2013-07-10, 14:31
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Å andra sidan hedrar det väl honom om han är beredd att gå ner sjukt mycket i lön för att få spela i sin "favoritklubb" i en av världens bästa ligor istället för att harva i franska ligan? Känns så jävla synd att världens bästa back ska kasta bort de bästa åren i sin karriär där. Kanske har han själv insett det också?

Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Om man ska tro Blanc så är Cavani redan klar. Mer eller mindre i alla fall.

Well, de släppte Ancelotti när han ville dra. Och Tito verkar bara vilja ha Silva, och Silva vill till Barcelona. Jag är övertygad om att Barcelona kommer lägga ett högt bud då de anser att han behövs.

PSG som klubb har svikit sina storstjärnor. De förtjänar inte Silva, eller Zlatan.

Citat:
Ursprungligen postat av tle
Men vad skickar det för signaler till kommande värvningar? Om du går till PSG och är missnöjd skiter de fullständigt i dig och är beredd att kasta din karriär åt sidan av stolthet och och för att göra en poäng?

I dessa fall tycker jag att det oftast är bäst för klubbar som PSG att svälja stoltheten och sälja spelaren, även om det är en prestigeförlust är det bäst i det långa loppet

Naturligtvis är jag själv enig med att om nu Thiago Silva verkligen inte trivs i PSG och vill gå till Barcelona, så borde PSG låta honom göra det. Vad jag menar är att jag har svårt att se PSG gå med på det. Shejkerna skiter j ubokstavligen i vad folk vill, de vill vinna titlar och ser på väldigt lång sikt en god investering i allt det här.
2013-07-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag har aldrig varit helt såld på Piqué, men när laget funkat har han ju faktiskt varit som gjuten på positionen. Problemet under våren har främst legat på mittfältet, med en matchbild likt den mot Bayern spelar det ingen roll hur mittbacksparet ser ut. De har levt på sitt system och det blir en jävla omväg om de nu ska börja spela som andra klubbar och värva spelare för det.

Barcelona gör ju typ alla fel de kan göra, de har haft en tunn trupp under flera säsonger och tydligen hade de nyligen akuta ekonomiska problem - då betalar de ganska bra med pengar för att byta tre världsklasspelare som är inspelade i systemet mot ett osäkert affischnamn på en position man redan har ganska bra täckning på.

Undrar var alla pengar kommer från, kollar man bara på transfersummorna så lär ju Barcelona ligga back ganska bra sedan Rosell tog det där akuta lånet för några år sedan.

Så är det ju. Och en lösning på det skulle ju kunna vara att spela med två defensiva mittfältare. De har ju trots allt Song, Busquets och Mascherano som alla tre håller hög klass.

Men Barcelona behöver dock fortfarande en bra mittback. Bredden där är alldeles för dålig. Och inga mer idiotaffärer med defensiva mittfältare till överpris som ska skolas om till mittbackar. Det räcker med det nu.

Eller spendera astronomiska summor på spelare som Zlatan och Villa. Som ändå får spela ur position. Bara för att sedan skeppas iväg till löjligt låga priser.

Barcelona måste ju vara världens sämsta lag på att göra affärer. Det är nästan komiskt.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-10 kl. 14:39.
2013-07-10, 14:38
Medlem
Wilfried Bony klar för Swansea.

Svanarna och Kanariefåglarna har imo imponerat mest på marknaden av PL-klubbarna relativt till deras storlek.
2013-07-10, 15:46
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Enligt Graham Hunter så lär Victor Wanyama genomgå en medicinsk undersökning hos Southampton inom kort.
2013-07-10, 16:02
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Enligt Graham Hunter så lär Victor Wanyama genomgå en medicinsk undersökning hos Southampton inom kort.
Wow, trodde nog att han skulle gå till en större klubb. Det ryktades ju rätt friskt om Arsenal bland annat, intressant spelare av det jag har sett även om lägstanivån måste upp rätt mycket för att han ska etablera sig på allvar i PL, dock är han ju fortfarande rätt ung med tanke på position.
2013-07-10, 16:19
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Wow, trodde nog att han skulle gå till en större klubb. Det ryktades ju rätt friskt om Arsenal bland annat, intressant spelare av det jag har sett även om lägstanivån måste upp rätt mycket för att han ska etablera sig på allvar i PL, dock är han ju fortfarande rätt ung med tanke på position.

Håller med, det hade varit en grym värvning för Southampton. Ett innermittfält med Schneiderlin och Wanyama hade varit en fröjd att se. Det är kul att klubbar som Swansea, Southampton och Norwich är så pass ambitiösa.
2013-07-10, 16:20
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Håller med, det hade varit en grym värvning för Southampton. Ett innermittfält med Schneiderlin och Wanyama hade varit en fröjd att se. Det är kul att klubbar som Swansea, Southampton och Norwich är så pass ambitiösa.

Det är ju bara att tacka det nya TV-avtalet. Ska bli en mycket intressant säsong detta.
2013-07-10, 17:42
Medlem
OG-lovers avatar
Real Madrid have made a new attempt to sign Thiago, but the player and the people close to him have ruled out playing for them. [sport]

Lol.
2013-07-10, 17:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag tror problemen är större än så, alla försvarsvärvningar som det ryktas om i år hade varit bra mycket enklare att göra förra året (givetvis är det lätt att vara efterklok, men..) tendenserna till Barcas kollaps från tronen i fotbollseuropa fanns där redan förra sommaren. För alla som kan något om fotboll var det rätt uppenbart att det saknades defensiva brickor i spelet. Silva och Luiz är ju precis som du säger under kontrakt nu och varför i hela friden skulle Hummels vilja gå till Barca som placerade sig sämre än Dortmund i CL förra året och är en klubb på dekis?

Jag tror att det kommer att ta några säsonger innan Barca kan vara tillbaka på allvar, det oundvikliga generationsskiftet måste ske (Puyol, Xavi, Valdes osv).

För att Barca är en otroligt mycket större klubb och sannolikt kommer vara en vinnarkandidat i alla tävlingar som finns så länge Messi är i klubben? Dortmund har en bra period nu men det är inget som står skrivet i sten att det fortsätter...
2013-07-10, 18:03
Medlem
QPR-floppen Granero ryktas återförenas med managern han slog igenom under i Getafe.

Kan Laudrup väcka liv i Granero?
2013-07-10, 18:11
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Real Madrid have made a new attempt to sign Thiago, but the player and the people close to him have ruled out playing for them. [sport]

Lol.
Lol på dig själv mannen hur vet vi att allt är sant som står i tidningen? Dessutom gör det ju inte trovärdigare när det är den Barcelona baserade tidningen "Sport" som står för rubriken.
2013-07-10, 18:18
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Lol på dig själv mannen hur vet vi att allt är sant som står i tidningen? Dessutom gör det ju inte trovärdigare när det är den Barcelona baserade tidningen "Sport" som står för rubriken.

Vad heter tråden? Just precis Silly Season, allt är inte sant som skrivs (vore ju befängt, hoppas du förstår det) men det finns vanligtvis lite substans i det.

Perez sa redan i början på juni detta:
Citat:
“If Barca aren’t interested in Thiago, and if our new coach is interested, we would like to sign him.”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in