2013-07-10, 18:29
Medlem
MickelMacks avatar
Ett av skandinaviens mest framgångsrikaste fotbollslag (ja, jag kommer hellre 2a i CL än 1a i EL) och den bästa fotbollsstadion i Sverige räcker bra för mig. Sen är Öresundsregionen riktigt fint och härligt på sommaren
2013-07-10, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMack
Ett av skandinaviens mest framgångsrikaste fotbollslag (ja, jag kommer hellre 2a i CL än 1a i EL) och den bästa fotbollsstadion i Sverige räcker bra för mig. Sen är Öresundsregionen riktigt fint och härligt på sommaren

du "glömde" casualdvärgen.
2013-07-10, 18:37
Medlem
CiReZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Särskilt många om er finns det ju knappast i standardrepertoaren.

Satt och fundera på det då jag såg Julinho's inlägg, vad har vi egentligen för ramsor om vraken? 'Vi e från Stockholm' nämns dom ju i samt den numer icke existerande 'Druckit sprit i många herrans år' men längre än så kom jag fan inte.
2013-07-10, 18:43
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiReZ
Satt och fundera på det då jag såg Julinho's inlägg, vad har vi egentligen för ramsor om vraken? 'Vi e från Stockholm' nämns dom ju i samt den numer icke existerande 'Druckit sprit i många herrans år' men längre än så kom jag fan inte.
Det nämns ju några ospecificerade vrak i Alla vet, men förutom den du nämnde så är det tunt med sånger om Hammarby.
2013-07-10, 18:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Srsly, jag har inga problem med att bli kallad bonde, detta trots att släktträdet de senaste 150 åren är befriat från bönner. Men hade jag varit från en släkt med bönder, och kanske själv varit en, så hade jag inte skämts - varför skulle jag? Förstår inte heller varför det skulle vara mindre prestige i att bo i en mindre stad än Stockholm. Kan någon förklara?
Har du bönder 150 år tillbaka i släktträdet är du väl per definition bonde?
2013-07-10, 19:20
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
Nu är vi rejält ot men http://ifkgoteborg.blogspot.se/2012/02/mesta-mastarna-och-fragan-om-varfor-det.html

Sen är det la komiskt att 08orna pratar om att vara 08a som något fint och vackert. Ni är ett gäng fjollor och det vet ni om. Det är pga av er som finnarna tror att Sverige är ett bögland. Skäms.
Betydligt mer fjolligt att vara en go gubbe som rensar fisk och heter Glenn än att bo i Skandinaviens största stad med supportrar som alltid har lekstuga med övriga landets motsvarighet.
2013-07-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Betydligt mer fjolligt att vara en go gubbe som rensar fisk och heter Glenn än att bo i Skandinaviens största stad med supportrar som alltid har lekstuga med övriga landets motsvarighet.

För alla i götet rensar fisk

De är kul att ni fjollor bröstar upp er och skryter om hur många supportrar ni har, fast ni vägrar ju bli bra på planen(speciellt bajare)
När ska ni inse att ni är Stockholms skämt ?
2013-07-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westmars

De är kul att ni fjollor bröstar upp er och skryter om hur många supportrar ni har, fast ni vägrar ju bli bra på planen(speciellt bajare)

Denna tråd handlar inte om något sportsligt på något sätt. Ditt jävla fittmongo.
2013-07-10, 19:51
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Citat:

Till skillnad från supportrarna i Götet där man bara går om laget ligger i toppen så har vi lojalitet i Stockholm. Vi stöttar vårt lag oavsett. Att du inte gör det märks tydligt på hur du skriver, man känner verkligen på sig att du är en riktig troféhora.
2013-07-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
Nu är vi rejält ot men http://ifkgoteborg.blogspot.se/2012/02/mesta-mastarna-och-fragan-om-varfor-det.html

Sen är det la komiskt att 08orna pratar om att vara 08a som något fint och vackert. Ni är ett gäng fjollor och det vet ni om. Det är pga av er som finnarna tror att Sverige är ett bögland. Skäms.

Intressant att du väljer att kalla Stockholmare för fjollor. Om inte jag minns fel så har riksgöteborgaren Glenn Hysén en son som är världens mest kända sportfjolla, som dessutom blev petad i Häcken av göteborgslaget.

För att inte hamna allt för mycket OT, ville jag bara upplysa er om ÖIS:aren och riksgöteborgaren Marcus Birros sågning av sin hemstad Göteborg, och varför STOCKHOLM är så mycket bättre. Undrar vad andra öisare tycker om Birros ställning till Göteborg?

http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-birro/marcus-birro-det-var-langre-till-stockholm-forr/
Senast redigerad av Sebastard2 2013-07-10 kl. 20:08.
2013-07-10, 19:55
Medlem
Citat:

Göteborg ska vi ju inte prata om. Tror alla större lag kan vara överens om att ni försöker att tävla med sthlm om allt som går att tävla om, eller tar efter oss. Göteborgs mål är ju att bli större och bättre en sthlm, och bli den nya huvudstaden osv. Göteborg är ett skämt och sveriges drygaste stad. Ni har den där mentalitet, ni är lite mindre men ni ska allt bli större. Att vara sveriges andra stad kan ju inte vara kul alltså.
2013-07-10, 20:15
Medlem
TGTNs avatar
Har ni inte förstått att alla som bor utanför Stockholm är bönder, jävla bönder. Och nej, man blir inte Stockholmare bara för att man nyss flyttat till Stockholm.

Bööööööönder göööööm er!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in