2013-07-10, 18:29
Medlem
kratans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vad heter tråden? Just precis Silly Season, allt är inte sant som skrivs (vore ju befängt, hoppas du förstår det) men det finns vanligtvis lite substans i det.

Perez sa redan i början på juni detta:
Absolut det är Silly men man kan ju välja vad man ska skriva i tråden ellerhur? Låter helt befängt att Real skulle vilja köpa han när man i skrivande stund har 8 mittfältare i laget + antagligen Illarramendi.

Nacho skrev i dag på ett nytt kontrakt med Real Madrid 4 år skrev han på.
2013-07-10, 18:35
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Absolut det är Silly men man kan ju välja vad man ska skriva i tråden ellerhur? Låter helt befängt att Real skulle vilja köpa han när man i skrivande stund har 8 mittfältare i laget + antagligen Illarramendi.

Nacho skrev i dag på ett nytt kontrakt med Real Madrid 4 år skrev han på.

Och varför kan jag inte skriva rykten om Thiago? Han är en bland den mest omdiskuterade spelarna ute på transfern just nu. 2 stora lag verkar vara intresserade och nu verkar även Real ha gett sig in i leken, är inte det värt att poängtera tycker du?

Du kan ju välja att inte läsa/svara på vissa inlägg. Andra kanske är intresserade av ryktet som jag presenterade, det är inte bara du i tråden.
2013-07-10, 18:38
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
För att Barca är en otroligt mycket större klubb och sannolikt kommer vara en vinnarkandidat i alla tävlingar som finns så länge Messi är i klubben? Dortmund har en bra period nu men det är inget som står skrivet i sten att det fortsätter...
Jag tror du har fel där, det spelar ingen roll hur fantastisk Messi är, lagbygget runtomkring måste också hålla kvalité och det finns ingenting som tyder på att Barca skulle vara bättre i år än vad de var förra året då de presterade riktigt svagt flera gånger om i CL. Jag tror att det kommer att dröja åtminstone 5-6 år innan vi får se ett Barca som på allvar är med och slåss om CL-titeln igen, de kan säkert knipa en ligatitel eller två däremellan.

Dortmunds satsning är långsiktig och Hummels är en av nyckelspelarna i lagbygget. Efter att ekonomin sanerades har klubben alla förutsättningar för att på allvar etablera sig i den riktiga europatoppen, både sportsligt och ekonomiskt.

I ett större perspektiv tror jag att klubbarna från länder med svagare ekonomier kommer att få ännu mer problem längre fram. Än så länge har Barca och Real knappt drabbas men i det långa loppet kan de inte klara sig ur det ekonomiska läget som Spanien befinner sig i då eventuella statliga eller skattemässiga åtgärder kommer att påverka även dem.
2013-07-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
QPR-floppen Granero ryktas återförenas med managern han slog igenom under i Getafe.

Kan Laudrup väcka liv i Granero?

Kan ju iaf inte gå sämre än i QPR där det i princip gick så dåligt som det kunde för Granero. Om Svanarna kan få honom så billigt som det ryktas (£2.5M) borde de slå till direkt.
2013-07-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Dortmunds satsning är långsiktig och Hummels är en av nyckelspelarna i lagbygget. Efter att ekonomin sanerades har klubben alla förutsättningar för att på allvar etablera sig i den riktiga europatoppen, både sportsligt och ekonomiskt.
Precis på samma sätt som Götze, Sahin och Kagawa var nyckelspelare?
2013-07-10, 18:45
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Jag tror du har fel där, det spelar ingen roll hur fantastisk Messi är, lagbygget runtomkring måste också hålla kvalité och det finns ingenting som tyder på att Barca skulle vara bättre i år än vad de var förra året då de presterade riktigt svagt flera gånger om i CL. Jag tror att det kommer att dröja åtminstone 5-6 år innan vi får se ett Barca som på allvar är med och slåss om CL-titeln igen, de kan säkert knipa en ligatitel eller två däremellan.

I ett större perspektiv tror jag att klubbarna från länder med svagare ekonomier kommer att få ännu mer problem längre fram. Än så länge har Barca och Real knappt drabbas men i det långa loppet kan de inte klara sig ur det ekonomiska läget som Spanien befinner sig i då eventuella statliga eller skattemässiga åtgärder kommer att påverka även dem.

Nja du, Barca hade ett dåligt år visst men knappast att de är på väg utför och att de skulle vara i en ombyggnadsfas som lär ta dem 5 år innan de är tillbaka på topp kan du väl inte på allvar tro? Största problemet de har är att de alltför ofta är för statiska och förutsägbara. Neymar själv kommer förändra mycket av det problemet.
2013-07-10, 18:45
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Precis på samma sätt som Götze, Sahin och Kagawa var nyckelspelare?
Götze absolut men förlusterna av Sahin och Kagawa var inte så farligt resultat eller prestigemässigt. Man får ändå ha i åtanke att BVB spelade CL-final i våras, utgångsläget inför kommande säsong är helt nytt.
2013-07-10, 18:49
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Nja du, Barca hade ett dåligt år visst men knappast att de är på väg utför och att de skulle vara i en ombyggnadsfas som lär ta dem 5 år innan de är tillbaka på topp kan du väl inte på allvar tro? Största problemet de har är att de alltför ofta är för statiska och förutsägbara. Neymar själv kommer förändra mycket av det problemet.
Jag tror att de kommer att behöva bygga om hela sitt spel på sikt och trenden kommer inte att vända förrän den dag man har pensionerat Xavi och hittat en playmaker som spelat in sig på samma position. Förutom Messi består truppen av en lång rad spelare som är bra eller helt okej men utan det där lilla extra. Framförallt överpresterade många av spelarna under framgångssåren, en bonus de inte kommer att ha med sig nu.

Tycker det är svårt att uttala sig om Neymar med tanke på att han har presterat noll och ingenting på den europeiska kontinenten än så länge. Jag tror fortfarande att han väger för lätt och är för klen för att göra ett bestående avtryck i CL. Sen är han en förbaskat tråkig spelartyp med en artistisk snarare än funktionell teknik.
2013-07-10, 18:50
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Snackades det inte om att Higuain var i princip klar för Arsenal för flera dagar sen? Sedan dess verkar det ha stått väldigt stilla, och man börjar ju undra om inte Higuain kommer att finnas tillgänglig för Ancelotti i höst, trots allt.

Ni som håller på Arsenal; vilka anfallare är just nu realistiska mål? Higuain verkar ju relativt osäkert, och ett köp av Suarez kan man nog inte räkna med. Ryktas också om att Jovetic snart blir klar för City. Finns det en risk att Wenger väljer att nobba Higuain, om han anser att priset är för högt, och istället sätter sitt hopp till Yaya Sanogo och Giroud? ´

Jag förstår inte varför inte Arsenal norpade Gomez från Bayern? Han gick väl för 20 miljoner till Fiorentina, och det budet hade Arsenal utan problem kunnat matcha. Gomez garanterar mål i mängder, även om han utanför straffområdet kanske inte är alltför respektingivande. Galet att han landar i Fiorentina.
2013-07-10, 18:50
Medlem
Citat:
Götze absolut men förlusterna av Sahin och Kagawa var inte så farligt resultat eller prestigemässigt. Man får ändå ha i åtanke att BVB spelade CL-final i våras, utgångsläget inför kommande säsong är helt nytt.
Det resonemanget kan jag förvisso hålla med dig om. Men jag anser ändå att Barcelona är en mycket större klubb som har bättre titelchanser i såväl ligan som Europa än Dortmund. Sedan skulle han sannolikt tjäna bra mycket mer i Barcelona.
Senast redigerad av Pellebelle 2013-07-10 kl. 18:55.
2013-07-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Snackades det inte om att Higuain var i princip klar för Arsenal för flera dagar sen? Sedan dess verkar det ha stått väldigt stilla, och man börjar ju undra om inte Higuain kommer att finnas tillgänglig för Ancelotti i höst, trots allt.

Ni som håller på Arsenal; vilka anfallare är just nu realistiska mål? Higuain verkar ju relativt osäkert, och ett köp av Suarez kan man nog inte räkna med. Ryktas också om att Jovetic snart blir klar för City. Finns det en risk att Wenger väljer att nobba Higuain, om han anser att priset är för högt, och istället sätter sitt hopp till Yaya Sanogo och Giroud? ´

Jag förstår inte varför inte Arsenal norpade Gomez från Bayern? Han gick väl för 20 miljoner till Fiorentina, och det budet hade Arsenal utan problem kunnat matcha. Gomez garanterar mål i mängder, även om han utanför straffområdet kanske inte är alltför respektingivande. Galet att han landar i Fiorentina.
Det kom ju in högre bud på Gomez, men Bayern nekade de då Gomez personligen ville till Fiorentina, hade således inte spelat någon roll om Arsenal gett sig in eller ej.
2013-07-10, 18:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det finns inget som tyder på att Barcelona och Real Madrid kommer att drabbas så farligt av Spaniens dåliga ekonomi. De båda klubbarna har en internationell marknad och kommer utan problem att sälja TV-abonnemang och sponsorplatser. De har faktiskt ökat sina intäkter de senaste åren. Däremot drabbas klubbar på mellannivå och lägre väldigt hårt. Gapet mellan Barcelona och Real Madrid mot de övriga har ökat rejält.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in