2013-07-10, 20:41
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Om man läser artikeln och ser det från hans sida, så har han ju varit förföljd. Så kan vi tolka det.

Om vi tolkar det så, så kan han ha haft det jobbigt väldigt länge. Det är nog ett helvete att vara förföljd av någon, som vill döda dig.

Då är det ju bra att börja med kampsport. Det är också bra att ha ett gevär hemma.

Det är också bra att inte berätta för ens de närmaste vara man befinner sig vid varje tidspunkt.

Det verkar vara så här gärningsmannen levde. Ständigt på flykt. Frågan är hur länge han varit jagad. 7

Kanske hela livet. Det kan ha upprinnelsen i en konkret händelse, där han utsatts för något eller hotats. Det kan också ha börjat som en missuppfattning eller hjärnspöke för länge sedan.

Jag tror mer att han var förföljd i huvudet än i verkligheten med tanke på att han inte nämnde något om förföljelse kvällen innan eller på pingisklubben samma morgon, då sa han ju bara att han inte mådde bra.
Citera
2013-07-10, 20:42
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Nu börjar man nästan få lite sympati för mannen.

Läs gärna artikeln om den gamla damen som postats tidigare innan du bestämmer dig för det.
Citera
2013-07-10, 20:43
Medlem
skogsluders avatar
Någon som kan märka ut på en karta vart detta är i jämförelse med pingislokalen?

http://hn.se/nyheter/varberg/1.2239733--fanns-inget-annat-val-an-att-skjuta-

Platsen där det första offret blev överfallen
Citera
2013-07-10, 20:44
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Läs gärna artikeln om den gamla damen som postats tidigare innan du bestämmer dig för det.

Jo jag förstår det, men man får lite känslan av att NE inte kunde kontrollera sig själv när man läser artikeln om honom.
Citera
2013-07-10, 20:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Oj, det här ändrar ganska mycket av det jag tänkt om det här. Otroligt synd om killen, och hans anhöriga så klart. Han berättade att han mådde dåligt, ville hem, larmade själv polisen om en farlig person (som det verkar enligt artikeln) och när han fick hjälp ut med packning av klubbkompisar för at ta sig hem flyr han plötsligt i strumplästen! Ren panik. Helt fruktansvärt ju, han måste ha befunnit sig i en veritabel mardröm.

Tror att han hittade kniven hos någon han ryckte i dörrarna hos. Stackars människa, han ber om att få bli skjuten, så dåligt mår han!

Om han är linköpingsmördaren har han fått samma attack tidigare, men det är konstigt om han varit attackfri i så många år då. Kanske han led av schizofreni som plötsligt blommade ut igen, det händer tyvärr ofta i unga år.

Detaljerna att han själv larmar polisen och han försöker kommer bort, samt att han var helt lugn innan talar ju mest för att det inte hade med droger att göra. Det var ett psykanfall antagligen som triggats av nåt. Känns fortfarande som vissa detaljer fattas? Kan han ha haft nån sjukt relation till hemlängtan som triggat det. Kan det ha hänt i Linköping också?

Jävligt fascinerande hur som helst. Båda mördarna lider ju av samma psykos troligtvis iallafall.
Citera
2013-07-10, 20:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Om obduktionen visar att han inte hade några droger i kroppen överhuvudtaget blir detta VÄLDIGT spännande.

Vad kan få en människa att flippa så mycket?

Detta är ju verkligen en FUP man vill läsa.

Om inga droger finns i kroppen ökar väl sannolikheten att han kan ha gjort det som hände i Linköping, även om det känns som en på miljon!

Schizofreni, bryter ut i 25-årsåldern, kan leda till tillfälliga psykoser som går över. Jag tror att gm blivit schizofren, och att han ropade på hjälp, men tyvärr för sent. Ryktades att han blivit utesluten ur sin klubb? Han verkar vara lite sen med studieval också, planerade plugga och man undrar hur han spenderat åren efter gymnasiet. Tror att han inte var på topp, så som han kanske kunde ha varit. Den här sjukdomen leder ofta till att personen inte orkar ta sig för något, varken plugga eller jobba som tidigare.
Citera
2013-07-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av episcopus
Karta över området med positioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Citerade fel del tydligen.

Jag menar platsen på fotografiet där de är på väg in till stan.
Skulle vara intressant att se vita villan, illuminiatihuset och 18-åringens hus på en karta. Vet att det finns i tråden men sitter på mobilen.

Nånstans här bör ju GM ha skiljts från resten av gänget.
Om han nu inte var med dem på kvällen.
Antingen har något hänt som gör att de skiljs, eller så träffar han någon/några.

Kolla länken ovan. Det är bara nån enstaka minuts promenad emellan.
Citera
2013-07-10, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Jo jag förstår det, men man får lite känslan av att NE inte kunde kontrollera sig själv när man läser artikeln om honom.

Jag också. Får känslan av att han försökt, och lyckats en längre tid..
Citera
2013-07-10, 20:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Detaljerna att han själv larmar polisen och han försöker kommer bort, samt att han var helt lugn innan talar ju mest för att det inte hade med droger att göra. Det var ett psykanfall antagligen som triggats av nåt. Känns fortfarande som vissa detaljer fattas? Kan han ha haft nån sjukt relation till hemlängtan som triggat det. Kan det ha hänt i Linköping också?

Jävligt fascinerande hur som helst. Båda mördarna lider ju av samma psykos troligtvis iallafall.

Ja, men om han hade latent schizofreni, kan ett bloss ha gjort att sjukdomen slog till. Det har hänt personer före honom, tyvärr. Sjuk var han i varje fall, och psykos ligger nog bakom morden både i Varberg och Linköping.
Citera
2013-07-10, 20:48
Medlem
Jimbos avatar
När man läser senaste rtikeln så känns det ännu mer som att han redan gjort något när de vaknar på morgonen. Han har panik.

Antingen vet han att han har en tendens som han dolt och nu känner han igen tendenserna eller så finns det ett offer till som inte dykt upp än. Hypotes..

Finns det någon logisk förklaring till att han springer dit han springer, typ det hållet som tågstationen ligger?
Citera
2013-07-10, 20:49
Medlem
Citat:
Känns som ett inlägg som endast är skrivet för att försöka tvätta bort stämpeln SSMT har fått.

Känner mig rätt tveksam på de här uppgifterna och det är garanterat en hund begraven vad det gäller SouthSide Muay Thai:s inblandning i detta.

Hur kan han ha blivit utesluten ur klubben när folk som känner honom säger att han inte tar droger eller slåss eller är bråkig? Jag tror stenhårt på teorin att nån som också varit med klubben haft/köpt drogerna.

Jag har inget med den klubben att göra, jag bara skrev vad jag fått höra och det jag hört är inte
från SSMT. Men visst kan uppgifterna vara felaktiga.
Citera
2013-07-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
När man läser senaste rtikeln så känns det ännu mer som att han redan gjort något när de vaknar på morgonen. Han har panik.

Antingen vet han att han har en tendens som han dolt och nu känner han igen tendenserna eller så finns det ett offer till som inte dykt upp än. Hypotes..

Finns det någon logisk förklaring till att han springer dit han springer, typ det hållet som tågstationen ligger?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in