2013-07-10, 14:47
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
För mig är det så jä.. enkelt gällande den damen. Bland alla 1000 samtal han måste fått den dagen så väljer han att prata med henne. Är han skyldig så är den här tjejen i högsta grad inblandad.

vad är det som säger att han fick 1000 samtal den dagen nyheten spreds först på kvällen.
Citera
2013-07-10, 14:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
det jag undrar är när AJ ringer till TB på söndag förmiddag, enligt TB så berättar han om telefon bråket mellan AJ och PH , brukar AJ ringa till TB för att berätta med vem han bråkar i telefon.

För mig känns det som om AJ ringer och berättar mer om en olycka som har hänt och att man får läsa aftonbladet under dagen tror knappast någon ringer någon på söndags förmiddag om det är INTE nån stor NYHET . AJ kunde lika gärna skicka sms till TB eller vad säger ni vänner
Jag SMS:ar aldrig till mina bekanta. Jag ringer alltid. TB hade ju varit ute också, så det är klart att de som väldigt goda vänner ringer varandra.
På den tiden jag var ute i svängen ringde jag mina kompisar hela söndagen, i princip.
Men jag tror personligen AJ vill plantera in nattjafset i telefon hos TB, än att berätta att han och polarna tagit ihjäl IF och gömt henne i skogen. Finns det någon som är så puckad att han ringer och berättar om sitt brott han gjort allt för att dölja, inom kanske ett par timmar?
Citera
2013-07-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
vad är det som säger att han fick 1000 samtal den dagen nyheten spreds först på kvällen.
Kommer nationella insatsstyrkan på besök hem till A.J:s mamma så är det väl ganska troligt eller?
Citera
2013-07-10, 14:52
Medlem
Nejjans avatar
Följt tråden sen start med ett ihärdigt obehag.

Och nu kan jag inte låta bli att spinna på att om blodet INTE hade hamnat i trappuppgången, hur lång tid hade det dröjt innan man hade funnit det stackars barnet då?! Det lär ju inte ha droppats med avsikt så gärningsmän har ju brutalt medvetet lämnat barnet helt åt sitt öde?! :(
Citera
2013-07-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Han efterlyste ju honom på dagen.kl. 16.12
BO försvann på kvällen-natten mellan 29-30 juni.
Efter att "bossen" efterlyst honom på Fejjan

Låter märkligt att arbetsgivaren T.S efterlyst A.J redan vid 16 tiden på em.
varför har A.J fått så bråttom iväg till Trollhättan så han ej hunnit meddela sin arbetsgivare/vän om den resan?
Citera
2013-07-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bara acceptera dem kommer inte finna kroppen efter I*a det har gått åt helsike för lång tid sedan brottet begicks och spåren är mer än lovligt kalla, De som sitter anhållna kommer tiga iom de vet golar dem på sin polare han de få kalla knäskålar!

Misstänker om de ska finna en kropp så är den INTE långt borta från platsen, Tex det finns dagvattenbrunnar samt nedstignings brunnar för avlopp vid rensningar tror att dem skulle ta och lyfta på locken i asfalten runt hennes lgh och se!

Håller med dig, alla dessa brunnar. Hela Kardanvägen (industriområde som ligger nära BOs bostad) är full av brunnar, både nya och gamla.
Citera
2013-07-10, 14:56
Medlem
meegaminds avatar
Nu ska jag bege mig till skogs strax för att söka(dock inte med MP.)

Om någon har ett seriöst och troligt förslag på vart Ida kan vara, får ni gärna skicka ett pm.

Wish me luck!
Citera
2013-07-10, 14:57
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Kommer nationella insatsstyrkan på besök hem till A.J:s mamma så är det väl ganska troligt eller?

Ja det klart att det då började ringa men då talar vi runt ca: kl 17 på kvällen..
Citera
2013-07-10, 14:57
Medlem
Jag är övertygat om att det inte är superplanerat.
Ingen syra, styckning, mordbränder osv.

Sannolikt sveptes kroppen in i en filt eller dylikt, sedan kördes den ner till kanalen vid Trollhättans Terminal där den förtyngdes med stenar från älvkanten och sedan sänktes kroppen där.
För att dölja spår i bilen kördes den till hunneberg där den brändes varpå man gick eller åkte med annat fordon.

Hade det varit ett planerat mord hade man inte ens behövt dölja kroppen samt att hållbara alibin hade skaffats,. Man hade definitivt inte använt en bil som kan knytas till en.

Det här skriker dråp utan någon planering med följande hafsjobb för att dölja liket.
Utan panik hade man kanske lagt några minuter på att städa i trapphuset och vunnit många timmar...
Citera
2013-07-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jag kan bara läsa text genom HTML. Kan du saxa ut det aktuella stycket och klistra in här?
Andr*as Amor* Johan**on
den 1 juli i närheten av Gränna, Jönköpings Län via mobil
Ett första stop i Gränna sen vidare till Motala, Örebro, Karlstad för att landa i
strömstad:-) Gott med lite sol idag iaf;-)
Dela
12 personer gillar detta.
T*r*z B*rthag* Hoppas du slipper massa regn
den 1 juli kl. 22:36
Andr*as Amo*e Johan**on
den 30 juni i närheten av Jönköping, Jönköpings Län
Vädret alltså.... Får snart leta fram höstkläderna igen
Dela
Citera
2013-07-10, 14:59
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Glömde han att tala om det för sin arbetsgivare?
Isf är han snurrigare än tidningsbudet, som gått i sömnen och gjort söndagsutdelningen som inte finns.
Citera
2013-07-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therrabus
Håller med dig, alla dessa brunnar. Hela Kardanvägen (industriområde som ligger nära BOs bostad) är full av brunnar, både nya och gamla.
Jo och detta får mig att tänka på likhundens effektivitet. Kan den sniffa upp spår där det har funnits ett lik och hur långt efter det har funnits ett lik på en plats. Skulle ju vara ett otroligt bra sökredskap om den är såpass effektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in