Citat:
Ursprungligen postat av
cst
Jag tror problemen är större än så, alla försvarsvärvningar som det ryktas om i år hade varit bra mycket enklare att göra förra året (givetvis är det lätt att vara efterklok, men..) tendenserna till Barcas kollaps från tronen i fotbollseuropa fanns där redan förra sommaren. För alla som kan något om fotboll var det rätt uppenbart att det saknades defensiva brickor i spelet. Silva och Luiz är ju precis som du säger under kontrakt nu och varför i hela friden skulle Hummels vilja gå till Barca som placerade sig sämre än Dortmund i CL förra året och är en klubb på dekis?
Jag tror att det kommer att ta några säsonger innan Barca kan vara tillbaka på allvar, det oundvikliga generationsskiftet måste ske (Puyol, Xavi, Valdes osv).
Det har du rätt i. Någonstans trr jag att Barcelonas självbild har varit att de helt enkelt är bäst. De har levt i tron om att Pique-Puyol är ett mittbackspar i världsklass. Problemet är att Pique förmodligen är världens mest överskattade spelare och Puyol är skadad hela tiden. Och bakom den finns inte mycket att hurra över. Barcelona akademi har bevisligen inte producerat i samma nivå som tidigare, då jag tycker det ser ganska tunt ut med unga supertalanger som kommer upp. Thiago är ju en talang, men han är inte en ny Xavi eller Iniesta. Nu är han väl med största sannolikhet förlorad.
När Xavi och Puyol lägger av så tror jag det kan bli stökigt. Fabregas är inte ens i närheten av vad Xavi är (trots att Xavi gått ned sig) och Barcelona kommer inte kunna värva någon rutinerad världsback bara sådär. Det är väl möjligen typ en Vidic eller Ferdinand när de fasas ut ur United, men då blir de bara en ny Puyol som är skadad hela tiden.
I det stora hela är det som du säger: ytterst anmärkningsvärt att inte Barcelona var mer på alerten förra sommaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
dickpUmp
Thiago Silva kommer definitivt inte att stanna i PSG. Inte en chans.
Den långsiktiga satsningen har ännu inte påbörjats. Den förstördes när Ancelotti lämnade, och när Nasser fortfarande desperat väntar på Wenger.
Silva bör inte slösa sina bästa år i detta PSG.
Så länge inte Barcelona hostar upp fantasisummor så kommer PSG inte släppa honom. Tror du på allvar att PSG-shejkerna kommer släppa honom för att han inte ska slösa sina bästa år i en klubb som inte är en av världens bästa?