2013-07-10, 17:30
Medlem
Det blir nog svårt att hitta kroppen, AJ var ute 3 dagar innan han självmant gick till polisen och under denna tid har han haft gott om tid att stycka, bränna, gömma, doppa i syra, äta upp eller vad som helst med kroppen.

Hade jag haft tillgång till bil och 3 dagar på mig (befinner mig mellan Helsingborg och Malmö) så kunde jag gömt kroppen uppe i Norrland och hunnit hem för att gå till polisen.

Hittas en kropp i Norrland så kollar man sen främst med försvunna personer i Norrland och det kan ta ett tag innan det i så fall kopplas samman.
Citera
2013-07-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id
Äntligen lite info hus A.J skulle finansiera sina resor..

Arbetsskygg vetta fan han drar ju ändå in 320000 per år. inte för att det skulle räcka till alla resorna men ändå..
Är det det här du menar ska vara 320000 per år?
André*s tjänar mer än 33,8% av alla personer i Trollhättan.
Jävlar va gött ställt dom har i THN
Citera
2013-07-10, 17:32
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Menar du det TB frågade om här så är det på 2a sidan

Det vet jag men tack :-) det jag undrade om är hur hon kunde fråga om just den gatan och sedan säga att hon läst det i tidningen då jag inte kan hitta något tidning som skrivit något om den adressen. Jag kan ha missat någon iofs
Citera
2013-07-10, 17:33
Medlem
Finns det någon möjlighet att kolla upp följande ?
Hissaktivitet, lagras något minne av hissaktivitet?
Bankkort var och när använde AJ sitt kort senast ?
Och som sagts tidigare registrering av all aktivitet på de misstänkta samt BOs, AJs Mors samt även PTs och TBs mobiler och vanliga telefoner
Undersök AJs MC/moped samt MC-kläder grundligt efter DNA
Finns foton från kvällen i någon mobil,be misstänkta ta fram och redovisa presentera samma kläder som på foton
Citera
2013-07-10, 17:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag lovar gamla personer är så FÖRBANNAT nyfikna för att se vem som kom i en bil tro mig!

Vad säger dig det att hon inte är dumpad på närmare brottsplatsen sedan vart dem bränner bilen det är mer för att ge polisen huvudbry samt att locka dem söka på ställen där dem inte finner mycket!

Gamla personer är inte vakna mitt i natten...

Jag förstår knappt vad du försöker säga i andra stycket, du får försöka korrekturläsa lite snabbt innan du postar.

Det finns ingenstans att dumpa en kropp i närheten av BOs bostad om man inte har tillgång till bil. Alls. Det är inte omöjligt att kroppen är dumpad någon annanstans än Hunneberg, men då är den med största sannolikhet dumpad någonstans på väg dit, utan några större utsvävningar i alla fall. Du tycks tro att man helt oberört kan åka land och rike runt, med en kropp och/eller blodig bil när man dessutom lämnat alldeles för mycket blodspår när man burit ut kroppen, utan att behöva oroa sig för att polisen dyker upp. Men så är det inte riktigt.
Citera
2013-07-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snokeri
Jag tror kroppen ligger någonstans i terrängen kring/vid mammans hus i Strömstad, eller i skogen där han bor i Jönköping. Bilen är avledning, eller fraktade kroppen. Tror inte kroppen är i närheten av bilen. Nån som vet om polis eller mps kollar upp de ställena? Alternativt medhjälparnas hemvister. Eller har alla helt snöat in på att hon måste ligga i närheten av bilen, och de närmsta sjöarna? Ville man bli av med en kropp hade man väl kört långt som helvete ifrån sin bostad och välkända tillhåll. Norrland? Hade jag iaf.
Någon som vet var i Jönköping han bor?
Citera
2013-07-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Det vet jag men tack :-) det jag undrade om är hur hon kunde fråga om just den gatan och sedan säga att hon läst det i tidningen då jag inte kan hitta något tidning som skrivit något om den adressen. Jag kan ha missat någon iofs
Hon skrev aldrig hur hon visste adressen. bara att hon läste om blodet
Citera
2013-07-10, 17:38
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Hon skrev aldrig hur hon visste adressen. bara att hon läste om blodet

Ok, då kan man fråga sig hur hon visste adressen.

Ingen som vet varför polis kallades ut till garvarevägen på natten?
Citera
2013-07-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovarn
Det är väl ännu inte fastställt vems blodet i trapphuset är?

Nej... Jag antog att det var I*as
Citera
2013-07-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Har funderat lite om den där grävningen Om det hade varit Grävt nyligen där hade det troligen legat synliga jordrester kvar uppe bredvid föra tt kroppen tar plats och då kan man inte fylla Gropen åter med all Jord.

Ja och kan ju isåfall förklara med alla små högar runt om!!..sedan syns det att den stora är tillplattad med gympadojjor...gör man det med maskgropar??..

Och sedan har det varit ett antal personer här inne som varit där och tyckt att platsen verkar väldigt intressant så att utesluta det vore dumt ..
Citera
2013-07-10, 17:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Finns det någon möjlighet att kolla upp följande ?
Hissaktivitet, lagras något minne av hissaktivitet?
Bankkort var och när använde AJ sitt kort senast ?
Och som sagts tidigare registrering av all aktivitet på de misstänkta samt BOs, AJs Mors samt även PTs och TBs mobiler och vanliga telefoner
Undersök AJs MC/moped samt MC-kläder grundligt efter DNA
Finns foton från kvällen i någon mobil,be misstänkta ta fram och redovisa presentera samma kläder som på foton
Du beskriver nog delar av polisens arbetsinsatser förra veckan
Men hissen har dom nog missat, för de ansvariga, brukar ju inte ens komma ihåg när de ska besiktigas
Citera
2013-07-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Ok, då kan man fråga sig hur hon visste adressen.

Ingen som vet varför polis kallades ut till garvarevägen på natten?
Ett ex som varit på förhör är skriven där. Han är även avförd i utredningen så en totalt ointressant adress i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in