som exempelvis Baldini och Sabatini, sen tycker jag de har köpt riktigt bra spelare(unga) med väldigt hög potential osv. Potentialen finns helt klart, men folket som styr klubben känns puckade, tyvärr. Vad behöver göras?

Inter, hur lång tid kommer det ta innan de kommer tillbaka? det är fan sorgligt att se hur en sådan vacker och stor klubb gått ned sig, på så kort tid. Det är ett mysterium att en sopa som Branca fortfarande kan vara sportchef. Och vad har de för ekonomiansvariga? de har en trupp som inte ens kan ta en EL-plats, samtidigt som truppen är bland de 10 dyraste trupperna i världen(lönemässigt).
2013-07-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Inter, hur lång tid kommer det ta innan de kommer tillbaka? det är fan sorgligt att se hur en sådan vacker och stor klubb gått ned sig, på så kort tid. Det är ett mysterium att en sopa som Branca fortfarande kan vara sportchef. Och vad har de för ekonomiansvariga? de har en trupp som inte ens kan ta en EL-plats, samtidigt som truppen är bland de 10 dyraste trupperna i världen(lönemässigt).
Ska väl nämnas att Inter hade ofantligt mycket skador på nyckelspelare stor del av säsongen, när till och med Zanetti skadar sig är det illa... Men visst kanske man borde vara förberett på det.

Inter besitter ju riktigt intressanta unga spelare, Jesus, Kovacic och nu senast värvade man Icardi. Särskilt Kovacic är hyperintressant och gick in och dominerade direkt på mittfältet när han kom i januari, född 94.
2013-07-10, 23:57
Medlem
Surrealistiskt snack i Fußball-tråden om hur jävla stor Gomez är. Visst är det kul att Fiorentina visar ambitioner och vilja genom att värva en stor spelare. Kanske mer väntat att en storklubb som Juventus köper Tevez.

Men om man vill jämföra stjärnstatus. Pirlo, Buffon, Totti… gubbar? Kanske, men de levererar fortfarande. Och om man ser till ålder så strålar nog Balotelli starkare.

Men jag hoppas att Gomez kan bli vad Klose är. 14 mål i VM och 3 mål i EM. Och Klose har imponerat i Serie A både med sitt spel och sin personlighet. Båda spelarna sprutar in mål och verkar vara sköna personligheter. Gomez har hittills gjort 3 mål i EM.

Jag skulle vilja jämföra honom med Luca Toni då ha gick i motsatt riktning. Målsinne och personlighet.

Häftigt och kul är det alldeles oavsett. Och jag önskar både honom och Fiorentina all framgång.
2013-07-11, 01:33
Medlem
Citat:
Ska väl nämnas att Inter hade ofantligt mycket skador på nyckelspelare stor del av säsongen, när till och med Zanetti skadar sig är det illa... Men visst kanske man borde vara förberett på det.

Inter besitter ju riktigt intressanta unga spelare, Jesus, Kovacic och nu senast värvade man Icardi. Särskilt Kovacic är hyperintressant och gick in och dominerade direkt på mittfältet när han kom i januari, född 94.

Jag kan allvarligt talat inte se någon av dom nå världseliten, förutom Icardi då. De sålde Balotelli, samt Coutinho för kaffepengar. Där har du talang! Men det förstod inte sopan Branca...

Sen har de en jävligt stor trupp med många dåliga spelare, lägg då till att det är en av de dyraste trupperna i världen lönemässigt!
2013-07-11, 07:20
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

Tycker Belfodil har mer fotboll i sig av det jag sett. Kovacic är hugget i sten att han kommer bli nåt. Vilket driv med boll, mamma mia.

Ang. Juve så är det såklart en korrekt analys att man behöver fylla på kanterna om man ämnar gå över till 4-3-3. För ett 3-5-2 har man dock en absurt stark trupp.

Hur är det egentligen med Lamelas marknadsvärde? Totalt osäljbar? Eftersom Viola fittar sig med Jovetic så hade jag gärna sett att Marotta lagt ett monsterbud där.
2013-07-11, 09:05
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag kan allvarligt talat inte se någon av dom nå världseliten, förutom Icardi då. De sålde Balotelli, samt Coutinho för kaffepengar. Där har du talang! Men det förstod inte sopan Branca...

Sen har de en jävligt stor trupp med många dåliga spelare, lägg då till att det är en av de dyraste trupperna i världen lönemässigt!

29,5 miljoner euro för Balotelli är fan inte kaffepengar. Med tanke hur han betedde sig i Inter så var det nog lika bra. Coutinho passade aldrig i Serie A verkade det som. Strålande i Espanyol och inte i närheten lika bra i Serie A.
2013-07-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Jag ställer mitt hopp om klubbens framtid till Totti. Rädda oss.

Mer trista nyheter. Totti ska precis ha sagt på en presskonferens att den här Roma-tröjan blir hans sista, tolkar det som att han bara planerar att spela den här säsongen för att sedan sluta.
2013-07-11, 13:39
Medlem
Citat:
Mer trista nyheter. Totti ska precis ha sagt på en presskonferens att den här Roma-tröjan blir hans sista, tolkar det som att han bara planerar att spela den här säsongen för att sedan sluta.
Kanske kan han fortsätta på den vackra ön? Fast Conti bär bindeln...

Nya tröjan:
http://u.goal.com/294800/294851_heroa.jpg

Men lite märkligt är det eftersom han tjatat om att han vill fortsätta tills han är 40.

Trist.

Tillägg: Om det på något sätt är klubben som ligger bakom beslutet blir det fan revolution.

Garderar mig dock för att det kan vara missförstånd eller utpressning bakom uttalandet. Kan ju vara att Totti sätter press på klubben i någon slags förhandling. Om vad kan man bara spekulera. Men det verkade som att uttalandet kom som en överraskning.
Senast redigerad av Brille68 2013-07-11 kl. 13:59. Anledning: Tillägg: Revolution! :)
2013-07-11, 14:26
Medlem
Video på presentationen. Tämligen tafflig, och Totti ser inte helt nöjd ut. Och när han säger att det blir den sista så får han noll reaktion...

http://www.youtube.com/watch?v=21Uv48On4e4&feature=player_embedded#t=1787 s

(Var är De Rossi?)

*

När vi ändå håller på att gräva ner oss i snaskigheterna om hur man upplöser en klubb, så...

"Cagliari President Massimo Cellino has admitted that it 'breaks my heart' to see the club move away from the Is Arenas."

...

“And now, I go there and see the stadium coming off piece-by-piece.

“It breaks my heart to see that.

“We gave our blood for the Is Arenas.”

http://www.football-italia.net/36315/cellino-arenas-breaks-my-heart
Senast redigerad av Brille68 2013-07-11 kl. 14:32.
2013-07-11, 14:33
Medlem
Calogeros avatar
Ja, det måste nästan vara ett skämt? Reportern verkar ju helt oberörd av uttalandet.

Men det här Roma börjar verkligen lukta ruttet. Den nya fula logon, man tänker sälja juvelen Marquinhos och guden De Rossi och ärkefittan Walter Sabatini får göra lite vad han vill.

Fyfan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in